startstop

Obchvat Šale je zase o kúsok bližšie k realizácii

Ôbchvat šaľa

Zdroj: https://www.opii.gov.sk/data/download/studia_realizovatelnosti_obchvat_sala/stanovisko_UHP_I-75Galanta-NoveZamky.pdf

V posledných mesiacoch sme svedkami priaznivého vývoja ohľadom výstavby nových verejných komunikácií. Po otvorení časti rozostavaného projektu D4R7, očakávanej dostavby vozovky Bratislava Nivy a iných projektoch, sa v týchto dňoch opäť začína hovoriť o obchvate Šale. Tento úsek je dlhodobo vyťažený nad svoje maximálne kapacity, čo pociťujú najmä obyvatelia mesta.

S výstavbou šalianskeho obchvatu sa formálne začalo len pred rokom kedy bol oficiálne vyhlásený tender na obstarávateľa. Dnes sme ale opäť o krok bližšie k samotnej výstavbe. Okresný úrad v Nitre, konkrétne jeho Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií vydal stavebné povolenie na realizáciu 11,8 kilometra dlhej časti vozovky, ktorý bude slúžiť ako obchvat mesta. Ten má byť súčasťou prepojenia cesty I/75 Galanta – Šaľa – Nové Zámky. Štúdie výstavby preukázali tento úsek ako najpotrebnejší, pretože v časoch dopravnej špičky býva hlavný ťah v Šali extrémne vyťažený.

Zdroj: sala.sk

V územnom pláne stojí, že obchvat by mal byť typu C so šírkou 11,5 metra a s maximálnou povolenou rýchlosťou 80 km/h. Celkovo by mal pozostávať až z 13 mostov pričom najdlhší, až 705 metrový, by mal viesť ponad Váh. Hovrokyňa mesta v súvislosti s nadchádzajúcou realizáciou projektu uviedla: „Veríme, že sme týmto krokom opäť bližšie k tomu, aby sa s jeho výstavbou začalo čo najskôr. O jeho realizáciu sa vedenie mesta intenzívne usiluje už niekoľko rokov. Sme veľmi radi, že štátne inštitúcie sú tomuto projektu pozitívne naklonené, keďže obchvat vyrieši najmä dopravnú situáciu nášho mesta.“

Predpokladaná cena výstavby obchvatu je momentálne 60,3 milióna eur bez DPH. O financovanie sa postarajú príspevky z eurofondov, presnejšie Operačný program Integrovaná infraštruktúra. Slovenská správa ciest (SSC) vyhlásila tender na tento obchvat v apríli minulého roka. Jeho výťazom sa stalo združenie spoločností Cedis, s. r. o., Bratislava, Cesty SK, s. r. o., Košice a HANT BA, a. s., Považská Bystrica s ponukou vo výške 55,9 milióna eur bez DPH. Na jar tohto roka však prišlo k zrušeniu rozhodnutia o víťazovi, nakoľko SSC chce dôkladnejšie preveriť najlacnejšiu ponuku. O zrušení rozhodnutia rozhodla Rada Úradu pre verejné obstarávanie na základe odvolania jedného z uchádzačov.

Uzatvoria aj posledný zjazd z prístavného mosta, ktoré budú prejazdné?

Zdroj: TASR

Exit mobile version