startstop

Toto sú tie najporuchovejšie autá podľa nemeckého ADAC-u

Toto sú tie najporuchovejšie autá podľa nemeckého ADAC-u

Kúpa jazdeného autá so sebou vždy nesie určité riziko. No ako ukazuje štatistika, s niektorými modelmi prichádza väčšie riziko ako s inými. Nemecký autoklub ADAC pripravil rebríček, v ktorom rozdelil najporuchovejšie autá do kategórií podľa tried.

Nákup vozidla patrí k tým finančne náročnejším položkám v každom (rodinnom) rozpočte. No finančné výdavky sa pri jazdenom vozidle jeho nákupom často len začínajú. Ak máte “šťastie”, môžete sa ocitnúť v nekonečnom kolobehu porúch a opráv, až nakoniec zistíte, že nákup jazdeného auta sa vám predražil niekoľkonásobne. Samozrejme, ide o prípad vyhrotený do extrému, no to neznamená, že sa nemôže stať. A hoci nákup jazdeného autá je takmer vždy lotériou, existujú rôzne štatistiky a rebríčky spoľahlivosti áut, ktoré môžu pomôcť pri výbere. Jeden z najvýznamnejších pravidelne prináša nemecký autoklub ADAC, ktorý na základe dát z výjazdov asistenčných služieb zotriedil najporuchovejšie autá do kategórií podľa tried.

Mimochodom, v Nemecku došlo v uplynulom roku celkovo k 3,4 miliónom výjazdov asistenčných služieb, čo znamená takmer 10-tisíc denne. Najčastejšou príčinou (15,1 percenta) boli problémy spojené s elektronikou. Naopak, problémy s chladením takmer úplne vymizli (0,1 percenta). Zaujímavé je, že pribúdajú výjazdy spojené s defektmi pneumatík (14,2 percenta): rezervné koleso je totiž v súčasných autách čoraz väčšia rarita a sady na opravu defektu sú v niektorých prípadoch úplne zbytočné.

V riadku je prvá registrácia modelu a hodnotenie je založené na počte porúch na 1000 registrovaných vozidiel.

Miniautá

V kategórii najmenších áut majú nelichotivé prvenstvo hneď dva modely automobilky smart, konkrétne forfour a fortwo. Pomerne poruchové boli aj Fiat 500 a Panda.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Malé autá

V kategórií malých áut prevládajú odtiene zelenej a žltej farby, čo pravdepodobne odzrkadľuje celkovo nižší priemerný nájazd automobilov tejto kategórie. Napriek tomu sa aj tu objavili pomerne poruchové modely, predovšetkým Hyundai i20 prvej generácie, ktorý sa vyrábal do roku 2014, ale aj Opel Meriva či Renault Clio.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Autá nižšej strednej triedy

V najpočetnejšej kategórií automobilov sa na chvoste umiestnili najstaršie modelové roky KIA Ceed a Sportage, Peugeot 308, či viaceré Fordy. Na druhej strane, Nissan Qashqai, Opel Astra či Renault Kangoo dosiahli veľmi zlé hodnotenie v posledných modelových rokoch.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Autá strednej triedy

V tejto kategórii zaujme výrazne zlé hodnotenie dvojičiek SEAT Alhambra a Volkswagen Sharan, ako aj konkurenčného S-Maxu z dielne Fordu. Špeciálne spoľahlivosťou nevyniká ani Ford Mondeo či Opel Insignia.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Autá vyššej strednej triedy

Zaujímavé je, že v rámci vyššej strednej triedy zažívali ťažké časy majitelia Mercedesu-Benz triedy E v modelových rokoch 2011 a 2012. Trieda E je totiž dlhodobo považovaná za model z toho spoľahlivejšieho spektra, o čom svedčí aj ich obľúbenosť u nemeckých taxikárov. Na druhej strane, práve to môže byť problém – rebríček totiž nezohľadňuje počet najazdených kilometrov.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Dodávky

V poslednej kategórií dodávky sa najhoršie umiestnil Ford Transit, pričom obzvlášť zlý bol modelový rok 2014. Naopak, Mercedes Sprinter a VW Crafter patria medzi najspoľahlivejšie dodávky na trhu.

Exit mobile version