Domov Elektromobilita Wau! Hyundai predstavil dva úžasné koncepty a potvrdil príchod IONIQ 5N

Wau! Hyundai predstavil dva úžasné koncepty a potvrdil príchod IONIQ 5N

Športová divízia kórejskej automobilky Hyundai dnes nadránom predstavila svoje dva koncepty a potvrdila špekulácie ohľadom Ioniqu 5 N.

Okrem N-kových konceptov bolo svetu potvrdené, že Hyundai sa v najbližšom období pustí do plne elektrického Ioniqu 5 s dodatkom N. Ten by mal byť dostupný od roku 2023. Na ten si však budeme musieť ešte nejaký ten čas počkať, nakoľko si automobilka detaily dobre stráži a všetky informácie sú tak iba v našich predstavách.

RN22e na základoch Ioniq 6

Okrem toho však Hyundai predstavil dva koncepty. RN22e a N Vision 74. Tieto modely budú použité na zdokonalenie technológie elektrických vozidiel a hlavne výkonných vozidiel divízie N. Samotný koncpet RN22e je založený na základoch nedávno predstaveného Ioniqu 6 a na platforme E-GMP s 800V architektúrou a maximálnym výkonom 577 koní. Môžeme tak hovoriť o priamom príbuznom k sesterskej KIA EV6 GT. Môžeme však rovnaké parametre očakávať aj pre Ioniq 5? To sa dozvieme neskôr v tomto roku.

S konceptom RN22e však majú kórejci len krátkodobé plány. Koncept bude skúmať maximálne limity zdieľanej platformy E-GMP s dvojicou elektromotorov. Zároveň však poukazuje na to, ako by mohol vyzerať v budúcnosti model Ioniq 6 N. Batérie majú byť taktiež 77,4 kWh, no majú mať lepší výkon, než pôvodných 325 koní (ako je tomu pri verziách Ioniq 5 a EV6 v štandardných verziách). RN22e má však výkonnejšiu prevodovkou a dvojspojkové vektorovanie krútiaceho momentu pre zlepšenie agilnosti a trakcie pri výjazde zo zákrut. Hyundai týmto použitím sleduje výhody regenaratívneho brzdenia.

Čo ponúka

Okrem zaujímavých hodnôt koncept láka nie jedno oko aj svojim veľkým GT krídlom, veľkým difúzorom a prednou mriežkou, ktorá je aktívna a umožní tak prívod chladiaceho vzduchu do baterkového priestoru. Extra výkon zrejme potrebuje viac chladenia. Koncept je pritlačený o zem o necelé dva centimetre, než sériový Ioniq 6. Ďalším zaujímavým faktorom je obutie. Pneumatiky, ktoré budú k dispozícií sú 275/35 ZR21 Michelin Pilot Sport 4S.

Tak ako Ioniq 6 aj RN22e vsádza na viacprvkovú zadnú nápravu, aj keď sa nezhoduje so sériovým modelom, nakoľko má koncept širší rozchod kolies. Tlmiče sú nezávisle nastaviteľné pre lepšiu kompresiu a odskok. Je tu aj možnosť nastavenia svetlej výšky. Zatiaľ však nie je jasné, či to má byť systém zdvíhania spomaľovacieho nárazníka alebo na lepší prejazd jazdnej dráhy, nakoľko sa auto bude znižovať počas jazdy v závislosti od rýchlosti. Brzdy sú štvorpiestové s monoblokovými strmeňmi a 14,7“ dvojdielnymi ventilovanými rotormi vpredu. O zadné kolesá sa starajú jednopiestové posuvné strmene.

Späť do minulosti

Predstavil sa však aj koncept Hyundai N Vision 74. Ide o dvojmiestny koncept hybridného vozidla na vodíkový pohon s maximálnym výkonom 671 koní. Zaujme hlavne svojim hranatým dizajnom, ktorý poukazuje na Hyundai Pony Coupe z roku 1974, ktorý sa nikdy nedostal do výroby. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h je za menej než 4 sekundy. Podľa smernice WLTP bude môcť auto prejsť na jedno nabitie okolo 600 kilometrov. Otázkou samozrejme je, či sa vôbec tohto krásneho auta dočkáme.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJhyundai.com
Predchádzajúci článokUž to majú spočítané aj Lietadlá. EÚ ich tlačí do udržateľného paliva
Nasledujúci článokBMW ponúka vyhrievané sedadlá za 18 eur mesačne. Predplatné za príplatkovú výbavu je budúcnosť