Po tom, ako nám Audi už dva roky sľubuje výrazné zmeny dizajnu, sme sa dočkali. Revolúcia sa však nekoná, vyzerá to tak, že po stránke dizajnu pôjde o najmenej prekvapivú premiéru.
Teda po zhliadnutí auta vám je hneď známe, o akú značku ide. Avšak určiť model môže byť obtiažnejšie, vzhľadom na to, že nová A6 narástla oproti predošlej generácii C7. S dĺžkou 4939 milimetrov je najdlhšia spomedzi tria nemeckých prémiových sedanov vyššej strednej triedy. Šírka je 1886 milimetrov, výška 1457 milimetrov. V prípade rázvoru je to 2924 mm. Oproti generácii C7 narástol o 12 mm. Môžeme teda konštatovať, že novinka prinesie viac miesta pre cestujúcich, a to hlavne na zadných sedadlách.
Audi avízuje, že k dispozícii budú dva športové dizajnové pakety a sada spojlerov S line. V každom prípade treba predpokladať výraznú prednú masku. Zospodu ohraničenú veľkými vstupmi prúdiaceho vzduchu, zvrchu svetlometmi. Na výber budú tri varianty svetiel. Vrchol ponuky budú maticové LED-ky a diódy pre denné svietenie. Vzadu nájdeme takisto LED-ky, na výber bude aj variant obsahujúci 9 nezávislých segmentov. Dizajn exteriéru mal na starosti Philippe Romers. Ten tvrdí, že práve svetlá budú odlišovať A6 od väčších modelov A7 a A8. Spätné zrkadlá boli presunuté na dvere.
Interiér
Interiér je takmer celý prevzatý z modelu A7. V podstate veľmi pozitívna správa, pretože pôsobí mimoriadne hodnotne a jednoducho vyzerá dobre. V prípade slušne vybavených verzii nájdeme na palube trojicu displejov. Uhlopriečka toho pred volantom je 12,3″ slúži na ovládanie systému MMI, poprípade príplatkovú aparatúru Bang & Olufsen. V strede je 10,1″ a pod ním 8,6″, ktorý je určený na ovládanie klimatizácie. Sedadlá ponúknu vyhrievanie, chladenie a masáž. Priplatiť sa bude dať napríklad za panoramatickú strechu, 2 pakety ambientného podsvietenia, klimatizáciu s ionizátorom vzduchu a rozprašovačom parfému.
K dispozícii bude aj športový diferenciál či športový podvozok. Na začiatok bude A6 k dispozícii s preplňovaným motorom 55 TFSI (V6 3,0 TFSI). Prináša 340 koní a 500 Nm krútiaceho momentu. O prenos výkonu sa stará osemstupňový Tiptronic. Častejšie kupovaná verzia, teda naftová, bude 50 TDI (3.0 TDI V6). Generuje 286 koní a 620 Nm. Obe verzie budú s pohonom všetkých kolies quattro. Ako iste viete, Audi A6 bola vždy od základu predokolka. To by sa však malo stať minulosťou. Audi tvrdí, že nová A6 sa už bude vyrábať primárne s pohonom quattro, čo je asi jedna z najzásadnejších zmien oproti generácii C7. Takisto Audi sľubuje, že bude viac športová ako predchodca. Predaj v Nemecku by mal začať v júni tohto roku.
Cena verzie A6 50 TDI quattro bude štartovať na 58 050 Eur.