startstop

Ford privezie do Európy šialenosť, vychýrené superšporty sa musia triasť

Foto: Ford

Ford oficiálne potvrdil, že na európskych trhoch ešte tento rok začne predávať Mustang GTD.

Ide o najodvážnejší, najvýkonnejší a najrýchlejší cestný Mustang aký kedy Ford sériovo vyrábal. Napriek cene vyššej než 300-tisíc dolárov sa na domácom trhu dočkal veľmi silnej odozvy, pretože vo Forde už stihli napočítať vyše 7500 objednávok. Teraz Ford vyhlásil, že tento model začne ponúkať aj v Európe, pričom oficiálnu premiéru absolvuje na pretekoch 24 hodín Le Mans. Po nich sa vydá na testovanie po európskych cestách, aby technici vyladili a prispôsobili jeho podvozok náročnejším európskym podmienkam a zároveň ho pripravili na ostré kolo na Nordschleife, kam sa Mustang GTD chystá koncom tohto roka. Vo Forde si veria, očakávajú čas pod 7 minút na kolo, čo by znamenalo, že Mustang GTD bude hrať minimálne ligu Ferrari 296 GTB alebo Porsche 918 Spyder, ak teda nebude ešte rýchlejší.

Ford Mustang GTD
Foto: Ford
Na okruhu ako doma

Ford Mustang GTD sa objaví aj na ďalších významných motoristických podujatiach v Európe. Diváci ho uvidia na 24-hodinovke v Spa aj na Festivale rýchlosti v Goodwoode. Ford už čoskoro otvorí možnosť objednania si vozidla aj pre európskych záujemcov. V USA každý štvrtý objednávateľ má doma už minimálne jeden Mustang a množstvo zákazníkov pochádza z prostredia motoristického športu.

Foto: Ford

Ak by sme chceli celý popis modelu Mustang GTD veľmi zjednodušiť, stačí napísať, že ide o civilnú verziu modelu GT3, ktorý sa predstaví na spomínaných vytrvalostných pretekoch. Mustang GTD tak má nainštalované aktívne zadné krídlo, kryt podvozku z uhlíkových vlákien a hydraulicky ovládané predné klapky. Mnoho dielov karosérie je vyrobených z karbónu. Kované disky kolies majú veľkosť 20 palcov a obávajú pneumatiky so šírkou 325 mm vpredu a 345 mm vzadu.

Foto: Ford
Transaxle

GTD príde s odlišnou koncepciou ako štandardný Mustang. Inžinieri sa rozhodli pre tzv. koncepciu transaxle. To znamená uloženie motora vpredu a prevodovky vzadu. Cieľom bolo lepšie váhové rozloženie. To, samozrejme, ukrojilo z objemu batožinového priestoru, ale tak ten snáď v tomto prípade nebude až tak podstatný. V štandardnej výbave nájdeme karbón-keramické brzdy a zadné zavesenie typu push-rod. Pod kapotou sa nachádza benzínový osemvalec s kompresorom, celkovým objemom 5,2 litra a výkonom cez 800 koní (detailné európske špecifikácie Ford zatiaľ nezverejnil).

Foto: Ford
Výzva šéfa

Z nového Mustangu bol nadšený aj Jim Farley, CEO značky Ford, ktorý krátko po oficiálnom predstavení modelu postal štipľavý odkaz ostatným šéfom automobiliek. „Toto je naša spoločnosť, hádžeme rukavicu a hovoríme: Poďte si po ňu! Je nám potešením dať všetkým ostatným na vedomie túto správu. Odjazdím čas na ktoromkoľvek okruhu v novom Mustangu GTD proti ktorémukoľvek inému šéfovi automobilky v jeho najlepšom cestnom vozidle.“ V prípade mnohých by mohli tieto slová vyznieť ako silácke reči, no Jim Farley to myslí rozhodne vážne. Je známy tým, že má rád pretekanie a jazdu na okruhu všeobecne.

Exit mobile version