startstop

Lotus pripomína víťazstvo v F1 modelom Evija Fittipaldi

O srdcovom spojení pretekára Emersona Fittipaldiho a automobilky Lotus asi netreba veľa písať. Automobilka oslavuje svoj titul prostredníctvom hyperšportu Evija.

Brazílsky špičkový pretekár kráľovnej motoršportu F1, Emerson Fittipaldi, sa prvýkrát stal majstrom sveta v najrýchlejšej disciplíne v roku 1972. Vtedy sedel za volantom monopostu stajne Lotus. Od tejto doby prešlo už 50 rokov. Značka si svoje slávne okamihy v tejto disciplíne pochopiteľne pamätá a svetu predstavuje svoju špeciálnu verziu vlajkovej lode – Lotus Evija Fittipaldi.

Na prvý pohľad je viac než jasné, o akú špeciálnu verziu ide. Britská automobilka Lotus svoj elektromobil Evija odela do vtedajších pretekárskych polepov John Player Special. Ide o identický polep, s ktorým Fittipaldi pretekal v roku 1972, kedy sa stal šampiónom F1.

Rýchle ako Fittipaldi

Produkcia je limitovaná na výhradne 8 kusov a všetky z nich sú už predané. Čierno-zlaté prevedenie však nekončí iba na karosérii limitky. Presunulo sa aj do kokpitu vozidla. Zlatou farbou je vyhotovené napríklad prešitie sedadiel či ručne prešitá palubná doska. Podľa šampióna z roku 1972 sa aj menuje limitovaná verzia – Lotus Evija Fittipaldi. Meno pretekára je napísané zlatým písmom na boku vozidla. S niečím podobným sa stále prezentuje aj McLaren Senna, ktorý vzdáva hold ďalšiemu z fantastických pretekárov. V interiéri Lotusu Evija tiež nájdeme podpis Emersona Fittipaldiho, taktiež v zlatej farbe.

Čo sa týka výkonnosti elektromobilu Evija, tak pod kapotou, respektíve v článkoch batérie, sa nič nezmenilo. Kombinovaný výkon pohonnej sústavy je 1741 kW (2000 koní) s krútiacim momentom šialených 1.700 Nm. Maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 350 km/h. Zrýchlenie z hodnoty 0-100 km/h nie je ani potrebné hovoriť, zaujímavejšie je určite zrýchlenie z pokoja na hodnotu 300 km/h. Tu sa to elektromobilu Evija podarí za neskutočných 9 sekúnd. Výkon s krútiacim momentom je teda doslova šialený a takéto zrýchlenie si človek ani nevie poriadne predstaviť. Monokok je tvorený z uhlíkových vlákien, váži iba 130 kg. Celková hmotnosť vozidla vrátane uprostred umiestnenej batérie s kapacitou 70 kWh je 1 680 kg. Cena verzie Fittipaldi zatiaľ nie je známa, no len samotná Evija stojí 2,6 milióna eur.

Exit mobile version