Automobilka chce v najbližších rokoch ušetriť 2 miliardy dolárov. Šetrenie sa bude týkať všetkých oblastí pôsobenia, vrátane málo používanej výbavy.
Ford plánuje ušetriť veľkú sumu peňazí. Zníženie nákladov sa bude týkať mnohých procesov – od výberu materiálov cez šetrenie v preprave až po odstránenie prvkov výbavy, ktoré zákazníci takmer vôbec nevyužívajú. Reč je konkrétne o automatickom parkovacom systéme, ktorý je schopný sám zaparkovať vozidlo. Pri mnohých štúdiách je tento manéver označovaný za najviac stresujúci pre vodičov a práve systém automatického paralelného parkovania by vodičom snažiacich sa o zaparkovanie medzi dvoma vozidlami mal pomôcť. Podľa údajov, ktoré má Ford k dispozícii, však tento systém prakticky skoro nikto nepoužíva, aj keď ním je vozidlo vybavené.
Potvrdil to Kumar Galhotra pre spravodajský portál Automotive News. „Prepojené údaje o vozidle sú pre nás veľmi dôležité, pretože nám pomáhajú vidieť, čo poskytujeme, či to zákazníci využívajú alebo nie,“ povedal. „Takže jedným príkladom je funkcia automatického parkovania, ktorá zákazníkovi umožňuje automatické paralelné parkovanie. Používa ju veľmi, veľmi málo ľudí, takže túto funkciu môžeme odstrániť. Je to asi 60 dolárov za vozidlo.“ Odstránením tejto funkcie by tak Ford mohol ušetriť ročne až 10 miliónov dolárov.
Uvidíme, či vo Forde siahnu po odstránení aj ďalších nepotrebných prvkoch výbavy, ktoré zatiaľ nie sú legislatívne označené ako povinná výbava. Samozrejme, v hustej mestskej premávke je ovládanie parkovacieho systému mnohokrát krkolomné a najrýchlejší spôsob ako zaparkovať, je vždy urobiť tak bez pomoci asistentov. S kvalitnou zadnou parkovacou kamerou či 360-stupňovým parkovacím systémom by mal dokázať paralelne zaparkovať každý vodič, ktorý si to minimálne bude trénovať niekoľko desiatok minút na vhodnom mieste, pokiaľ už teda nezískal túto zručnosť v autoškole.