startstop

Nový Ford Ranger Raptor s benzínovou V6. Našťastie aj u nás

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor druhej generácie, skonštruovaný tak, aby dominoval v púšti, ovládal hory a vládol všade. Prichádza s 3-litrovým šesťvalcom a na našu veľkú radosť sa bude oficiálne predávať aj v Európe. 

Blížiaci sa príchod Rangeru Raptor do Európy je podporený akčným videom, v ktorom Raptor vyskakuje z nákladného lietadla, aby dorazil včas na svoj európsky štart, ktorý je naplánovaný na jeseň tohto roka.

Klenot pod kapotou

Dvakrát preplňovaný 3-litrový motor EcoBoost V6 sa môže pochváliť zhutneným blokom valcov z grafitu a železa, ktorý je približne o 75 % pevnejší a až o 75 % tuhší ako železo používané pri tradičných odliatkoch. Ford tvrdí, že motor poskytuje okamžitú reakciu na stlačenie plynu. Vybavil ho taktiež anti-lag systémom použitým už pri modeloch GT i Focus ST, ktorý udržuje turbodúchadlá roztočené až 3 sekundy po uvoľnení plynu, čo umožňuje rýchlejšie obnovenie akcelerácie zo zákrut. Riadiaca jednotka motora má pre každý z 10 prevodových stupňov samostatný profil preplňovania, aby sa za každých okolností dosiahol optimálny výkon. Ten je v reči čísiel 288 koní a 491 Nm.

Ford Ranger Raptor prichádza aj s elektronicky riadeným aktívnym výfukovým systémom zosilňujúcim zvuk motora v štyroch voliteľných režimoch. Tichý, normálny, športový a napokon režim Baja, v ktorom je klapka výfukového systému úplne otvorená, no tento režim by sa mal používať len mimo verejné cesty.

Sofistikovaná konštrukcia podvozka

Podvozok aj konštrukcia karosérie sa s civilným Rangerom nedá porovnať. Ranger Raptor má sériu úchytov a výstuh pre C-stĺpiky, batožinový priestor a rezervné koleso, ako aj jedinečné rámy pre nárazníky a držiak zadného tlmiča. Ako býva u modelov Raptor zvykom, úplne prepracované je odpruženie. Pevné, ale ľahké hliníkové horné a dolné ramená, predné a zadné odpruženie s dlhým zdvihom a prepracovaná zadná časť boli navrhnuté tak, aby poskytovali väčšiu kontrolu v nerovnom teréne pri vysokej rýchlosti.

Na oboch nápravách nájdeme tlmiče FOX Live Valve s priemerom 6,3 cm s olejovou náplňou obsahujúcou prímes teflónu, ktorý o polovicu znižuje vnútorné trenie. Tlmiče majú vnútorný obtok, čím dokážu regulovať tlmiaci účinok podľa miery stlačenia. Pri zrýchlení systém pritvrdzuje zadné tlmiče, aby zabránil pre pick-upy typickému odľahčeniu predných kolies.

Schopnosť Raptoru zdolávať nerovný terén je vylepšená kvalitnou ochranou podvozka. Predná základná doska má takmer dvojnásobnú veľkosť ako pri štandardnom Rangeri a je vyrobená z vysokopevnostnej ocele s hrúbkou 2,3 ​​mm. Táto doska v kombinácii so spodným krytom motora a krytom rozvodovej skrine je navrhnutá tak, aby chránila kľúčové komponenty, ako je chladič, systém riadenia, predná priečka, vaňa motora a predný diferenciál. Dvojité ťažné háky vpredu a vzadu poskytujú flexibilné možnosti vyslobodenia auta z komplikácií.

Ranger Raptor po prvýkrát dostáva pokročilý systém nepretržitého pohonu všetkých štyroch kolies s úplne novou elektronicky riadenou dvojrýchlostnou prevodovkou na požiadanie v kombinácii s prednou a zadnou uzávierkou diferenciálu. K dispozícii bude aj systém Trail Control, čo je vlastne akýsi tempomat do terénu fungujúci do rýchlosti 32 km/h.

 

Exit mobile version