startstop

Renault dosiahol svoje ciele, teraz budú predávať emisné kupóny

Predaj emisných kupónov si zatiaľ mohla dovoliť iba Tesla a podľa dokumentov Európskej komisie sa ich rozhodol predať aj Renault.

Francúzi už zrejme splnili emisné požiadavky a teraz predajú prebytok ďalším výrobcom, ktorí súrne potrebujú znížiť svoje emisie, ak sa chcú v budúcom roku vyhnúť vysokým pokutám Európskej únie. Hold, Renault Zoe žne skutočný úspech.

Matthias Schmidt, výskumný pracovník v automobilovom priemysle, získal dokumenty Európskej komisie preukazujúce, že Renault predložil dokumenty v súlade s článkom 6 ods. 5 nariadenia EÚ 2019/631 (osobné automobily). Zjednodušene: Renault zjavne už splnil požadované emisné normy, ktoré musia výrobcovia automobilov dodržiavať do roku 2021. A keďže dosiahli svoje ciele predčasne, môžu teraz predávať emisné kupóny iným výrobcom.

Tesla sa predajom vyhrabala z červených čísel

Tesla ako výrobca výlučne elektrických vozidiel samozrejme nepotrebuje dodržiavať emisné normy, takže mohla všetky získané kupóny predať. Boli kúpené od FCA za 2 miliardy dolárov a napriek nákladnému nákupu to pre skupinu bolo stále lacnejšie ako platiť pokuty Európskej únii. V roku 2021 má v úmysle potrestať každého výrobcu sumou 95 eur za každý prebytok gramu CO2 / km a za každé auto osobitne. Limit je stanovený na 95 gramov CO2 / km, takže pokuta pre väčších výrobcov by sa mohla pohybovať až na úrovni 15 miliárd eur.

Výrobcov zachraňujú superkredity

Toto je špeciálne ustanovenie, ktoré výrobcom prináša dvojnásobné zníženie emisií oxidu uhličitého – ak výrobca predáva auto s emisiami nižšími ako 50 gramov na kilometer, považuje sa to vo výpočte na konci roka za dvojnásobné. To znamená, že výrobcovia chcú predať čo najviac takýchto automobilov, pretože dosiahnu dvojnásobné zníženie emisií oxidu uhličitého. Niektoré spoločnosti a ich vozidlá napriek tomu nespĺňajú požadované normy Európskej únie a dopyt po emisných kupónoch rastie.

Renault s najvyšším podielom elektromobilov

Podľa posledných správ má Renault zo všetkých výrobcov najvyšší podiel plne elektrických vozidiel v západnej Európe. Koncom augusta Renault už predal viac ako 300 000 elektromobilov a má najväčší podiel spomedzi všetkých európskych výrobcov. Všetci výrobcovia sa musia do 18. novembra tohto roku zaregistrovať priamo v spoločnosti Renault a dokázať, že ich účasť nespôsobí bumerangový efekt. Renault sa musí ubezpečiť, že za predaj kupónov nemusí platiť pokutu.

Renault predtým plánoval zdieľanie svojho fondu s aliančnými partnermi Mitsubishi a Nissan na základe dohody dosiahnutej začiatkom tohto roka, ale s týmito tromi spoločnosťami sa bude pri emisných cieľoch EÚ zaobchádzať ako s jednou spoločnosťou. Zatiaľ nie je jasné, prečo Renault v tomto prípade funguje nezávisle, ani nie je jasné, či má niekto v úmysle kúpiť emisné kupóny. Nateraz dôrazne spomínajú Mercedes-Benz a Daimler, najmä preto, že už teraz úzko spolupracujú s Francúzmi, a podľa súčasných výpočtov nebudú zodpovedať požiadavkám Európskej únie.

TEST Citröen C4 Grand Spacetourer, svoj rodinný charakter nezaprie

Zdroj: Forbes

Exit mobile version