Domov News Ferrari prichádza so svojim modelom 296 GTB a bude mať pod kapotou...

Ferrari prichádza so svojim modelom 296 GTB a bude mať pod kapotou V6

Nové Ferrari 296 GTB, vstupný superšport talianskej značky, ktorý má byť v hierarchii pod F8 Tributo. Je to konkurent nedávno predstaveného plug-in hybridu McLaren Artura.

Model s názvom 296 GTB je prvým šesťvalcovým cestným autom od spoločnosti Ferrari od uvedenia modelu Dino 246 GT na trh v roku 1974. Oplýva technológiou navrhnutou tak, aby poskytovala ohromujúci výkon s čo najmenším dopadom na životné prostredie. Ferrari zatiaľ prinieslo ceny len pre európske trhy. V kontinentálnej Európe začnú ceny od 269 000 EUR. Modely s ľavostranným riadením sa dostanú ku kupujúcim na jar 2022.

Čo sa skrýva pod kapotou ?

Začneme pohonným ústrojenstvom. Jedná sa o plug-in hybridný systém založený na 2,9-litrovom V6 s dvojitým preplňovaním. Ten produkuje celkový výkon 819 koní a krútiaci moment 740 Nm. Ferrari tvrdí, že to stačí na zrýchlenie z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť bude viac ako 330 kilometrov za hodinu.

Ferrari tvrdí, že sa týmto pohonným ústrojenstvom zvyšuje výkon oproti konvečným modelom. Zároveň sa znižuje ťažisko superauta, čo je prospešné pre jeho ovládateľnosť. Okrem toho sa Ferrari môže pochváliť aj tým, že jeho nová jednotka V6 má najvyšší špecifický výkon zo všetkých produkčných motorov, ktoré sú v súčasnosti v predaji. Bez elektrickej pomoci jednotka produkuje výkon 654 koní, čo je v prepočte 218 koní na liter zdvihového objemu valcov.

296 GTB

Pre porovnanie, predchádzajúcim držiteľom rekordu bol Mercedes-AMG A 45 S. Mercedes zo svojho preplňovaného štvorvalcového 2,0-litrového motora nazbieral 208 koní na liter. A čo viac, na rozdiel od najhoršie pôsobiacich hybridných superáut (ako sú Porsche 918 Spyder a Ferrari SF90 Stradale) je 296 GTB poháňaný iba zadnými kolesami. Má iba jeden elektromotor, ktorý je vložený medzi motor a osemstupňovú automatickú prevodovku.

Nový podvozok a platforma

Na kontrolu nesmierneho výkonu motora podvozok modelu 296 GTB srší technológiou, ako sú brzdy typu fly-by-wire a magneticky ovládané adaptívne tlmiče. Ferrari taktiež znížilo rázvor vozidla o 50 mm v porovnaní s predchádzajúcimi  modelmi s motormi uprostred. To podľa výrobcu zlepšilo jeho schopnosť zatáčať.

Nový motor V6 by v skutočnosti mal mať veľký vplyv na ovládateľnosť modelu 296 GTB, pretože je o 30 kg ľahší ako stará jednotka V8 s objemom 3,9 litra od spoločnosti Ferrari. Celé auto váži iba 1 470 kg. Aj keď je to o 75 kg viac ako McLaren Artura (ktorý využíva podvozok z uhlíkových vlákien), výhoda výkonu 296 GTB s výkonom väčším o 148 koní by mala tento rozdiel viac než vyrovnať.

K dispozícii je tiež nový šesťsmerný dynamický snímač podvozka a najnovší softvér na kontrolu trakcie. Ten je vybavený najnovšou verziou systému Side Slip Control. Softvér prijíma vstupy zo senzorov podvozku a dokáže odhadnúť mieru priľnavosti zadných pneumatík, aby poskytol dostatočnú pomoc na udržanie vozidla v riadenom sklze.

Pre cielenejšie zážitky ponúka Ferrari tiež voliteľný balík Assetto Fiorano, ktorý zvýši cenu na 302 000 EUR a k tomu pridá ďalšie obloženie z uhlíkových vlákien, tvrdšie tlmiče nárazov odvodené od závodných GT a niektoré prepracované panely, ktorých výsledkom je redukcia hmotnosti o 12 kg.

Kupujúci môžu tiež v rámci balíka Assetto Fiorano zvoliť niekoľko príplatkových doplnkov, pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 R a ľahkého zadného okna Lexan, ktoré odľahčí ďalšie 3 kg z hmotnosti vozidla.

296 GTB

K dispozícii je tiež aktívny zadný spojler, ktorý sa vysúva zo zadnej časti a sám poskytuje 100 kg prítlaku. Ferrari tvrdí, že 296 GTB dokáže generovať 360 kg prítlaku pri rýchlosti 250 kilometrov za hodinu, ak je vybavený balíkom Assetto Fiorano.

Dizajn novej koncepcie

Interiér modelu 296 GTB predstavuje vývoj koncepcie predstavenej s modelom SF90 Stradale. Tieto dva vozy zdieľajú rovnakú úroveň technológie, ale Ferrari tvrdí, že cieľom ich dizajnérov bolo dať interiéru GTB sofistikovanejší, minimalistický vzhľad.

Výsledkom je, že stredová konzola zdieľa rovnakú modernú interpretáciu ako klasická radiaca páka H-gate. Tá sa nachádza na modeli SF90, hoci palubná doska má len málo záhybov a prieduchov. Ferrari si však zachovalo rovnaké panely ovládania osvetlenia a klimatizácie zamerané na vodiča na oboch stranách združeného prístroja.

Volant je vybavený všetkými obvyklými vychytávkami Ferrari, ako je napríklad volič jazdných režimov manettino s ochrannou známkou, radenie pádlami a tlačidlá smerových svetiel. Palubná doska na strane spolujazdca tiež dostáva zvláštny displej, ktorý zobrazuje informácie vrátane otáčok motora, rýchlosti a aktuálneho prevodového stupňa.

V nasledujúcich štyroch rokoch sa k Ferrari 296 GTB pripojí prvý elektromobil spoločnosti a SUV Purosangue. Všetky tri autá budú kľúčovými piliermi elektrifikačnej stratégie talianskej značky. Je možné, že Purosangue by mohol používať rovnaký hybridný motor V6 ako 296 GTB.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!