startstop

Lamborghini Urus v rukách Mansory a MTM, prináša výkon vyše 1000 koní

Auto ako Lamborghini Urus asi netreba veľmi predstavovať. Toto auto je tak výrazné, že ste ho asi len veľmi ťažko mohli prehliadnuť.

Lamborghini ako značka a aj každý model zvlášť majú svoj zvláštny sexappeal, niečo provokatívne, niečo čo vás núti vedieť o ňom viac. No a spojenie značky Lamborghini a dnes asi najpopulárnejšieho typu vozidiel SUV je zárukou plnotučného boomu. Pre tých, ktorí sa v histórii Lamborghini vyznajú trochu viac nie je novinkou, že Urus sa nestal prvým SUV tejto legendárnej značky. Úplne prvým SUV modelom Lamborghini sa stal model s názvom LM002. A jednu vec treba značke Lamborghini uznať, oni proste majú svoj štýl a vedia, čo si môžu v rámci neho dovoliť. Veľa talianskych superšportov kritizovali za ich nie úplne najvyššiu kvalitu spracovania, ale duša im nikdy nechýbala a to má svoju podstatu.

Urus a jeho “Anima”

Urus sa stal aj napriek svojmu SUV pôvodu obľubeným autom a podľa fanúšikov a majiteľov má svoju kvalitu. Výsledkom kvality a vášne v jednom aute sú aj predajné čísla tohto modelu. Aktuálne môžeme Urus označiť za lídra v predajoch tejto talianskej značky. Urus má všetky potrebné parametre – rýchlosť, majestátnosť, pohodlie a dostatok priestoru (relatívne). A ešte tá najpodstatnejšia vec, Urus má dušu. Ale sú tu ešte odborníci z firmy Mansory a MTM, ktorí si myslia, že Urus môže byť ešte lepší a unikátnejší.

Keď ľudia v Mansory chytia niečo do rúk, vzniká z toho niečo ešte pútavejšie a zaujímavejšie. Sú známi tým, že okrem motorových úprav sa vedia pustiť aj do divočín na karosérii. V prípade tohto Urusu môžeme vidieť kompletný bodykit vyrobený z karbónu. A ako je známe, Mansory sa nebojí popustiť uzdu fantázii a preto v prednom nárazníku nájdeme nasávacie otvory, čo dokážu hltať takmer všetko.

Predný nárazník dostal lízatko na zvýšenie aerodynamického prítlaku. Zmenou si prešla aj kapota s výraznejšími tvarmi. Postoj auta budí dojem zúriaceho býka vďaka širším blatníkom a o chladenie bŕzd sa starajú dostatočne veľké výduchy na prúdenie vzduchu. Úpravou prešli aj spätné zrkadlá a bočné prahy. Zadná časť dostala decentný spojler, aby toho zasa nebolo veľa. No potom si to v Mansory rozmysleli a na spodný nárazník namontovali mohutný difúzor s hviezdicovou konckovkou výfuku.

Neskutočný výkon

Poďme však od vizuálu pod kapotu. Opakovanie je matka múdrosti, a preto si zopakujeme, že v štandardnom Uruse drieme pod kapotou 4-litrový V8 motor z dielne Audi. Tento motor má výkon 650 koní. V Mansory majú skvelých odborníkov na ladenie a tento motor skrýva obrovský potenciál. No pre tentokrát sa k slovu dostali odborníci z firmy MTM, keďže ich tradícia v úpravách motorov siaha dosť ďaleko. Výsledok ? 1001 koní, čo sa vyrovná legendárnemu Bugatti Veyron, ktoré však na tento výkon potrebovalo až 8-litrový šestnásťvalec.

Recept na úspech zostane však tajný. Firma MTM neprezradí akým spôsobom vyžmýkala z tohto motora výkon cez 1000 koní. O tom, koľko bude trvať zrýchlenie z 0 na 100 km/h zatiaľ môžeme polemizovať. Ale hodnota zrýchlenia štandardného modelu Urus zastaví na 3,6 sekundy. A ako to bude s cenou ? Tá tiež nemá ešte oficiálnu podobu, no počítajte tak zhruba cez 400 tisíc eur.

Exit mobile version