startstop

Volant v strede a šialené kolesá. Alpine A290_β ukazuje budúcnosť hothatchov

Športová odnož francúzskej automobilky predstavila nový koncept. Alpine A290_β je víziou elektrifikovaných športových hatchbackov blízkej budúcnosti.

Pomaly sa končia časy, kedy jediným sériovým modelom športovej divízie automobilky Renault, bude model A110. Novo predstavený koncept odhaľuje ďalšie smerovanie značky, ale aj celkový smer športovo ladených kompaktných áut. Alpine A290_β ponúka retro dizajn, ktorý vychádza z pripravovaného reinkarnovaného Renaultu 5. Doraziť má už v priebehu budúceho roka.

Elektromobily

Po zániku športovej divízie Renault Sport značka Alpine preberá pomyselnú štafetu. Alpine A290_β je reálna ukážka smerovania značky, ktorá sa mení na výrobcu čisto elektrických áut. Už v priebehu budúceho roku spoznáme nový Renault 5, ktorý tvorí základ teraz odhaleného konceptu. Ako aj v prípade Alpine A110, aj v tomto prípade vsádzajú na retro dizajn, ktorý však nestráca športového ducha.

Rovnaká platforma

Ako aj Alpine, tak aj pripravovaný Renault využívajú modulárnu platformu vyvinutú pre elektromobily CMF-B EV. Táto platforma ponúka pohon predných kolies a moderné, viacprvkové zadné zavesenie kolies. V dnešnej dobe takéto riešenie v tejto kategórii automobilov prakticky nenájdete. Produkčná verzia Alpine A290_β pravdepodobne dostane elektromotor z Megane E-Tech, ktorý ponúka výkon 220 koní. Zrejme bude disponovať aj totožným akumulátorom s kapacitou 60 kWh.

Výnimočné jazdné vlastnosti

Spomínaná platforma ponúkne automobilke možnosť zdôrazniť výnimočné jazdné vlastnosti. Vďaka batérii uloženej v podlahe očakávame rovnomernejšie rozloženie hmotnosti medzi nápravami a nízke ťažisko. Oproti civilnejšiemu Renaultu 5 dostane Alpine A290_β rozšírenú karosériu, aby sa do jeho podbehov zmestili mohutné, 20-palcové disky kolies. Koncept má obuté zákazkové pneumatiky Michelin. Za zmienku stojí aj tzv. kovaný karbón, ktorý má modré sfarbenie. Z tohto materiálu sú vyrobené prahové nástavce, lemy blatníkov, ale aj predný spojler. Pravdepodobne ho však na sériovej podobe neuvidíme, kvôli vysokej cene. Podľa šéfa štylistického oddelenia až 85 % exteriéru konceptu uvidíme aj v sériovej podobe.

Ako McLaren F1

Na rozdiel od zovňajšku, interiér Alpine A290_β je len z 1 % totožný s tým, ktorý uvidíme v sériovej podobe. Podľa vzoru z F1 vidíme na volante modré tlačidlo OV (Overtake). Usporiadanie kabíny je inšpirované legendárnym McLarenom F1, kedy šofér sedí v strede vozidla, pričom spolujazdci sú usadení vzadu po stranách. Automobilka sľubuje, že v sériovej podobe bude interiér do maximálnej možnej miery orientovaný na vodiča, a dodáva, že pozícia sedadla bude podstatne nižšia, ako pri ktoromkoľvek produkčnom elektromobile. Novinka má namierené proti Abarthu 500e alebo Cupre UrbanRebel.

Exit mobile version