Udalosť, na ktorú sa dlho čakalo je tu. Volkswagen pred malou chvíľou na svojej špeciálnej konferencii na domácej pôde predstavil svoju najväčšiu novinku posledných rokov – úplne nový Golf 8. generácie. Tak ako sa už dlhšie hovorilo, najpredávanejší voz z Wolfsburgu vsádza hlavne na špičkové technológie a evolúciou osvedčený dizajn.

O najnovšom Golfe sa toho pred samotnou konferenciou vedelo už pomerne veľa. Snímky, na ktorých bolo vozidlo zachytené počas marketingového fotenia unikli na internet už pred nejakým časom. Podobne tomu bolo aj s fotografiami, ktoré sa podarilo zachytiť priamo vo výrobe a na ktorých je kvalitne odfotografovaný interiér a predná časť s kompletne prepracovanými svetlometmi, ktorá sa sčasti odvolávajú na predchádzajúcu generáciu. Golf teda naoko nemal čím prekvapiť… alebo hej?

Life happens with a Golf

Slogan dnešného večera poukazuje najmä na dlhú tradíciu, ktoré je s Golfom pevne spätá. Konferencia začala krátkym pohľadom na všetky predchádzajúce generácie modelu Golf, ktoré si zakúpilo dohromady 35 miliónov zákazníkov.. Vyzdvihnuté boli najmä 1. a 4. z nich, ktoré spôsobili to, že Golf je v súčasnosti žijúcou legendou. Prvá generácia hlavne z dôvodu, že začala extrémne úspešnú púť modelu ako takého. Štvrtá preto, že položila definíciu novodobého Golfu, ktorú sa Volkswagen snaží držať dodnes.

Zdroj: VW
Golf dospel

Samotná novinka tvarmi karosérie nadväzuje na už osvedčený dizajn, ktorý je v tomto prípade modifikovaný a čistejší ako doposiaľ. Mnohých určite nepoteší príliš komplikovaný tvar predných svetlometov, no ich napojenie na masku chladiča vytvára plynulú líniu a je výrazným prvkom v poradí už 8. generácie bestselleru. Doslova ikonickým prvkom sa stáva natiahnutie LED dovedlenia až po úroveň predného loga VW. Tým vzniká akýsi efekt podsvietenia kapoty, ktorý je nie len efektný, ale hlavne zvyšuje viditeľnosť vozu.

Zdroj: VW

Bočná línia, tak ako bolo už z uniknutých fotografií zrejmé, nesie odvolanie na predchádzajúce generácie. Okrem masívneho C-stĺpika jej dominuje padajúca strecha a zvyšujúca sa línia bočného okna. Táto kombinácia dodáva Golfu na dynamike a zároveň pôsobí veľmi čisto a nerušivo.

Zdroj: VW

V zadnej časti nastalo oproti 7. generácii Golfu viacero zmien. Okrem prepracovaných svetlometov, ktoré sa teraz viac podobajú na Tiguan vidíme, že nápis GOLF dostal nový font a presunul sa na stred. tento prvok sa v posledných rokoch v koncerne VW uchytil a preto nie je prekvapením, že ho vidíme aj na takto dôležitom modeli. Volkswagen sa snaží zjednocovať dizajn svojich modelov tak, aby bolo už na prvý pohľad zrejmé o akú značku sa jedná. Preto nie je prekvapením, že celkové tvary karosérie a niektoré detaily jemne vychádzajú s elektrického ID.3, ktorý bol predstavený len pred nedávnom.

Zdroj: VW
Interiér ako Mekka technológií

Volkswagen už dávnejšie avizoval, že nový Golf bude technologickou bombou. A presne to sa mu podarilo. Už na prvý pohľad zaujme kompletne prepracovaný koncept interiéru, ktorý bol nastolený s predstavením vlajkovej lode Touaregu. Palubnej doske dominujú dva obrovské displeje, ktoré na seba plynule nadväzujú. Hlavným je 10,25-palcový prístrojový štít, ktorý je opticky prepojený s hlavným displejom infotainmentu, ktorý môže mať po priplatení až 10 palcov (v základe má 8,25 palca). V mieste, kde by ste za normálnych okolností čakali mechanický ovládač svetiel sa nachádza panel, v ktorom rovnaké úkony spolu s vyhrievaním skiel urobíte dotykom.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Volkswagen sa v podobnom koncepte interiéru nepochybne inšpiroval u Mercedesu, čo ale vôbec nie je na škodu. Okrem toho sa tu nachádza aj Head Up displej, ktorý premieta všetky potrebné údaje o jazde priamo na čelné sklo. Podobná vec síce už nie je novinkou, no spadá do technologického konceptu nového Golfu 8. generácie. Samozrejmosťou je už v základe multifunkčný volant, ktorý umožňuje ovládanie viacerých funkcií vozu.

