Po úspechu hot-hatchu a fastbacku v podobe i30 N sa väčšina zákazníkov a fanúšikov značky nevedela dočkať, kedy príde aj N-ková verzia modelu Tucson. Stane sa ale z podoby N-Line trhač asfaltu?
Hyundai zatraktívni balík SUV prvý krát za svoju „kariéru“. Aj keď ide o Tucson, ktorý bude zatiaľ iba vo verzii N-Line, bude agresívnejší, modernejší a sľubuje intenzívny jazdecký zážitok. Ale teraz na rovinu. Naozaj sa dá považovať rodinné SUV za model, ktorý si zaslúži športovú starostlivosť?
Tucson N-Line bude viac ako len kozmetický balík pre kompaktné SUV-čko. Hyundai navyše vylepšil riadenie a nastavenie odpruženia, aby sa auto zžilo s vozovkou. Napríklad, pružiny sú tvrdšie o 8 percent vpredu a vzadu o 5 percent, a úpravy softvéru spôsobili, že riadenie je intuitívnejšie.
Novo zabalený krásavec dostal prepracované nárazníky a oveľa viac „tmavších“ akcentov ako predtým. Nepripomína Vám Konu? Všetky exteriérové línie nechávajú dostatočný priestor a pozornosť štýlovému odtieňu. Nová tmavšia mriežka a takisto tmavé predné svetlomety sú rafinovanou kombináciou dravosti a elegancie.
Test Hyundai Tucson 1,6 TGDi 4×4, facelift mu dodal prémiový vzhľad!
Inžinieri v technickom centre v Russelsheime (Nemecko) žiaľ nepridali viac energie do žiadneho z troch ponúkaných agregátov. Takže je tu 2,0 litrový agregát s výkonom 182 koní. Ďalej máme na výber ekologickejšiu variantu v podobe hybridného systému s napätím 48V a benzínovým motorom o objeme iba 1,6 litra, ale výkon 174 koní.
Posledná možnosť je najzelenšia, pretože je to hybrid, ktorý vznikol spojením systému so 48V a 1,6 litra, ale výkon bude iba 134 koní, ale pri tomto modeli pôjde hlavne o spotrebu a emisie. Takže na výber mi zostal už len.. Dvojliter. Alebo to bude pre niekoho ako Sofiina voľba. Kupujúci si budú môcť taktiež vybrať, či chcú mať v aute pohon prednej nápravy alebo štvorkolku.
Tucson bude vo svojej tvrdšej verzii jazdiť na 19-palcových diskoch, čo nie je moc šťastné riešenie pre prísnejšie tlmiče. Ale necháme sa prekvapiť, možno Tucson N-Line zvládne aj takúto výzvu! Najväčším očakávaním však ale zostávajú neoverené informácie, kedy rýdze N-ko v podobe Tucsona tiež zažije svoj debut. 340-koňové monštrum by sme mohli vidieť na cestách v priebehu dvoch rokov.