Tarok je koncept, ktorý nemecká automobilka predstavila na medzinárodnom autosalóne v Sao Paulo. Napriek tomu, že vyčnieva z davu, by sme ho stále mohli nazvať pickupom, ktorý patrí do mesta.
Doraziť na trh by mal v roku 2020. A to najdôležitejšie, nezostane pre nás nedostupný ako Atlas. Tarok by sa dal popísať ako „avantgardný pickup“ s potenciálom pozdvihnúť modelový rad Volkswagenu na svetových trhoch. Samozrejmosťou by mal byť pohon všetkých kolies a motor 1,4 TSI.
Ďalším variantom by mal byť štvorvalcový turbodiesel s výkonom 150 konských síl. Špeciálne pre brazílsky trh bude vyvinutý aj pohon na čistý etanol (E100) a zmes benzínu a etanolu (E22). Takéto spaľovanie sa bude prenášať na všetky štyri kolesá pomocou šesťstupňovej automatickej prevodovky a meničom krútiaceho momentu.
Podľa výrobcu by mal prvý výrobný model dostať pod kapotu agregát s označením 2,0 TDI, rovnako ako 2,0 TSI. Najvýraznejším prvkom vonkajšieho dizajnu sa stala strecha inšpirovaná targou. Predná maska a trojrozmerné svetelné LED pásy na dverách batožinového priestoru si Tarok požičal od Touarega.
Podobne ako porovnateľné pickupy a americký Chevrolet Avalanche má Tarok zasúvateľný panel. Takže budete potrebovať do auta napchať dosky na stavbu alebo také surfy na dovolenku, jednoducho stačí nechať zadný rad sedadiel doma a vybavené.
Táto „odkladacia“ plocha je normálne dlhá 1206 mm, ale po odstránení zadných sedadiel sa zväčší na 1861 mm. Keby niekomu bolo aj to málo, po vyklopení „kufru korby“ má vodič za sebou až 2775 mm. To sú naozaj úctyhodné rozmery na auto, ktoré sa snaží v segmente zaujať.
Výrazný dizajn Tarok koncept je prvým pickupom, ktorý kombinuje dizajn mestského SUV s autentickým dizajnom off-roadu. Hlavný dizajnér Volkswagenu, Klaus Bischoff, povedal, že pokiaľ ide o nákladno-osobné autá, Volkswagen je trochu povrchný.
Tarok je každopádne štýlovým konceptom s množstvom osvetlenia vpredu vrátane toho v mriežke. Kovový C-stĺpik prináša kontrastný vzrast smerom k zadnej časti vozidla. Koncepcia zobrazuje aj verziu so strešným oknom a koncové svetlá sa tiahnu celým zadkom auta.
Interiér je poňatý jednoducho, ale pekne. Koncepcia ponúka moderné vybavenie, ako je digitálny prístrojový panel a veľká obrazovka pre zábavu. Nie je ale jasné, že výrobná verzia bude mať tiež všetky tieto technológie. Tarok sa totižto chce odlišovať inými vecami.
Zdroje: motor1 | startstop.sk