startstop

VW Golf Variant je tu! Stalo sa z neho poriadne kombi

Koncom minulého roka keď Volkswagen oficiálne predstavil Golf 8. generácie, nastala debata, čo sa stalo s jeho prevedením Variant. Vo všeobecnosti sa totiž očakávalo, že nemecká automobilka uvedie aj praktickejšiu verziu, no na to neprišlo. Zatiaľ čo nový SEAT Leon a Škoda Octavia prišli okamžite aj s verziou s väčším kufrom, Volkswagen na predstavenie Variantu čakal až do teraz.

Z dizajnového hľadiska sa samozrejme veľa nemení. Predok Golfu Variant je totožný s hatchbackom. Zmeny ale vidno z bočnej strany. Volkswagen Golf krásne natiahol a jeho siluetu nadizajnoval skutočne športovo. Dokazuje to najmä uhol zadného okna, ktoré plynule nadväzuje na masívne lakované časti piatych dverí. V zadných partiách taktiež nastalo zopár zmien. Masívne veko kufru, do ktorého sú zapustené svetlomety dostalo otvor na poznávaciu značku. To je napríklad oproti Leonu 4. generácie rozdiel, nakoľko Španiel má v oboch karosárskych verziách poznávacie číslo v nárazníku.

Podstatnou zmenou však prešli rozmery. Volkswagen Golf Variant je na dĺžku vo všetkých ohľadoch väčší. Natiahol sa až na 4 633 milimetrov. Ide teda oproti verzii hatchback o nárast až o 349 milimetrov. Druhým rozdielom oproti klasickému Golfu je rázvor. Ten vo verzii Variant totiž narástol až o 67 milimetrov na konečnú hodnotu 2686 mm. Citeľne sa to má odraziť najmä na mieste pre cestujúcich sediacich v druhom rade sedadiel. Mimochodom rázvor je totožný s Octaviou Combi a Leonom ST.

Vnútroný priestor výrazne narástol

Rekordné hodnoty sa dajú teda očakávať aj z pri prepravnej kapacite. Nový Golf Variant má objem batožinového priestoru na hodnote 611 litrov. Nie je to podobná “čierna diera” ako v prípade 640-litrového kufru Octavie Combi, no pre bežnú rodinu to určite postačí. V prípade Golfu tak ide o 6-litrový medzigeneračný nárast. Po sklopení zadných sedadiel sa celková prepravná kapacita vyšplhá až na 1 642 litrov, čo je presne o 22 litrov viac ako v Golfe Variant 7. generácie. Ako som už spomínal, nárast rázvoru sa pozitívne odrazil aj na vnútornom priestore. Volkswagen v oficiálnej správe uvádza, že na dĺžku sa interiér natiahol o 49 milimetrov.

Okrem klasickej verzie Variant, Volkswagen ukázal aj prevedenie Alltrack. Ide tak o druhú generáciu lifestylovo ladeného kombíku. Golf Alltrack už v základnej verzii kúpite s pohonom všetkých kolies 4MOTION, ktorá bude štandardom. Okrem toho už tradične nemôže chýbať značné ochranné oplastovanie karosérie a zvýšený podvozok. Golf Alltrack je navyše schopný utiahnuť príves s maximálnou hmotnosťou až 2 tony. Zaujímavosťou je, že Alltrack podobne ako GTI dostal LED podpis v prednom nárazníku.

Z technologického pohľadu bude Golf Variant totožný s hatchbackom. Pod kapotou teda môžeme očakávať širokú paletu pohonných jednotiek. Základné motorizácie budú 1,0 TSI a 1,5 TSI. Nad nimi bude zasadená ich mild-hybridná verzia so 48V systémom. Ďalej môžeme v budúcnosti očakávať aj plug-in hybrid. Milovníkov nafty však možno nový Variant trošku sklame. Volkswagen sa totiž nikde nezmienil o najsilnejšej verzii GTD, ktorá pravdepodobne z ponuky kvôli emisným limitom vypadne a zostane tak len konvenčný motor 2,0 TDI. Bližšie informácie o technike a asistenčných systémoch si môžete prečítať v našom pôvodnom článku, v ktorom sme detailne rozobrali Golf 8. generácie.

Volkswagen Golf 8. generácie práve oficiálne predstavili

Exit mobile version