startstop

Audi A5 do zásuvky. Nové hybridy s parádnym dojazdom

Audi A5 Avant e-hybrid

Foto: Audi

S novou rodinou vozidiel A5 sa Audi pustilo do ďalšej kapitoly svojej histórie vozidiel strednej triedy s výraznejším dizajnovým jazykom, najmodernejšou technológiou spaľovacích motorov a novou koncepciou ovládania. Nové plug-in hybridné modely pre A5 ponúkajú zákazníkom ešte väčšiu flexibilitu a efektivitu. Aby boli nové vozidlá PHEV rozpoznateľnejšie, Audi s okamžitou platnosťou zavádza technologické označenie “e-hybrid”.

V rámci našej modelovej iniciatívy v roku 2025 výrazne rozširujeme našu ponuku plug-in hybridov,” hovorí predseda predstavenstva Audi, Gernot Döllner a dodáva: “Naša nová generácia plug-in hybridných modelov s výkonom až 270 kilowattov ponúka športový a pohodlný zážitok z jazdy, ako aj harmonickú rovnováhu medzi výkonom a účinnosťou.” Elektrický pohon zabezpečuje synchrónny motor s výkonom 105 kW. Elektromotor je integrovaný do krytu sedemstupňovej prevodovky S tronic. Maximálny krútiaci moment systému je k dispozícii aj pri voľnobežných otáčkach – 500 Nm vo variante Audi A5 e-hybrid s výkonom 270 kW a 450 Nm pre variant s výkonom 220 kW.

Foto: Audi

Vyššia kapacita a hustota

Srdcom nových plug-in hybridov A5 je nová vysokonapäťová batéria umiestnená v zadnej časti vozidla. Jej kapacita 25,9 kWh (20,7 kWh netto) je vyššia približne o 45 % v porovnaní s predchodcom A6 TFSI e. To zabezpečení dojazd na elektrickú energiu na vzdialenosť až do 110 km. Naopak, potrebný inštalačný priestor sa vzhľadom na výrazne zvýšenú kapacitu zväčšil len mierne. Výsledná vyššia hustota balenia znamená, že energetický obsah a hustota energie vysokonapäťového systému sa môžu zvýšiť pri zaberaní menšieho miesta. Maximálny možný nabíjací výkon striedavým prúdom sa zvýšil z dvojfázových 7,4 kW na trojfázových 11 kW. Vďaka tomuto zvýšenému výkonu sa doba nabíjania vysokonapäťovej batérie z 0 na 100 percent znížila na 2,5 hodiny. Nabíjací kábel je súčasťou štandardnej výbavy.

Foto: Audi

Inteligentná a efektívna rekuperácia

V porovnaní s predchodcom Audi výrazne zvýšilo výkon rekuperačného brzdenia. Model PHEV sa zásadne snaží jazdiť na elektrický pohon čo najdlhšie a naplno využiť batériu na ceste do cieľa. Účinnosť plug-in hybridného pohonu závisí od fáz, v ktorých vodič zloží nohu z plynového pedála. V takýchto situáciách je rekuperácia dobehu riadená definovaným spomalením v závislosti od zvoleného režimu jazdy. Okrem toho je možné v MMI prednastaviť automatickú rekuperáciu. Tá pracuje s údajmi o trase ako sú stúpania, polomery zákrut, značky s názvami miest a rýchlostné limity.

Ďalším dôležitým faktorom je premávka pred vozidlo. Audi A5 e-hybrid dokáže vykonávať aj automatické rekuperačné brzdenie bez aktívneho navádzania po trase. Keď počas spomaľovania zošliapnete brzdový pedál, A5 e-hybrid dokáže rekuperovať až 88 kW výkonu a dodať ho do vysokonapäťovej batérie. Vďaka novej architektúre elektroniky je možné stupeň rekuperácie ťahu v elektrickom jazdnom režime nastaviť do troch rôznych úrovní pomocou pádiel na volante. V režime EV je rýchlosť vozidla obmedzená na 140 km/h.

Foto: Audi

Doplatil na to batožinový priestor

Audi A5 Avant má objem kufra 361 litrov. Sklopením zadných sedadiel – v štandardnom pomere 40:20:40 – sa objem zvýši na 1 306 litrov. Objem kufra v sedane je 331 až 1 175 litrov. Spaľovacia verzia má vo verzii Avant objem 448 litrov a sedan má 417 litrov.

Exit mobile version