startstop

TEST: Honda HR-V jazdí výborne, mohla by však byť komfortnejšia

honda-hrv-sport

Jednou z otázok, ktorú sme si pri teste faceliftovanej Hondy HR-V položili bolo, aké má vlastne miesto v portfóliu materskej automobilky a či opäť nebude len parazitovať na populárnejšej Honde CR-V

Honda HR-V je auto so  zvláštnym príbehom, ktoré možno trochu predbehlo svoju dobu. V prvej generácii sa predávalo relatívne krátko  – medzi rokmi 1999 až 2006. V tej dobe ešte ľudia crossoverom a malým SUV len začali prichádzať na chuť, HRV sa preto na trhu príliš nedarilo. A presne v čase, keď sa karta začala obracať, Honda jeho výrobu ukončila. Celú nasledujúcu dekádu, keď tento typ áut postupne prevalcoval európsky trh, sa nevyrábalo.

Auto má dynamický až športový profil a rozhodne neklame telom.

V showroomoch sa opäť objavilo až v roku 2016. Konkurentov však vtedy už malo neúrekom a to aj v rámci materskej automobilky, ktorá celý čas vyrábala – a dodnes vyrába –  známejšie a úspešnejšie SUV s označením CR-V.  Obe sa navyše pomerne podobajú, preto jednou z otázok, ktorú sme si pri teste faceliftovanej Hondy HR-V položili bolo, aké má vlastne miesto v portfóliu materskej automobilky a či opäť nebude len parazitovať na populárnejšej Honde CR-V. Preto na úvod nezaškodí menšie porovnanie oboch modelov.

Dvaja z jedného cesta

HR-V má z hľadiska motorov skromnejšiu ponuku – vybrať si môžete buď 1,5-litrový motor iVTEC s výkonom 96 kW (130 koní) alebo 1,5-litrový VTEC turbo s výkonom 134 kW (182 koní).Pri oboch je na výber 6-stupňový manuál alebo automatická CVT prevodovka, pohon oboch náprav absentuje.

Interiér pôsobí moderne – až na nie celkom vydarený infotainment.

Pri CR-V je širšia motorická ponuka, no v relatívne malom výkonovom rozpätí od 127 do 142 kW (173  až 193 koní), no doplnená aj hybridom. Rovnako ako pri HR-V je na výber 6-stupňový manuál alebo automatická CVT prevodovka (e-CVT pri hybride) a nechýba ani pohon 4×4.

HR-V sa v čase písania tohto testu pohybovala v cenovom rozpätí od 19 190 do 28 290 eur, CR-V od 24 490 až do 41 890 eur. Pokiaľ ide o rozmery, tak CR-V so svojimi 4 600 mm je o 265 mm dlhšia. No rázvor, definujúci vnútorný priestor, má ale väčší len o 53 mm a svetlú výšku lepšiu o 13 mm. A napokon  kufor. Ten má v prípade HR-V základný objem 448 litrov, CR-V ponúka v základe o 113 litrov viac.

Aj z tohto základného výpočtu je jasné, že oba modely sú pomerne jasne odlíšené a sú zamerané na iný typ zákazníka. CR-V je väčšie SUV, vďaka pohonu 4×4 vhodné aj na jazdy mimo asfaltových ciest a bude to lepšia  voľba na dlhšie cesty – má silnejšie motory, je vo vnútri priestrannejšia, má väčší kufor a môžete si ju lepšie vybaviť. Samozrejme, je aj drahšia.

Honda HR-V je zas vhodnejšia pre tých, čo väčšinu kilometrov odjazdia v meste, je v ňom kompaktnejšia a obratnejšia, bude o niečo úspornejšia, pritom však disponuje porovnateľným vnútorným priestorom. Má menší kufor, no objektívne takmer 450 litrov vôbec nie je zlý objem, jej výraznejším hendikepom je slabšia ponuka motorov a absencia pohonu 4×4. Z tohto uhla pohľadu k nej budeme aj v tomto teste pristupovať.

Jazdné vlastnosti

Jazdili sme na silnejšej „turbo“ verzii s výkonom 134 kW, respektíve 182 koní, doplnenej o prevodovkou CVT. Hneď na úvod treba povedať, že jazdí výborne, má dobrú stabilitu v zákrutách, kde ani pri dynamickejšej jazde nevnímate vyššie ťažisko auta.  Daňou za to je tuhšie nastavenie podvozku, čo sa pomerne výrazne prejaví pri prejazde priečnych nerovností. A dosť to pocítite najmä v meste pri nižších rýchlostiach a prejazde retardérov. To je však jedna z dvoch väčších výhrad k testovanému auto, potom budeme už len chváliť.

Silnou stránkou auta je veľký vnútorný priestor, prejaví sa to aj na sedení v druhom rade.

Druhá výhrada smeruje tentokrát do interiéru, konkrétne k  infotainmentu. Jeho ovládanie nepatrí k najpriateľskejším, grafiku by sme pri najlepšej vôli možno mohli označiť ako „retro“ a je pomalý. To je škoda, pretože inak môžeme interiér chváliť. Silnou stránkou auta je – na túto triedu – naozaj veľkorysý vnútorný priestor a slušný kufor. Pre väčší náklad má auto dokonca aj zadné sedadlá s výklopnými sedákmi. V kabíne sú navyše použité relatívne kvalitné materiály a je slušne odhlučnená. Ak by v Honde trochu popracovali na moderných – a módnych – technológiách konektivity a zvýšení užívateľského komfortu, vôbec by to nebolo na škodu.

Pokaľ ide o jazdné vlastnosti, chválime spoluprácu CVT prevodovky s motorom. Radí plynulo a auto je s ňou aj dostatočne dynamické, čo pri tomto type prevodoviek nie je vždy samozrejmosťou.  Podpísalo sa to aj na slušnej spotrebe. Pri jazde rovnomerne rozloženej medzi mesto, okresky a diaľnicu sme napokon dosiahli kombinovaný priemer na hranici siedmych litrov. Jazdné vlastnosti sú excelentné najmä vďaka výbornému podvozku. Cestovný komfort je o niečo horší, paradoxne to pocítite najmä v meste a pri nižších rýchlostiach. Taktiež chválime aj účinné brzdy a na tento typ auta aj presné a nepreposilované riadenie.

Čítajte viac:

Test Honda Jazz 1,3 VTEC Elegance – kde je kráľom priestor

Z nášho pohľadu je HR-V zaujímavé auto. Výborne jazdí, je vo vnútri mimoriadne priestranné, no ak by sme uvažovali o mestskom crossovere, skôr by sme volili komfortnejší model. Pri hľadaní univerzálnejšieho auta by sme sa možno uskromnili na výbave a volili väčšiu Hondu CR-V.

Technické údaje
Honda HR-V Sport 1,5 VTEC Turbo
Usporiadanie a počet valcov V4
Zdvihový objem 1498 cm3
Max. výkon 134 kW/182 k pri 5 500 ot.
Max. krútiaci moment 240 Nm pri 1900 – 5000 ot.
Palivo Benzín
Pohon predné kolesá
Prevodovka CVT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 346 mm
Šírka 1 790 mm (sklop. zrkadlá)
Výška 1 605 mm
Rázvor náprav 2 610 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 341 kg
Objem batožinového priestoru 448 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,8 s
Max. rýchlosť 215 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (WLTP) 6,7 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 19 190 eur
Základná cena testovanej verzie 28 290 eur

Exit mobile version