Domov News Renault Scénic E-Tech vstupuje na slovenský trh, koľko stojí verzia s dojazdom...

Renault Scénic E-Tech vstupuje na slovenský trh, koľko stojí verzia s dojazdom 625 km?

Foto: Renault

Renault sa elektromobilite venuje už viac ako 10 rokov a na základe týchto skúseností zrýchľuje svoju ofenzívu v segmente C. Najhorúcejšou novinkou je elektrický Scénic E-Tech, ktorý sa od dnešného dňa začína predávať aj na slovenskom trhu. Prví zákazníci však budú musieť byť trpezliví, pretože vozidlá sa k nim dostanú až začiatkom leta 2024. 

Nový elektrický Renault Scénic E-Tech je navrhnutý s ohľadom na rodiny. Je ľahší (verzia Techno Long range váži 1 850 kg) a kompaktnejší ako priemerný automobil segmentu C (dĺžka 4,47 m, šírka 1,86 m a výška 1,57 m). Na druhú stranu vyniká priestrannosťou a to vďaka rovnej podlahe a platforme AmpR Medium (predtým CMF-EV). Na rovnakej podvozkovej platforme stojí napríklad aj Mégane E-Tech či Nissan Ariya. Dlhý rázvor 2,78 m poskytuje komfort cestujúcim vzadu s dostatočným miestom pre kolená 278 mm a veľkorysým priestorom pre hlavu – 884 mm nad zadným sedákom pri vozidlách s panoramatickým strešným oknom Solarbay. Batožinový priestor má základný objem 545 litrov. Cestujúci nájdu v kabíne celkovo až 38 litrov odkladacích priestorov. Dobre využitá je tiež zadná lakťová opierka obsahujúca výklopné stojany pre smartfóny alebo tablety, dva držiaky na nápoje a dva USB-C výstupy.

Renault Scénic E-Tech
Foto: Renault
Len výkonnejší elektromotor s väčšou batériou

Renault Scénic E-Tech sa na našom trhu predáva v troch výbavách Evolution, Techno a Iconic. Všetky verzie sú k dispozícii s výkonnejším elektromotorom a s väčšou kapacitou batérie 87 kWh označenou ako Long range s dojazdom až 625 km podľa cyklu WLTP. Všetky verzie majú trojfázovú palubnú nabíjačku s výkonom 22 kW a takisto možnosť dobíjania rychlonabíjačkami DC s výkonom 150 kW. Chemické zloženie batérií pozostáva z niklu, mangánu a kobaltu, pričom Renault tvrdí, že tieto akumulátory sa skladajú z jednotlivých modulov, ktoré sa dajú ľahko meniť a opravovať jednotlivo, čo by mohlo znížiť servisné náklady v prípade ich poruchy. Elektromotor roztáčajúci predné kolesá má výkon 220 koní a krútiaci moment 300 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 8,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 170 km/h.

Renault Scénic E-Tech
Foto: Renault

Ceny začínajú na úrovni 43 900 € za verziu Evolution. Už táto základná verzia obsahuje napríklad tepelné čerpadlo, zadnú parkovaciu kameru, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, 12,3-palcový digitálny prístrojový štít, multimediálny systém openR link s 9-palcovou obrazovkou, audio Arkamys so 6 reproduktormi alebo 19-palcové disky. Výbava Techno predávajúca sa za 46 500 € obsahuje navyše napríklad 360-stupňovú parkovaciu kameru, elektricky ovládané veko batožinového priestoru, indukčnú nabíjačku na mobilný telefón, zatmavené zadné sklá či 12-palcovú obrazovku multimediálneho systému. A napokon najvyššia výbava Iconic za 49.700 € zahŕňa napríklad adaptívny tempomat, systém sledovania mŕtveho uhla s aktívnou korekciou jazdnej dráhy, vyhrievanie predných sedadiel a volantu, audiosystém Harman Kardon s 9 reproduktormi či 20-palcové kolesá.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJazdené elektromobily sú rekordne lacné, na trhu ich je stále viac
Nasledujúci článokV Česku pribudne nová dopravná značka. Viete, čo znamená?

1 COMMENT

  1. Načo vlastne takéto auta vyrábajú. Mate vôbec poňatia, aký je plat na slovensku a aký je tu priemerný vek aut ? V tom našom otrok gigante na výrobu aut. Také auto si kúpia len ti co potrebujú schovať peniaze z “podnikania” alebo zlodeji. Alebo ešte ten co ma mesiac pred smrťou a uz je mu zdrava ekonomika jeho života úplne u prdeli.

Comments are closed.