startstop

Wildtrak & Tremor: Ford prichádza s novými úpravami Rangeru

Zákazníci v Európe aj v Austrálii sa môžu tešiť špeciálnym úpravám pre nový Ford Ranger. Nejde o úpravu masívneho Raptoru, ale ste od neho iba krôčik.

Ford Ranger Wildtrak X

Nová generácia s označením Wildtrak je síce dostupná aj na našom trhu, no pre Austráliu si americká automobilka pripravila menšiu nadstavbu, ktorá ho približuje k vrcholnej verzii Raptor. V porovnaní so štandardnou verziou je rozchod kolies o 3 centimetre širší na oboch nápravách a disponuje taktiež o 2,6 cm väčšou svetlou výškou. Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje e-AWD a teda s preladiteľnou redukciou a možnosťou stáleho pohonu 4×4. Ford Ranger Wildtrak X má na 17“ kolesách obuté pneumatiky General Grabber AT3.

Podľa týchto parametrov sa novinka v teréne určite nestratí. X verzia však má v zásobe lepšie odpruženie a tlmiče od značky Bilstein. Pod kapotou sa štandardne nachádza štvorvalcový 2,0-litrový biturbo motor s výkonom 150 kW/204 koní a krútiacim momentom 500 Nm. O spriahnutie kolies s motorom sa stará 10-stupňová automatická prevodovka. Okrem prívlastku X v novinke nájdeme maticové LED svetlomety, posuvný prepravný rám na korbe, skladací strešný nosič a sadu prepínačov na strope pre prípadné využitie dodatočného príslušenstva.

Ford Ranger Tremor

Okrem austrálskej novinky sa môžu tešiť aj slovenskí záujemcovia o Ford Ranger. Aktuálne prichádza do ponuky prevedenie Tremor, ktoré prináša množstvo techniky pre jazdu v teréne, ale aj voľnočasové doplnky. Táto verzia vychádza z výbavy XLT a má o 26 mm vyššiu svetlú výšku a o 30 mm širší rozchod kolies. Spolu s novinkou prichádzajú aj nové tlmiče Bilstein s účinkom, ktorý závisí od miery stlačenia. Pod vozidlom na ochranu podvozka sa nachádza oceľová platňa.

K štandardnej výbave patrí systém Trail Turn Assist, ktorý vďaka aktivácii bŕzd vie zmenšiť polomer otáčania až o štvrtinu. Aj tu sa nachádzame krôčik od vrcholovej verzie Raptor a to vďaka terénnemu tempomatu Rock Crawl, ktorý dopomáha k lepším prechodom na nespevnenom povrchu.

Verzia Tremor má v sebe zakomponované aj ďalšie vychytávky, akými sú napríklad hliníkové bočné nášľapy, ťažné oká vpredu aj vzadu, nové vinylové sedadlá a trubkový rám za kabínou. Pokiaľ sa chcete až moc odviazať, k dispozícií je stropný panel so spínačmi pre dodatočné LED osvetlenie.

Exit mobile version