Bestseller Hyundai Tucson prešiel decentným faceliftom, do ponuky pribudol aj mild-hybrid. Čo stojí za jeho predajným úspechom v Európe aj mimo nej?

Nebudem vás sýtiť počtom predaných kusov Tucsonu. Myslím si, že na našich cestách je jeho prítomnosť dostatočne výrazná. Tucson jednoducho trafil klinec presne po hlavičke, je výsledkom dlhodobého úsilia automobilky Hyundai presadiť sa na starom kontinente. Tento cieľ Hyundai spĺňa presne podľa očakávaní. Tucson je stredne veľké SUV za rozumnú cena s prvotriednou výbavou. Preto pri rodinnej kalkulácii nového auta vyjde Tucson pravdepodobne vždy ako víťaz.

Súčasná generácia prišla na trh v roku 2015 a jej facelift dorazil relatívne skoro. Tucson si totiž chce udržať svoje rekordné predajné čísla.

Pokiaľ to zoberieme od podlahy, vďaka faceliftu dostal Tucson prepracovanú prednú časť. Zmenila sa maska chladiča, ktorá je po novom výraznejšia a ostro tvarovaná. Dopĺňajú ju užšie svetlomety, ktoré dostali prémiový dizajn. Architektúra vo mne evokuje Matrix-LED od Audi. V prípade zadnej časti dostal nárazník pozmenené tvarovanie a aj tu získal svetelný modul nový, atraktívnejší dizajn. Obnovou prešli aj ponúkané disky kolies, najväčší rozmer predstavuje 19 palcov.

V interiéri sú zmeny o čosi konzervatívnejšie, vlastne okrem displeju infotainmentu sa toho veľa nezmenilo. Po novom sa displej presťahoval z palubnej dosky na jej vrch presne po vzore novej generácie Santa Fe. To prinútilo konštruktérov zmeniť aj rozmiestnenie výduchov klimatizácie. Prístrojový štít pred vodičom, ako aj volant ostali v starej koncepcii. Všetko je prehľadné, tomuto jednoduchému rozloženiu sa nedá nič vyčítať, no s ohľadom na konkurenciu by sme uvítali plne digitálny prístrojový štít ako opciu v ponuke.

K jazdným vlastnostiam, priestoru a všeobecnému charakteru Tucsona sa netreba extra vyjadrovať: nič sa nezmenilo, všetko ostáva rovnako dobré, ako aj bolo. Objem batožinového priestoru s hodnotou 513 litrov, rázvor náprav 2670 mm a šírkou 1850 mm hovoria za všetko.

Negatívne sa však musím vyjadriť k použitej svetelnej technike. Ako som spomínal vyššie, tvar predných svetlometov vo mne evokoval Audi, čo vo mne logicky vzbudzovalo vyššie očakávania na účinok svetiel, ktorý však neboli naplnené. Nemôžem povedať že diódové svetlá nesvietili dostatočne, no očakával som vyšší dosvit, rovnako tak aj lepšiu odozvu v prípade prepínania stretávacích a diaľkových svetiel. Navyše hmlové svetlá používali bežnú žltú žiarovku, čo spôsobovalo farebný nesúzvuk svetiel a zvláštne osvetlenie cesty v prípade ich použitia naraz. Áno, mnoho iných značiek a modelov trpí podobným problémom.

V ponuke motorizácií nájdete benzínový základ, ktorý predstavuje 1,6 GDi s výkonom 97 kW (132 koní); benzínový 1,6 TGDi s výkonom 130 kW (177 koní), ktorý sme testovali; naftový 1,6 CRDi s výkonom 85 alebo 100 kW, ktorý nahrádza doposiaľ ponúkaný 1,7 CRDi, no a vrcholom je naftový dvojliter s mild-hybridnou technológiou a použitím 48V elektrickej siete, označený ako 2,0 CRDi s výkonom 136 kW (185 koní). Pohon všetkých štyroch kolies môžete kombinovať so všetkými motorizáciami okrem slabšieho 1,6 CRDi.

Nami testovaný Tucson bol v konfigurácii s benzínovým štvorvalcom 1,6 TGDi s výkonom 130 kW a krútiacim momentom na úrovni 265 Nm spojeným s automatickou prevodovkou a pohonom oboch náprav. Poviem to na rovinu, tento motor by som si ja osobne nezvolil. Na môj vkus mal príliš vysokú spotrebu. Tá sa v priemere ustálila na hodnote 10,6 litra, jazda čisto v meste atakuje hodnoty prevyšujúce 12 litrov. Pokiaľ sa vyslovene snažíte, na diaľnici ste schopní hodnotu znížiť pod úroveň desiatich litrov. Navyše nehovoríme o SUV so športovým charakterom ani zaujímavým zvukovým prejavom motora.

V dobe písania tohto testu už testujeme faceliftovaný Sportage, práve so spomínaným naftovým 2,0 CRDi s mild-hybridnou sústavou. Už čoskoro vám prinesieme aj porovnanie týchto dvoch konkurenčných modelov, no zároveň aj koncernových súrodencov. Tucson prešiel triezvym faceliftom, ktorý mu dodal prémiovejší vzhľad. To podstatné gro auta ostalo nezmenené tak, ako aj jeho úvodná cena. Tucson preto aj naďalej vnímam ako jednu z najlepších možností v segmente, ale pokiaľ vám ide o spotrebu, nad 1,6 TGDi ani nerozmýšľajte. Mojou osobnou preferovanou voľbou je rozhodne 2,0 CRDi.

Zdroje: hyundai | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVolkswagen v Sao Paulo predstavil koncept nového pickupu Tarok
Nasledujúci článokNová Mazda3 sa oficiálne predstaví v Los Angeles