Stredová konzola je čistejšia

Jednou z podstatných zmien je aj stredová konzola. V novej generácii Golfu je podstatne čistejšia ako doposiaľ s minimom tlačidiel. Zaujme najmä volič prevodovky DSG, ktorý prešiel na technológiu Shift-by-Wire. Inými slovami, jeho rozmery sa zmenšili na minimum a pripomína už len akýsi väčší gombík. Podobný prvok sa podľa špionážnych fotografií očakávaj aj v novej Octavii. Výhodou nového rozloženia stredového tunelu je hlavne podstatne viac miesta na odkladanie rôznych vecí.

Zdroj: VW

Ako je vidieť z fotografií interiéru, Volkswagen sa v novom golfe zbavil takmer všetkých klasických tlačidiel. Bežné veci si teraz budete musieť voliť len pomocou infotainmentu, čo na druhú stranu nemusí byť najšťastnejšie riešenie. Digitalizácia a najnovšia generácia zákazníkov si však podobný systém vyžiadala a preto bude značná časť vozidla ovládaná výhradne dotykom. Našťastie, okná si stále budete môcť otvoriť “staromódnym” spôsobom.

Zdroj: VW
VW ID a Car2X

Volkswagen Golf podobne ako najnovší Passat je neustále pripojený k Internetu. To má za následok viacero výhod medzi ktorými je nepochybne uloženie personálneho nastavenia interiéru do Cloudu. Vďaka tomu je možné si všetky svoje nastavenia jednoducho preniesť do nových vozov len prihlásením sa do svojho účtu.

Golf navyše prichádza s novým štandardom Car2X alebo známejším ako V2X. Znamená to, že vozidlo je neustále v spojení s jeho okolím. Vďaka tomu bude mať Golf v budúcnosti údaje o krízových situáciách či pohybe ostatných vozidiel včas na to, aby sa vedel na danú situáciu pripraviť. Volkswagen chce týmto krokom nepochybne pripraviť svoje portfólio na autonómnu budúcnosť, kedy si budú autá medzi sebou vymieňať veľké množstvo informácií pomocou sietí 5. a vyššej generácie.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Benzín, Diesel aj Hybrid

Po obrovskom škandále Diesel Gate Volkswagen stále nezanevrel na dieslový pohon. V ponuke nájdeme hneď dva vznetové agregáty 2,0 TDI novej generácie. Ich výkon sa pohybuje na úrovni 85 respektíve 110 kW. Oba môžu byť kombinované ako s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, tak aj s DSG. Nové dieslové motory dostali okrem iného nový spaľovací cyklus, ktorý výrazným spôsobom zmenšil emisie CO2 a taktiež aj NOx. Navyše, údajne by mali patriť k najčistejším a najefektívnejším motorom sveta.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Z hľadiska benzínu je ponuka omnoho širšia. Základ bude tvoriť litrové TSI s výkonom 66 kW, nad ním bude zasadená silnejšia verzia litru s 81 kW. Taktiež pod kapotou nájdeme dnes už obľúbenú 1,5 TSI s výkonom 96 respektíve 110 kW. Všetky motory sú v štandardne spojené s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a dokonca môžu ponúknuť aj 48-voltový mild hybrid systém. Vrchol ponuky z pohľadu benzínu budú tvoriť verzie GTI, GTI Cup a R. Tie ponúknu dvojlitrové TSI s výkonom 173, 231 a 245 kW.

eTSI – nová kapitola TSI

Okrem toho sa do ponuky dostáva aj novinka s názvom eTSI. Ide o mild hybridný systém, ktorý je spriahnutý s litrovým a 1,5-litrovým motorom TSI s výkonom 81, 96 a 110 kW v kombinácii so 7-stupňovým DSG. Systém využíva na svoj chod remeňom poháňaný štartér-generátor a 48 voltový lithium-intovú batériu. Automobil síce nedokáže jazdiť čisto na elektrinu, no v prípade akcelerácie alebo plachtenia by sa mal zapájať do činnosti aj malý elektromotor.

Zdroj: VW

Okrem mild hybridu sa v ponuke objaví aj Plug-in hybrid. Konkrétne slabšia verzia s celkovým výkonom 150 kW, ktorá by mala ponúknuť efektívnu a ekologickú jazdu a potom silnejšia verzia GTE, ktorá bude zameraná na dynamiku a poskytne systémový výkon až 180 kW. Základom Plug-in hybridného pohonu sa stane 1,4-litrový motor TSI spriahnutý s elektomotorom, ktorý bude využívať batériu s kapacitou 13 kWh. Samozrejmosťou bude aj zvýšenie dojazdu na čisto elektrický pohon, ktorý Volkswagen na konferencii priblížil až k 60 kilometrom.

Zdroj: VW
Dostupnosť a cena

Samotná výroba bola zahájená už v lete a momentálne sa zvyšuje celková výrobná prevádzka. Prvé Golfy 8. generácie by sa k majiteľom mali dostať v 9. týždni roka 2020. Avšak prvé vozy budú na showroomoch dostupné v Nemecku a v Rakúsku už v decembri tohto roka. Ostatné krajiny budú v nasledujúcich vlnách. Spustenie predaja a cena na našom trhu zatiaľ uvedená nebola.

Zdroj: VW

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!