startstop

TEST Jaguar F-Pace: zmena identity

Foto: Jakub Šuplata

Jaguar F-Pace aspoň na papieri nedáva úplne zmysel. Je násobne drahší než podobne veľkí prémioví konkurenti. Mačkovitá šelma si totiž vyhliadla celkom nové teritórium.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=ZsuP2JaHom8]

S faceliftom neprišli iba jemné dizajnové zmeny, ktoré Jaguar F-Pace zaradili bližšie k súčasnému F-Type. Spolu s novými prednými svetlami je tu aj úplná zmena filozofie celej značky. Jaguar už nevidí svoju konkurenciu v BMW alebo Mercedese, ale skôr v exkluzívnych nízko objemových značkách, ako napríklad Bentley alebo Maserati.

Foto: Jakub Šuplata
Priplatíte si a výrazne

Najviac je táto snaha cítiť na cenovke. Testovaný kúsok vás odľahčí rovno o viac ako 90 000 €. Výzvou bolo, aby klientom doručili exkluzívnejší zážitok, ktorý dokáže obhájiť ambicióznu cenu. A treba povedať, že vo vnútri sa posunuli o level vyššie. Použité materiály sú tak exkluzívne, ako si len môžete želať. Semiš, koža či hliník vytvárajú priestor, do ktorého sa s radosťou vraciate. Pôsobí dojmom precízneho nástroja, ktorý bol remeselne vytvorený s chirurgickou presnosťou.

Foto: Jakub Šuplata
Spĺňajú vyššie nároky

V záplave hýčkania nezabudli ani na používateľské potreby. Efektný, ale neefektívny vysúvateľný volič prevodovky nahradil klasický volič. Aby vám nechýbali štýlové ovládače, jazdné režimy naďalej ovládate ako James Bond. Najpozitívnejšou zmenou je nový 11,4-stredový displej s novým softvérom. Reaguje rýchlo, má špičkovú ostrosť a bezdrôtovú konektivitu.

Pri jazde cítite všetko

Za zmienku určite stoja aj špičkové škrupinové sedadlá, ktoré sem dostanete za príplatok. Ponúkajú skvelú bočnú oporu, ale zároveň sa z nich naďalej dá vystúpiť ako človek. Pod kapotou sme však mali „iba“ naftový šesťvalec. 300 koní a 650 Nm nie je úplne málo, ale predsa len, v bežnom ponímaní toto nie je verzia, od ktorej čakáte, že vám na počkanie vyčarí úsmev na tvári. Lenže, toto je Jaguar a jeho gény dostali konečne doping, aké potrebovali.

Foto: Jakub Šuplata

Už žiadne dôchodcovské pohupovanie v zákrutách, ale ostré reakcie a komunikatívne riadenie. Jaguar F-Pace viete s veľkou dôverou poslať do zákrut a krásne pracovať s jeho váhou. Pred rýchlou zákrutou jemne brnknete do brzdy, auto si sadne na predok, zatočíte a sami ste prekvapený, akým tempom s ním viete jazdiť. Pravda, pri bežnom jazdení bude tvrdší, a tým aj menej komfortný. Nie však tak, aby z vás vytriasol dušu. Len vám neustále pripomína, že šoférujete Jaguar.

Buďte iný

Je teda 90 000 € ospravedlniteľných za Jaguar F-Pace? Záleží na vašej preferencii. Pretože, ak niekto túži po luxusnom SUV, u konkurencie vie dostať tiež luxus, alebo aj výborné jazdné vlastnosti. Čo vie Jaguar ponúknuť naviac, je exkluzivita. Každý vás privíta s tým, že ste si nevybrali tuctovú voľbu a síce by do toho asi on nešiel, ale ocení vašu odvahu. Jaguar ukazuje, že ani SUV nemusí byť vždy šedivé a nudné a za to mu patrí poklona.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=ZsuP2JaHom8]

TECHNICKÉ ÚDAJE

Jaguar F-Pace D300

Usporiadanie a počet valcov

V6

Zdvihový objem

2 996 cm3

Max. výkon

221 kW / 300 k

Max. krútiaci moment

650 Nm

Palivo

nafta

Pohon

AWD

Prevodovka

8-stupňový automat

ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY

Dĺžka

4 747 mm

Šírka (bez spätných zrkadiel)

2 071 mm

Výška

1 664 mm

Rázvor náprav

2 874 mm

Pohotovostná hmotnosť

2 083 kg

Zrýchlenie 0-100 km/h

6,4 s

SPOTREBA (počas testu)

Mesto

8,6 l/100 km

Diaľnica

6,8 l/100 km

Okresky

7,5 l/100 km

Objem palivovej nádrže

68 l

CENA

Základná cena modelu

89 848 €

Cena testovanej verzie

94 397 €

Exit mobile version