startstop

Superb sa opäť pripomína, výbavy Ambition a Style skončia

Škoda pripravuje uvedenie štvrtej generácie modelu Superb, ktorý okrem obľúbenej verzie kombi ponúkne aj elegantnú karosársku verziu liftback. Nová generácia tejto tradičnej karosárskej verzie narástla do dĺžky a výšky, pričom je ešte aerodynamickejšia.

V porovnaní s predchodcom narástla nová Škoda Superb v karosérii liftback do dĺžky o 43 milimetrov na 4 912 milimetrov a do výšky o dvanásť milimetrov na 1 481 milimetrov. Vďaka tomu je vpredu o jedenásť milimetrov viac miesta nad hlavou a vzadu o šesť milimetrov viac pre cestujúcich. Objem batožinového priestoru sa zväčšil o 20 litrov na 645 litrov. Šírka vozidla (1 834 mm) a rázvor (2 841 mm) zostali nezmenené. Optimalizované vstupy vzduchu, strmšie čelné sklo a detailne prepracovaná kabína a vonkajšie spätné zrkadlá zlepšili aerodynamiku. Súčiniteľ odporu vzduchu cx je po novom len 0,24.

Foto: Škoda
Rozmery (porovnanie so súčasným modelom)
Rozmery Škoda Superb Škoda Superb Combi
Dĺžka [mm] 4 912 (+43) 4 902 (+40)
Šírka [mm] 1 849 (–15) 1 849 (–15)
Výška [mm] 1 481 (+12) 1 482 (+5)
Rázvor [mm] 2 841 2 841
Priestor na hlavu vpredu [mm] 1 049 (+11) 1 049 (+7)
Priestor na hlavu vzadu [mm] 986 (+6) 1 008 (+8)
Objem batožinového priestoru [l] 645 (+20) 690 (+30)
Úplne nová koncepcia a rôzne varianty interiéru
Foto: Škoda

V prepracovanom interiéri sa teraz nachádza voľne stojaci centrálny displej s uhlopriečkou 13 palcov. Dopĺňa ho head-up displej a nové multifunkčné ovládacie prvky (Smart Dials). Ide o tri otočné a tlačidlové ovládače pod displejom infotainmentu, každý s digitálnym displejom s priemerom 32 milimetrov. Multifunkčný panel s otočnými ovládačmi (Smart Dials) poskytuje rýchly a jednoduchý prístup k mnohým funkciám vozidla. Prepracovaná stredová konzola má čistý, priestrannejší a organizovanejší vzhľad, pričom volič prevodovky je teraz umiestnený priamo na stĺpiku riadenia. Tradičné výbavové stupne Ambition a Style po novom nahradí stupeň výbavy Selection, ktorý ďalej doplnia výbavy Sportline a Laurin&Klement. Každá z týchto úrovní výbavy sa vyznačuje špecifickým dizajnom interiéru s moderným poňatím s dôrazom na udržateľné materiály.

Foto: Škoda
Šesť pohonných jednotiek

Zmenu prevodových stupňov v štvrtej generácii modelu Superb zaistí výhradne automatická prevodovka DSG. Ponuka pohonných jednotiek novej generácie zahrnie tri benzínové, dva naftové motory a taktiež úplne novú verziu s mild-hybridným pohonom a plug-in hybrid. Práve tá bude vyhradená pre karosériu kombi a motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) je u nej doplnený elektromotorom. Maximálny kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva 150 kW (204 k) prenáša na predné kolesá šesťstupňová prevodovka DSG.

Kapacita vysokonapäťovej batérie sa oproti súčasnej generácii zvýšila o 12,7 kWh na 25,7 kWh, čím sa čisto elektrický dojazd vozidla predĺžil na viac ako 100 km. Okrem toho Škoda navýšila aj maximálny nabíjací výkon vo wallboxoch a na nabíjacích miestach so striedavým prúdom z 3,6 kW na 11 kW, čo umožní rýchlejšie nabíjanie batérie. Plug-in hybridná verzia umožňuje taktiež nabíjanie jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 50 kW. Rovnako ako predtým je možné nabíjanie pri výkone 2,3 kW aj z domácej 230V zásuvky. Palivová nádrž modelu Superb iV má objem 45 l.

Foto: Škoda

Základným motorom radu Superb sa stane 1,5 TSI s mild-hybridnou technológiou a s výkonom 110 kW (150 k). Oba hybridné motory pochádzajú z novej generácie motorov EA 211 evo2, pracujú v úspornom Millerovom cykle a používajú turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek. Motor 1, 5 TSI s mild-hybridnou technológiou je navyše vybavený systémom automatického odpájania valcov ACT+. K dispozícii budú tiež dve varianty motora 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 k) a 195 kW (265 k). Vrcholný benzínový motor a najvýkonnejší naftový motor 2,0 TDI s výkonom 142 kW (193 k) budú štandardne dodávané s pohonom všetkých kolies.

Základným naftovým motorom sa stane 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k). Všetky benzínové a naftové motory sa spájajú so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Všetkých šesť variantov pohonných jednotiek spĺňa emisnú normu Euro 6e.

Exit mobile version