Porsche odhalil puristickú verziu svojich základných modelov 718 Cayman a 718 Boxster. Hoci oba modely dostali prívlastok T,  recept nie je úplne rovnaký ako v prípade 911 Carrera T.

Je zrejmé, že Porsche chce z úspechu modelu 911 Carrera T (ako Touring) vyžmýkať maximum, a tak je viac než logickým krokom, že rovnaké písmeno za názov dostali aj modely 718 Cayman a 718 Boxster. No nie je purizmus ako purizmus…

Keď sa motoristická verejnosť o týchto autách dozvedela po prvýkrát pred niekoľkými týždňami, všetci si mysleli, že pôjde o ten istý recept, ako v prípade úspešného Porsche 911 Carrera T. Poriadny športiak musí mať čo najlepší pomer váha/výkon. A to sa dá docieliť dvoma spôsobmi: znížením hmotnosti alebo zvýšením výkonu. A práve prvý spôsob je omnoho vhodnejší, ak chcete mať malé a agilné športové auto. No v prípade 718 Caymanu a 718 Boxsteru spočíva hlavné opatrenie zamerané na zníženie hmotnosti vo voliteľnom odstránení infotainmentu. No to bolo na druhej strane “kompenzované” pridaním benzínového filtra pevných častíc, takzvané GPF.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Okrem toho “téčkový” model dostal aj nové športové sedadlá, no nie je tu žiadna zmienka o tenšom skle alebo o redukcii zvukovej izolácie. Namiesto toho vám v Porsche pripravia štýlovo vyzerajúcu látku, ktorá slúži ako vnútorná kľučka dverí. Ale čo okrem toho ponúka písmeno T navyše? Aktívny športový podvozok PASM (Porsche Active Suspension Management), ktorý je o 20 mm nižší, spolu so športovým balíkom Sport Chrono Pack, ktorý je v prípade T štandardom spolu so systémom Porsche Torque Vectoring (PTV) a mechanickým uzamykaním zadného diferenciálu. Za zmienku stojí, že PASM sa dá dokúpiť len k modelu s prívlastkom S, ktorý poháňa 2,5-litrový boxer s výkonom 257 kW (350 koní).

V strede oboch karosárskych verzií sa nachádza plochý 2,0-litrový štvorvalec, ktorý je ale bezo zmeny a poskytuje rovnakých 220 kW, teda rovných 300 koní. Vďaka tomu vyštartujú autá z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 5,1 sekundy v prípade manuálnej prevodovky, respektíve za 4,7 sekundy v prípade automatickej dvojspojkovej prevodovky PDK. Keď sme pri prevodovke, modely 718 T dostali špeciálnu a mierne skrátenú prevodovku, ktorá “minimalizuje vibrácie z motora a pomáha kontrolovať hmotnosť celkovej hnacej sústavy”, tvrdí automobilka.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Samozrejmosťou sú mnohopočetné odznaky s písmenom T, ktoré dopĺňajú čierne koncovky výfukov a 20-palcové zliatinové kolesá. Modely budú k dispozícii v rôznych farbách vrátane Guards Red, Racing Yellow, Carrera White, GT Silver a Miami Blue. Podľa nemeckého konfigurátora zaplatia záujemcovia o 718 Cayman T v základnej výbave 63.047 eur a priaznivci jazdy s vetrom vo vlasoch 65.070 eur.

Zdroje: Carthrottlestartstop.sk