startstop

Renault Scénic E-Tech vstupuje na slovenský trh, koľko stojí verzia s dojazdom 625 km?

Foto: Renault

Renault sa elektromobilite venuje už viac ako 10 rokov a na základe týchto skúseností zrýchľuje svoju ofenzívu v segmente C. Najhorúcejšou novinkou je elektrický Scénic E-Tech, ktorý sa od dnešného dňa začína predávať aj na slovenskom trhu. Prví zákazníci však budú musieť byť trpezliví, pretože vozidlá sa k nim dostanú až začiatkom leta 2024. 

Nový elektrický Renault Scénic E-Tech je navrhnutý s ohľadom na rodiny. Je ľahší (verzia Techno Long range váži 1 850 kg) a kompaktnejší ako priemerný automobil segmentu C (dĺžka 4,47 m, šírka 1,86 m a výška 1,57 m). Na druhú stranu vyniká priestrannosťou a to vďaka rovnej podlahe a platforme AmpR Medium (predtým CMF-EV). Na rovnakej podvozkovej platforme stojí napríklad aj Mégane E-Tech či Nissan Ariya. Dlhý rázvor 2,78 m poskytuje komfort cestujúcim vzadu s dostatočným miestom pre kolená 278 mm a veľkorysým priestorom pre hlavu – 884 mm nad zadným sedákom pri vozidlách s panoramatickým strešným oknom Solarbay. Batožinový priestor má základný objem 545 litrov. Cestujúci nájdu v kabíne celkovo až 38 litrov odkladacích priestorov. Dobre využitá je tiež zadná lakťová opierka obsahujúca výklopné stojany pre smartfóny alebo tablety, dva držiaky na nápoje a dva USB-C výstupy.

Foto: Renault
Len výkonnejší elektromotor s väčšou batériou

Renault Scénic E-Tech sa na našom trhu predáva v troch výbavách Evolution, Techno a Iconic. Všetky verzie sú k dispozícii s výkonnejším elektromotorom a s väčšou kapacitou batérie 87 kWh označenou ako Long range s dojazdom až 625 km podľa cyklu WLTP. Všetky verzie majú trojfázovú palubnú nabíjačku s výkonom 22 kW a takisto možnosť dobíjania rychlonabíjačkami DC s výkonom 150 kW. Chemické zloženie batérií pozostáva z niklu, mangánu a kobaltu, pričom Renault tvrdí, že tieto akumulátory sa skladajú z jednotlivých modulov, ktoré sa dajú ľahko meniť a opravovať jednotlivo, čo by mohlo znížiť servisné náklady v prípade ich poruchy. Elektromotor roztáčajúci predné kolesá má výkon 220 koní a krútiaci moment 300 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 8,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 170 km/h.

Foto: Renault

Ceny začínajú na úrovni 43 900 € za verziu Evolution. Už táto základná verzia obsahuje napríklad tepelné čerpadlo, zadnú parkovaciu kameru, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, 12,3-palcový digitálny prístrojový štít, multimediálny systém openR link s 9-palcovou obrazovkou, audio Arkamys so 6 reproduktormi alebo 19-palcové disky. Výbava Techno predávajúca sa za 46 500 € obsahuje navyše napríklad 360-stupňovú parkovaciu kameru, elektricky ovládané veko batožinového priestoru, indukčnú nabíjačku na mobilný telefón, zatmavené zadné sklá či 12-palcovú obrazovku multimediálneho systému. A napokon najvyššia výbava Iconic za 49.700 € zahŕňa napríklad adaptívny tempomat, systém sledovania mŕtveho uhla s aktívnou korekciou jazdnej dráhy, vyhrievanie predných sedadiel a volantu, audiosystém Harman Kardon s 9 reproduktormi či 20-palcové kolesá.

Exit mobile version