Domov SPRÁVY Elektromobilita Lotus pripomína víťazstvo v F1 modelom Evija Fittipaldi

Lotus pripomína víťazstvo v F1 modelom Evija Fittipaldi

O srdcovom spojení pretekára Emersona Fittipaldiho a automobilky Lotus asi netreba veľa písať. Automobilka oslavuje svoj titul prostredníctvom hyperšportu Evija.

Brazílsky špičkový pretekár kráľovnej motoršportu F1, Emerson Fittipaldi, sa prvýkrát stal majstrom sveta v najrýchlejšej disciplíne v roku 1972. Vtedy sedel za volantom monopostu stajne Lotus. Od tejto doby prešlo už 50 rokov. Značka si svoje slávne okamihy v tejto disciplíne pochopiteľne pamätá a svetu predstavuje svoju špeciálnu verziu vlajkovej lode – Lotus Evija Fittipaldi.

Lotus Evija Fittipaldi

Na prvý pohľad je viac než jasné, o akú špeciálnu verziu ide. Britská automobilka Lotus svoj elektromobil Evija odela do vtedajších pretekárskych polepov John Player Special. Ide o identický polep, s ktorým Fittipaldi pretekal v roku 1972, kedy sa stal šampiónom F1.

Rýchle ako Fittipaldi

Produkcia je limitovaná na výhradne 8 kusov a všetky z nich sú už predané. Čierno-zlaté prevedenie však nekončí iba na karosérii limitky. Presunulo sa aj do kokpitu vozidla. Zlatou farbou je vyhotovené napríklad prešitie sedadiel či ručne prešitá palubná doska. Podľa šampióna z roku 1972 sa aj menuje limitovaná verzia – Lotus Evija Fittipaldi. Meno pretekára je napísané zlatým písmom na boku vozidla. S niečím podobným sa stále prezentuje aj McLaren Senna, ktorý vzdáva hold ďalšiemu z fantastických pretekárov. V interiéri Lotusu Evija tiež nájdeme podpis Emersona Fittipaldiho, taktiež v zlatej farbe.

Čo sa týka výkonnosti elektromobilu Evija, tak pod kapotou, respektíve v článkoch batérie, sa nič nezmenilo. Kombinovaný výkon pohonnej sústavy je 1741 kW (2000 koní) s krútiacim momentom šialených 1.700 Nm. Maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 350 km/h. Zrýchlenie z hodnoty 0-100 km/h nie je ani potrebné hovoriť, zaujímavejšie je určite zrýchlenie z pokoja na hodnotu 300 km/h. Tu sa to elektromobilu Evija podarí za neskutočných 9 sekúnd. Výkon s krútiacim momentom je teda doslova šialený a takéto zrýchlenie si človek ani nevie poriadne predstaviť. Monokok je tvorený z uhlíkových vlákien, váži iba 130 kg. Celková hmotnosť vozidla vrátane uprostred umiestnenej batérie s kapacitou 70 kWh je 1 680 kg. Cena verzie Fittipaldi zatiaľ nie je známa, no len samotná Evija stojí 2,6 milióna eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokA tento poznáte? Na Slovensku máme jedny z najrýchlejších ciest na svete
Nasledujúci článokHyundai IONIQ 7 – kórejská elektrická vlajková loď príde už čoskoro

1 COMMENT

  1. […] na bohatú pretekársku históriu tejto talianskej značky. Minulý rok patril pocte jednej z najväčších legiend seriálu F1, päťnásobnému majstrovi sveta – Juanovi Manuelovi Fangiovi. Tiež vznikla špeciálna edícia […]

Comments are closed.