startstop

Pomohla alebo uškodila Renaultu kauza Végh? Čísla predaja hovoria jasne

Foto: Renault

V prvom polroku 2024 bolo na Slovensku zaregistrovaných 2 139 nových vozidiel Renault, čo značku radí na 7. miesto v rebríčku predaja osobných a ľahkých úžitkových vozidiel.

Podiel značky na slovenskom trhu osobných a ľahkých úžitkových vozidiel dosiahol 4,08 %. Tým si Renault medziročne polepšil v rebríčku predaja za január-jún o jednu priečku. Kým minulý rok bol 8. najpredávanejšou značkou, teraz poskočil na 7. miesto. Renault na Slovensku za prvých 6 mesiacov tohto roka predal celkovo 1310 osobných vozidiel. Najpredávanejším modelom sa stal Captur, ktorého predaj medziročne vzrástol o 12 %. Osobná dodávka Trafic dosiahla v segmente minibusov druhé miesto s pätinovým podielom na trhu. Zároveň je to druhý najpredávanejší model značky Renault.

Foto: Renault

V segmente ľahkých úžitkových vozidiel je po prvých 6 mesiacoch Renault trhovou jednotkou. S viac ako 600 predanými vozidlami sa model Master umiestnil na 1. mieste vo svojom segmente. „Renault v prvej polovici roka potvrdil svoju vedúcu pozíciu v segmente ľahkých úžitkových vozidiel. Vďaka úspešnému modelu Captur si značka udržiava pozíciu v prvej desiatke v segmente osobných vozidiel. Tešíme sa, že v druhej polovici obdobia privítame a uvedieme na trh veľké množstvo nových modelov. Verím, že očaria mnohých slovenských motoristov” skonštatoval Richard Evanson, generálny riaditeľ Renault Slovensko.

Foto: Renault

Renaultu sa zatiaľ silná modelová ofenzíva v tomto roku vypláca. Na jar uviedla značka na trh elektromobil Scenic E-Tech, ktorý získal ocenenie európske Auto roka 2024. Postupne boli verejnosti predstavené aj ďalšie modely, ako inovovaný Captur či novinky Rafale a Symbioz. Koncom roka vstúpi do predaja aj Renault 5 E-Tech.

Dacia je na tom ešte lepšie

Ešte lepšie je na tom Dacia, ktorá v prvom polroku 2024 získala 4,88 % podiel na trhu a polrok ukončila s 2 302 predanými vozidlami. Pred 3 rokmi bola na 11. mieste, vlani na 7. mieste, dnes je na 6. mieste v predaji na Slovensku. Najpredávanejším modelom je Duster, ktorý sa dokonca stal 2. najpredávanejším SUV u súkromnej klientely. V tomto roku si Duster zatiaľ kúpilo 1 225 klientov (+14 % oproti 1-6/2023), čo predstavuje podiel 14 % v segmente SUV C. Viac ako polovica z nich bola s pohonom 4×4.

Foto: Dacia

„Značka Dacia naďalej ponúka veľmi vhodné modely s adaptovanou výbavou pre slovenského zákazníka. V kombinácii s priaznivou cenou je to jedna z najlepších volieb pre širokú motoristickú verejnosť. Vďaka tomu si udržiava výborné výsledky u súkromnej klientely a postupne rastie jej obľúbenosť aj u fleetových zákazníkov. Príchod modelov Duster a Jogger v hybridnej verzii a elektrického modelu Spring určite posilní našu pozíciu ako značky, ktorú si slovenský motorista vyberá” povedal Richard Evanson, generálny riaditeľ Renault Slovensko.

Foto: Dacia
LPG ide na odbyt

So záujmom sa stretáva aj pohon na LPG. Dvojpalivové motory (benzín a LPG) tvoria 49 % z predaných vozidiel Sandero. A až 70 % vozidiel Dacia Jogger sa predalo s motorom ECO-G. Modelový rad značky Dacia sa tento rok rozšíril o novú generáciu Dusteru. Objednávky zozbierané do dnešného dňa ukazujú, že 88 % zákazníkov si vyberá najvyššiu úroveň výbavy. Z toho mestskú verziu Journey si vybralo 46 % klientov. Len o niečo menej klientov, 42 %, malo záujem o outdoorovú verziu Extreme. Slováci potvrdzujú svoju vášeň pre “štvorkolky”. 38 % registrácií je vo verzii 4×4, čo je najvyšší pomer spomedzi okolitých východoeurópskych krajín (Poľsko, Česká republika, pobaltské štáty). Takmer každý desiaty objednaný Duster je v hybridnej verzii. 50 % klientely tvoria súkromní zákazníci, 50 % zase firemní. V septembri vstúpi na trh inovovaný Spring a ešte tento rok nás čaká premiéra modelu Bigster, ktorý sa začne predávať v roku 2025.

Exit mobile version