startstop

Úplne nová Dacia Bigster, čo vám pripomína 7-miestne SUV?

Pri príležitosti strategického plánu skupiny Renault predstavila Dacia koncepčný automobil, ktorým bude 7-mestne SUV už do roku 2025. Jeho názov? Bigster.

Dacia bude vždy Dacia. Trval na tom aj nový generálny riaditeľ Renaultu Luca de Meo počas predstavenia svojho strategického plánu Renaulution. Dacia sa bude v priebehu nasledujúcich rokov vyvíjať vytvorením zoskupenia s ruskou značkou Lada. Výsledkom tohto spojenia bude návrat slávnej Lady Niva a príchod nového SUV Bigster.

S dĺžkou 4,60 metra sa Bigster umiestni do ponuky výrobcu v segmente C, takže nad Dusterom. Ceny, ako už je pri Dacii známe, sa budú pohybovať ako pri segmente B. Vozidlo bude založené na rovnakom technickom základe ako má Renault Clio a Captur. Tak isto bude v ponuke aj s alternatívnou energiou a hybridnými motormi, ktoré budú v podstate prvé pri rumunskej značke.

Zo štylistického hľadiska predstavuje Bigster skutočný rozchod s existujúcimi modelmi. Dizajn je robustnejší a hranatejší. Výrobca použil na ochranu tela recyklovaný plast a vyvinul preňho úplne nové logo. Inovatívny je tiež svetelný podpis v tvare Y, ktorý je možné nájsť na budúcich modeloch značky. Aj keď zatiaľ nebola odhalená žiadna fotografia ani náčrt interiéru, vraj máme očakávať veľkorysý priestor.

Príchod do roku 2025 pre nový Bigster znamená iba jediné – najvychytenejšie rumunské SUV musí spĺňať najnovšiu Normu Euro 7, ktorá je naplánovaná na ten istý rok. Nárokovať si teda bude môcť zrejme aj nový trojvalec 1.2 TCe, alias HRVDV, zodpovedný za výmenu súčasného modelu 1.0 TCe so sľubom jasného zníženia škodlivých emisií a čo je podstatnejšie – aj spotreby. Táto jednotka bude použitá v novej hybridnej verzii E-Tech s výkonom 170 konských síl (nazývaná aj E-Tech M), ktorá sa uvedie do života prostredníctvom modelu Renault Kadjar v roku 2022.

Súčasný E-Tech s výkonom 140 koní využíva atmosférickú 1,6 na vozidlách Clio, Captur a čoskoro Arkana. Rovnaké by to malo byť aj pri Bigsteri z dôvodu nákladov. Model 1.2 TCe bude k dispozícii aj v prevedení 1.5 Turbo, ktoré nahradí súčasný model 1.3 TCe. Na druhej strane nebude existovať žiadna nafta, keďže 1,5 Blue dCi zmizne. Pokiaľ je platforma CMF-B momentálne k dispozícii iba s pohonom dvoch kolies, bude k dispozícii aj v prevedení 4×4, pretože ju bude mať jej ruský bratranec. Je však nepravdepodobné, že z toho bude mať Francúzsko prospech: tento pohon všetkých kolies je primárne určený pre trhy, na ktorých sú emisie CO2 kontrolované menej prísne ako v západnej Európe.

Exit mobile version