startstop

Test Renault Mégane RS Line – takmer prémiový kompkat !

Pred pár dňami k nám do redakcie zavítal modernizovaný bestseller francúzskej automobilky, Renault Mégane. Dokáže sa vyrovnať najnovšej konkurencii? 

Renault Mégane netreba zvlášť predstavovať. Ide o auto, ktorého prvá generácia odštartovala výrobu ešte v minulom storočí, v roku 1995. Súčasná štvrtá generácia bola svetu odhalená v roku 2016 a aktuálne prešla decentným faceliftom. Od svojho prvého predstavenia sa predalo niekoľko miliónov kusov a Mégane sa tak stal hitom francúzskej značky. Medzi jeho najväčších rivalov patrí napríklad VW Golf, Kia Ceed, Seat Leon, či Opel Astra. V našom teste si povieme, či sa im dokáže aj dnes vyrovnať a či naopak dokáže ponúknuť aj niečo navyše.

Podmanivý dizajn, ktorý chytí za srdce

Už v roku 2016 keď bola predstavená posledná generácia modelu Mégane, prešiel malou dizajnovou revolúciou. Zmenil sa vo všetkých smeroch a opticky dospel. Priniesol vyvážené proporcie, oku lahodiace tvary a prvky, ktoré ho odlišujú od ostatných. Tými sú hlavne predné a zadné svetlá, ktoré mu dodávajú jedinečný svetelný podpis. Modernizácia sa dotkla vzhľadu decentne a to je dobre.

Ako sa vraví, netreba meniť niečo, čo je dobré. Toho sa držala aj automobilka a model len opticky vyladila. Pozmenená bola grafika svetlometov na obidvoch koncoch. Tá dodala vozidlu svieži vzhľad a poteší aj full led technológia už v základných verziách, čo u konkurentov nebýva zvykom. Mierne upravené boli aj nárazníky a pribudlo viac chrómových doplnkov, ktoré dodávajú autu francúzsku eleganciu.

Naše testovacie auto sme dostali vo verzii RS Line v nádhernej čiernej metalíze, ktorú podčiarkli efektné 18″ disky z ľahkých zliatin. Zvonku zbadáte rozdiel oproti klasickým verziám na prvý pohľad. Najmä vďaka športovým nárazníkom, doplnkami s označením RS Line na karosérii a tiež vďaka koncovkám výfuku po oboch stranách. Z nášho pohľadu ide asi o najkrajšiu verziu tohto auta nakoľko v sebe spája eleganciu, ktorá je doplnená športovým podtónom.

Aj keď sa môže zdať čierne prevedenie laku ako nudné, autu sa náramne hodí a dodáva mu spolu s decentnými chrómovými doplnkami ten správny šmrnc a luxusný “look”. Samozrejme treba dodať, že dizajn je subjektívna záležitosť, no podľa nás ide o jeden z najkrajších modelov v triede.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Takmer prémiový interiér

Po prvom nasadnutí do Méganu vás interiér veľmi milo prekvapí. Všade okolo máte kvalitné mäkčené materiály, ktoré sú príjemne na pohľad a dotyk. V našom testovacom aute bol čierny strop, ktorý dotváral celú atmosféru spolu so športovými sedadlami. Ako to už u Renaultu býva zvykom, aj tu sa nachádza veľký centrálny displej. Poteší, že ovládanie klimatizácie zostalo aspoň čiastočne klasické a nemusíte sa zbytočne dlho preklikávať na displeji.

Samotný informačno-zábavný systém potešil svojím spracovaním, rýchlou odozvou a veľmi peknou grafikou. Tu treba pochváliť aj plne digitálny prístrojový panel, ktorý sa nesie v rovnakom duchu. Má pekné animácie, ponúka množstvo možností individualizácie a je veľmi dobre čitateľný aj pri slnečných dňoch. Ergonomicky ide o dobre vyriešený interiér a po pár kilometroch si naň zvyknete. Samotný volant má príjemný tvar a dobre padne do ruky.

Priestorovo je Megáne taký zlatý štandard, pohodlne sa odvezú štyria dospelý a kufor postačí aj na prípadnú dovolenku. Výhľad z auta je dobrý vo všetkých smeroch. Oceňujeme spätné zrkadlá s rozumnou veľkosťou. Pri cúvaní pomôže parkovacia kamera, ktorá by však mohla byť krytá najmä za zlého počasia a tiež senzory, ktoré monitorujú celé okolie auta.

Poteší bohatou výbavou

Naše vozidlo obsahovalo v podstate všetky prvky výbavy, ktoré si môžete priplatiť. Poteší efektné ambientné podsvietenie interiéru. Na výber máte niekoľko farieb a samozrejme aj intenzitu svietenia, ktoré môžete aj úplne vypnúť. Ak ste milovníkom dobrej hudby, určite oceníte audio sústavu BOSE. Tá hrá príjemne, zvuk je kvalitný a prirodzený. Nežnejšie pohlavie určite ocení parkovacieho asistenta, ktorý dokáže zaparkovať vo všetkých smeroch a dokonca aj vyparkovať z pozdĺžneho parkoviska.

