startstop

KIA a jej nové logo spôsobujú zmätky po celom svete

Kia nedávno zmenila svoje dlhoročné logo. Stávka na moderný dizajn sa však neoplatila – zákazníci po celom sú zmätení a nevedia, o akú automobilku vlastne ide.

Automobilky zčasu na čas zmenia alebo miernie upravia svoje zaužívané logo, aby kopírovalo aktuálne trendy v oblasti grafického dizajnu. Nebolo to tak dávno, keď sme v článku dali dokopy 7 automobiliek, ktoré si potichu zmenili logo bez toho, aby to bežný človek zaregistroval. Na zozname sa nachádzala aj celosvetovo úspešná kórejská automobilka Kia. Hoci vtedy sme písali o miernej zmene, marketingový tím zrejme ani len netušil, do akej šlamastiky celú automobilku dostane. Poďme ale od začiatku.

Kompletný rebranding

V podstate existujú tri základne smery pri dizajnovaní loga. Prvým sú na prvý pohľad nesúvisiace grafické symboly, ktoré majú historickú spojitosť so značkou, ako napríklad Škoda a jej okrídlený šíp. Protikladom je konzervatívnejšie riešenie, ktoré graficky znázorňuje so značkou priamo súvisiaci symbol, ako napríklad Apple a známe nahryznuté jablko. A posledné riešenie sa spolieha na grafické vyjadrenie mena značky, ako napríklad Samsung, alebo práve aj Kia.

Pôvodné logo v ovále automobilka používala od roku 1994, no k rebrandingu značky došlo v januári tohto roku. KIA s novým logom chcela poukázať na to, že už dávno nie je výrobcom lacných a jednoduchých áut, ale v jej portfóliu sa nachádza množstvo kvalitných a konkurencieschopných modelov. Nové logo sa tak začalo objavovať na modernizovaných modeloch.

A tu nastáva problém…

Hoci nedošlo ku kompletnej zmene loga na faktický (keďže značka KIA de facto nemá žiaden faktický význam) alebo abstraktný symbol, moderné vyjadrenie značky spôsobuje zmätok v podstate na všetkých trhoch, kde sa KIA predáva. Na sociálnej sieti Reddit sa objavilo celé vlákno, v ktorom používatelia diskutujú, o aké auto vlastne ide.

Autor jedného z príspevkov sa pýta, či niekto niekedy počul o automobilke nazývanej “KM”, pretože dokonca ani Google mu nenašiel žiadne relevantné výsledky. 🙂 Nuž, v novom loge nájde pôvodné tri písmená asi naozaj len znalec. Bežný človek v ňom často vidí práve písmená KM alebo KN, respektíve v krajinách využívajúcich azbuku skôr písmená KA.

Nové logo sa objavilo na novej generácii Sportage, ktorá je navyše dizajnérsky úplne odlišná oproti predchodcovi. To tiež nehrá do karát značke, keďže v prípade jednotného dizajnérskeho jazyka by bežný človek dokázal značku rozpoznať práve na zákalde neho.

Zrejme neostáva nič iné, len počkať, kým si ľudia na zmenu zvyknú a zobrať si zo situácie poučenie do budúcna.

Nová Kia Sportage ukázala svoju tvár! Stane sa ideálnym mestským SUV?!

Exit mobile version