startstop

Tesla v tichosti upravila dve autá, ľudia sú rozčarovaní

Foto: Tesla

Starnúce modely Tesla Model S a Model X dostali osvieženie. Obe autá sú drahšie, ťažšie a pomalšie, vďaka čomu sú ich cenovo dostupnejšie náprotivky – Model 3 a Model Y – ešte atraktívnejšie pre potenciálnych kupujúcich.

Aktualizované elektromobily navyše nedostávajú žiadnu z nových technológií implementovaných na kontroverznom Cybertrucku ako je steer-by-wire, riadenie zadných kolies alebo 800-voltová batéria. „Žiadne riadenie po drôte. Ani 800V. Žiadna ďalšia energia. Zaostávate, chlapci,” napísal jeden z prispievateľov sociálnej siete X v odpovedi na príspevok automobilky popisujúci všetky nové funkcie obnoveného Modelu S a Modelu X.„Toto osvieženie na mňa nezapôsobilo,” napísal ďalší. „Pozrite sa na to, čo robia Rivian, Lucid, Escalade IQ a Kia EV9 a skopírujte to. Ľudia chcú skutočné 3-radové SUV s väčším dojazdom a technológiami, a toto nie je ono,” dodal nespokojný fanúšik.

Foto: TeslaFoto: Tesla

Čo je teda nové? Oba elektromobily majú teraz plynulejšiu jazdu vďaka vylepšenému dizajnu odpruženia. Tesla tvrdí, že interiér je tichší ako predtým, s menším aerodynamickým hlukom a hlukom od vozovky a efektívnejším systémom aktívneho potláčania hluku. Okrem toho bolo na palubnú dosku pridané viacfarebné nastavenie ambientného osvetlenia, na oboch stranách stredovej konzoly a predných a zadných dverí. LED svetlá v priestore pre nohy a vo vreckách dverí je teraz možné zmeniť na akúkoľvek farbu, ktorú cestujúci chcú, nielen na bielu.

V ponuke sú aj adaptívne diaľkové svetlá, hoci tvar svetiel sa nijako nezmenil. K dispozícii sú tiež nové dizajny kolies, vylepšený exteriér pre lepšiu aerodynamiku a nová exteriérová farba s názvom Frost Blue. Pre lepšiu viditeľnosť bola pridaná kamera predného nárazníka so špeciálnou podložkou a Model X má o niečo väčší batožinový priestor (70 l) a veľkorysejší priestor pre cestujúcich v treťom rade.

Foto: Tesla

Nižšia maximálna rýchlosť

Všetky verzie aktualizovaných elektromobilov sú teraz o 5 000 dolárov (4 330 eur) drahšie ako predtým, pričom základný pohon všetkých kolies modelu S, ktorý je vhodný na dojazd 660 kilometrov, stojí 86 630 dolárov (75 100 eur). Model S Plaid, ktorý má teraz maximálnu rýchlosť 240 km/h – čo je pokles z predchádzajúcich 320 km/h – stojí 101 630 dolárov (88 100 eur). Odhadovaný dojazd Modelu S Plaid sa zvýšil z 560 na 592 kilometrov. Medzitým je Model S Plaid teraz o 11 kilogramov ťažší ako predtým, zatiaľ čo hmotnosť verzie AWD zostala zhruba rovnaká.

Model X s pohonom všetkých kolies začína na 91 630 dolároch (79 400 eur) a ponúka dojazd až 566 kilometrov – o 61 viac ako predtým. Model X Plaid stojí 106 630 dolárov (92 400 eur) a na plné nabitie dokáže prejsť až 539 kilometrov – o 34 viac ako odchádzajúci model. Maximálna rýchlosť modelu Model X Plaid je rovnaká ako predtým. Jeho hmotnosť však nie. Plaid je teraz o 83 kg ťažší, celkovo má až 2 465 kg, zatiaľ čo variant AWD je ťažší o 1,8 kg. Volant yoke, ktorý bol kedysi predvolenou voľbou pre Model S a Model X, bol teraz úplne odstránený zo základných verzií a je možné ho zakúpiť iba ako doplnkovú výbavu za 1 000 dolárov vo verziách Plaid.

Foto: Tesla

Na okraji záujmu

Modernizované autá Tesla Model S a Model X sú už k dispozícii v USA. Prečo sa v Tesle nesnažili vykonať nejaké zásadnejšie zmeny? Predaje týchto modelov v posledných rokoch klesli, pričom obe autá boli v správach o predajnosti odsunuté do kategórie ostatné modely. V minulom roku spoločnosť dodala 85 133 ostatných modelov. Do tejto kategórie patria aj modely Cybertruck a Semi. V porovnaní s Modelom 3 a Modelom Y, ktoré celosvetovo dosiahli kombinované dodávky 1,4 milióna kusov, ide len o povestnú kvapku v mori.

Exit mobile version