Hyundai pripravuje celkom novú generáciu svojho v Európe najpredávanejšieho modelu. V roku 2026 sa na cesty dostane aj nový elektromobil, ktorý vyplní medzeru medzi modelmi Inster a Kona Electric.
Nový Tucson sa už intenzívne testuje na verejných cestách, čo znamená, že vývoj novej generácie obľúbeného SUV značne pokročil. Podľa prvých informácií sa zdá, že Tucson opäť radikálne zmení svoj dizajn. Oblé tvary s anjelskými svetlami by mali byť nahradené väčším množstvom hrán, čo Tucsonu udelí drsnejší vzhľad a väčší vnútorný priestor. Hoci nový Tucson dostane celkom nový vzhľad, proporciami by sa mohol priblížiť súčasnému modelu Santa Fe. Vzhľad vozidla by mal vychádzať z dizajnového jazyka Art of Steel, ktorý budeme môcť vidieť na nových vozidlách značky Hyundai v najbližších rokoch. Jedným z prvých modelov vyhotovených v tomto dizajnovom jazyku je vodíkové auto Nexo. Dizajnéri Hyundai v prípade nového Tucsonu zdôraznia schopnosti a charakter SUV a navrhnú ho tak, aby sa v ňom sedelo ešte pohodlnejšie. Novinka by mala dostať veľké bočné okná, robustné plastové obloženie okolo podbehov kolies a vzpriamenejší tvar dverí batožinového priestoru.
Interiéry súčasných modelov značky Hyundai sa vyznačujú dostatočným množstvo fyzických tlačidiel a tejto filozofie by sa mal držať aj nový Tucson. Zmes obrazoviek a analógových ovládacích prvkov by tak mala byť vyvážená, aby bolo ovládanie pohodlné pre všetky vekové skupiny zákazníkov. Dá sa očakávať, že všetky pohonné jednotky dodávané na európskom trhu budú do nejak miery elektrifikované. Uvidíme, či bude k dispozícii nejaký mild-hybrid, ale od automobilky sa očakáva uvedenie novej generácie full-hybridných motorov. Základ hybridného systému by mal tvoriť 1,6-litrový preplňovaný benzínový štvorvalec doplnený o dva elektromotory. Jeden bude umiestnený v prevodovke a druhý bude slúžiť ako štartér-generátor. Nový hybridný systém by mal zvýšiť svoju účinnosť a ponúknuť vyššiu krútiaci moment (cca 380 Nm).
Portál Auto Express dokonca špekuluje nad verziou N s hybridnou jednotkou pochádzajúcou z modelu Palisade, kde dosahuje výkon až 330 koní, ale Hyundai zatiaľ oficiálne príchodu tohto modelu nepotvrdil. Súčasťou portfólia bude aj plug-in hybridný variant, ktorý by mal ponúknuť dlhší elektrický dojazd. Plne elektrická verzia sa neplánuje. Elektrické kompaktné SUV by mal zastúpiť pripravovaný model IONIQ 4, ktorý by sa na cestách mohol objaviť niekedy v roku 2027.
Hyundai IONIQ 2
Už na septembrovom autosalóne v Mníchove by sme mali vidieť koncept malého mestského elektrického vozidla, ktoré sa postaví napríklad Renaultu 4. Vozidlo veľkosti modelu Bayon sa zaradí medzi Inster a Kona Electric, dostane meno IONIQ 2 a na cestách by sa malo objaviť v lete 2026. Dizajn prednej časti by mohol byť inšpirovaný faceliftovaným modelom IONIQ 6. Podľa prvých špionážnych fotografií sa však zdá, že namiesto delených svetiel bude mať IONIQ 2 združené LED a denné svetlá. Vizuálne prvky dotvoria vzhľad auta pripomínajúci crossover, aká bude svetlá výška auta zatiaľ nie je jasné.
Dlhý predný previs naznačuje, že vozidlo bude stáť na rovnakej 400 V platforme E-GMP ako Kia EV3 alebo pripravovaný model EV2. To znamená, že je veľmi pravdepodobné použitie batérií s kapacitou 58 alebo 81 kWh pre dosiahnutie dojazdu až okolo 650 km. Maximálny nabíjací výkon na úrovni 135 kW by mal umožniť nabitie batérie z 10 na 80 % v priebehu 30 minút. Vzhľadom na umiestnenie modelu IONIQ 2 medzi modely Inster a Kona Electric očakávame základnú cenovku niekde na úrovni 30 až 32-tisíc eur.
Predaj vozidiel značky Hyundai v Európe za prvých 6 mesiacov roka 2025 podľa údajov JATO Dynamics
Tucson | 73 955 ks |
Kona | 49 639 ks |
i20 | 36 898 ks |
i10 | 35 977 ks |
i30 | 17 813 ks |
Inster | 14 281 ks |
Bayon | 12 899 ks |
IONIQ 5 | 12 494 ks |
Santa Fe | 6 876 ks |
IONIQ 6 | 2 949 ks |