X-Tomi Design to s vie s Photoshopom a nič mu nie je sväté. Po niekoľkých luxusných SUV si na paškál vzal českú Škodu Kodiaq RS a pretvoril ju na pick-up.

Pick-up je dnes už klasická karoséria vozidla, ktoré je určené na to, aby pravidelne dostávalo zabrať. A hoci na starom kontinente nie je táto kategória vozidiel taká rozvinutá ako v zámorí, môžeme sem-tam popustiť uzdu fantázii, no nie? Známy grafik X-Tomi Design si v najnovšom počine posvietil na Škodu Kodiaq RS.

Európa je presný opak Spojených štátov. Namiesto obrovských “truckov”, ako v zámorí volajú pick-upy, sa Európania stále zamilovávajú do kompaktných automobilov. A hoci je v poslednom čase je na masívnom vzostupe kategória SUV, pick-upov až tak veľa na našom trhu nenájdeme. Je tu Volkswagen, ktorý sa rozhodol spolupracovať so svojim večným nepriateľom Fordom, aby mohol pokračovať v predaji Amaroku. Okrem toho tu máme aj také mená ako Ranger, L200 a Hilux, no čo keby pick-up vytvorila česká automobilka, ktorá, ako sa zdá, dokáže všetko premeniť na masový úspech?

Škoda Kodiaq RS ako pick-up? Fantázii sa medze nekladú

Škoda bola za posledné desaťročia vnímaná všelijako. V našich končinách sme na ňu mnohokrát nedali dopustiť, no v zahraničných štátoch, ktoré nemuseli prežiť fázu totalitného režimu, bola skôr na smiech. Skutočným bodom zlomu bol príchod Octavie tretej generácie v roku 2012, kedy začali Škodovku brať naozaj vážne aj mimo domáceho trhu. Očakáva sa, že nedávno predstavené výkonné SUV Kodiaq s prívlastkom RS sa taktiež bude tešiť popularite. A to aj napriek tomu, že pod kapotou sa stále nachádza “len” štvorvalec a nie plnokrvný vidlicový šesťvalec, ako má napríklad spomínaný Amarok.

Vráťme sa ale k výtvoru grafika X-Tomi Design. Za nás ide o skutočne podarený render, ktorý by sa zrejme taktiež tešil popularite. Samozrejme, za predpokladu, že by Škodovka prišla s konkurencieschopnou cenovkou. No Kodiaq RS pick-up zrejme navždy ostane len zbožným prianím. Na to, aby táto šialená myšlienka fungovala, by totiž Škoda potrebovala iný druh modulárnej platformy, ktorá by bola vhodnejšia pre tento typ karosérie.

Kodiaq RS zaujme hlavne motorom. Pod kapotou nájdeme dieselový motor, ktorý je tlačený hneď dvoma turbami a vyprodukuje 176 kW (240 k). Nemôžem nepodotknúť, že ide o historicky NAJ-silnejší dieselový motor v Škode. Keďže sme v segmente SUV, pohon všetkých kolies a adaptívny podvozok sú samozrejmosťou.

Autosalón Paríž 2018: Škoda Kodiaq RS - Startstop.sk

Zdroje: autoevolutionstartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMercedes ukázal základnú verziu Géčka: G 350d príde ako kultivované SUV
Nasledujúci článokAudi e-tron GT ako kupé, kombi či kabriolet? Výber je na vás!