Elektrické sedemmiestne SUV Hyundai IONIQ 7 sa pripravuje na začiatok výroby. Po modeloch IONIQ 5 a IONIQ 6 pôjde už o tretí elektromobil s označením IONIQ.
Hyundai IONIQ 7 sme už videli vo forme konceptu IONIQ SEVEN predstaveného na minuloročnom autosalóne v Los Angeles. Dizajn konceptu pripomína štylistické prvky, ktoré sme už mohli vidieť na modeloch IONIQ 5 a IONIQ 6. Ak IONIQ 7 zostane verný svojmu konceptu (čo IONIQ 5 a 6 určite urobili), potom uvidíme hranaté SUV s vysoko umiestnenou karosériou. Malo by disponovať celoplošnou lištou LED svetlometov vpredu, spojenými dvoma matrixovými svetlometmi nižšie. Možnú podobu sériového vozidla sa pokúsil vykresliť britský Auto Express.
Širšie blatníky a podobnosť s EV9
Na boku by mali vyniknúť pomerne široké blatníky a o ich výplň sa postarajú špeciálne upravené zliatinové disky ušité na mieru pre model IONIQ 7. Línia kapoty by mala byť tiež viac zakrivená, aby pomohla s lepším koeficientom odporu vzduchu. Zdvihnutá línia okna smerom k zadnému stĺpiku prináša niečo, čo uvidíme aj na koncernovom sesterskom aute Kia EV9.
Finálna podoba modelu IONIQ 7 by nemala mať taký extrémny interiér, akým sa prezentoval. Niektoré detaily ako odvážny a zároveň minimalistický dizajn pravdepodobne nenájdu svoje miesto v sériovom modeli. Na palube však nájdeme veľa pôsobivých technológií. Hyundai IONIQ 7 potenciálne prevezme dve 12-palcové obrazovky z modelu IONIQ 6 spolu s digitálnymi spätnými zrkadlami a rozsiahlym prispôsobením pre jednotlivé jazdné režimy.
Vyššia kapacita batérie
Predpokladá sa použitie nového akumulátora pre tento SUV model kórejskej značky. Jednotka s kapacitou 77,4 kWh je aktuálne najväčšia batéria, akú nájdeme v modeloch IONIQ 5 a 6. S veľkosťou a aerodynamickou neefektívnosťou IONIQ 7 pravdepodobne použije väčšiu batériu, aby dojazd zostal adekvátny pre luxusné SUV.
Hyundai nedávno oznámil, že jeho nová generácia platforiem EV, eS a eM, vyrazí na cesty v roku 2026. To by mohlo znamenať, že IONIQ 7 bude technologicky najvyspelejším modelom, ktorý bude postavený ešte na súčasnej platforme E-GMP. Ako už Hyundai uviedol, táto platforma dokáže zakomponovať batériu s kapacitou presahujúcou 100 kWh.
N-ko asi nečakajte
Pokiaľ ide o horúci model N, jediným elektromobilom Hyundai, ktorý má variant N, je stále IONIQ 5 N. IONIQ 6 N by mohol byť potenciálne predstavený konceptom RN22e. IONIQ 7 svojou veľkosťou a hmotnosťou pravdepodobne neposkytne ideálny základ pre športový model divízie N. Oficiálne obrázky z testovania tohto modelu stále nezverejnili. Pravdepodobne sa všetko podstatné dozvieme až počas budúceho roka.