Head-up displej pred vodičom sa síce nepremieta na čelné sklo, no zobrazuje všetky potrebné informácie o rýchlosti, dopravné značky a informácie z navigácie. V rámci bezpečnosti bolo auto vybavené asistenčnými systémami. Z nich chceme vyzdvihnúť upozornenie pred vybočením z jazdného pruhu, upozornenie pred zrážkou, monitorovanie mŕtveho uhla, či výborný adaptívny tempomat. Aby sme však len nechválili, jedna vec nás nemilo prekvapila. Tou bola páka prevodovky, ktorá mala až príliš plastový chod. Niekedy sme sa báli, aby sme ju nepoškodili. Menšie negatívum smeruje k ovládaniu okien vo dverách vodiča. Ovládače sú posunuté dosť dozadu a ruku musíte nepohodlne krčiť aby ste si otvorili okno.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Vydarená kombinácia 

Pod kapotou nášho auta pracoval benzínový štvorvalec s objemom 1,33 litra TCe 160. Jeho výkon 160 koní a 260 Nm plne postačuje aj na svižnú jazdu, predbiehanie a rýchly odpich z križovatky. Jeho chod je mimoriadne tichý a vyznačuje sa kultivovanosťou. Najmä spojenie so 7 stupňovou automatickou prevodovkou hodnotíme veľmi kladne. Jej nastavenie si môžete meniť prostredníctvom režimov Multi-Sense. Najlepšie sa však cíti v komfortnom nastavení, kedy radí rýchlosti presne a intuitívne. Na výber máte režimy eco, sport a môžete si zvoliť aj vlastné nastavenie.

V režime Sport drží prevodovka motor vo vyšších otáčkach, čo sa hodí najmä do mesta, prípadne okresné cesty. Milým doplnkom v tomto režime je softvérová úprava zvuku motora. Motor má omnoho krajší a príjemnejší zvuk, aj keď je to len práca softvéru. Čo však nepoteší, je vyššia spotreba, ktorá bola na začiatku testu na úrovni 8,2 litra na 100km. Pri diaľničných presunoch, ktoré sme kombinovali s okresnými cestami sa nám ju podarilo znížiť na 7,7 litra. Dostať sa na udávanú spotrebu 5,9 litra by sme potrebovali viac času a kilometrov.

Podvozok Méganu je nastavený skôr tuhšie a najlepšie sa cíti na okresných cestách mimo mesta. Tam si šoférovanie a celkovo jazdu v ňom užijete najviac. Dobre tlmí aj väčšie nerovnosti, no prejazd najmä koľají, prípadne priečnych nerovností mu nerobia dobre. Dá to pocítiť zväčša na zadnej náprave, ktorá si rada odskočí. Nie je to však nič tragické a podvozok je viac menej príjemne komfortný a tuhý. Ten je navyše príkladne odhlučnený a podrží vás aj v tiahlych zákrutách. Nám toto nastavenie plne vyhovovalo a menšie nedostatky sme mu radi odpustili. Aj po dlhšej jazde sme vystúpili z auta oddýchnutí. V rámci triedy, do ktorej spadá ide o jeden z najlepších podvozkov a zvládol by pokojne silnejší agregát.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Má sa konkurencia báť ?

Mégane je po modernizácii vo výbornej kondícii. Prekvapil mimoriadne dobre spracovaným interiérom, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani prémiový konkurenti. Vynikajúco jazdí a ponúka množstvo moderných technológii. Navyše je skvelou alternatívou k menším SUV. V tejto verzii sa bude páčiť skôr mladším ročníkom, ktoré ocenia jeho športovejší vzhľad a možnosť individualizácie. O tom, že Mégane dobre vyzerá svedčí, že sa za ním otočí množstvo ľudí. Predsudky voči Francúzskym autám dokonale zahladí a v jeho prípade ani nie sú na mieste. Samozrejme nie je úplne dokonalý. Má svoje chybičky, ale tie mu radi odpustíte. Jeho konkurenti by sa mali mať teda na pozore pretože majú medzi sebou silného “hráča”, ktorý ich v niektorých prípadoch hravo predbehne.

Cena základnej verzie Mégane začína na úrovni 16 550eur. Za túto cenu dostane litrový benzínový motor s výkonom 115 koní a s manuálnou 6 stupňovou prevodovkou. Nami testované auto nieslo cenu 23 650eur. Za ňu dostanete prakticky plne vybavené auto s výborným motorom a jazdnými vlastnosťami. Cena je teda viac než adekvátna a podobne vybavení konkurenti stoja radovo aj o pár tisíc viac. Ak sa obzeráte po vozidle tejto kategórie, Mégane by na vašom zozname určite nemal chýbať.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE  
Usporiadanie a počet valcov R4
Max. výkon 116 kW / 158 koní
Max. krútiaci moment 260 Nm
Pohon predná náprava
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY  
Dĺžka 4 359 mm
Šírka 1 814 mm
Výška 1 447 mm
Rázvor náprav 2 669 mm
Objem batožinového priestoru 434 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,0 s
Rozmer pneumatík 225/40 R18
SPOTREBA (počas testu)  
Mesto 8,2 l/100 km
Diaľnica 7,8 l/100 km
Okresky 7,5 l/100 km
CENA  
Základná cena modelu 16 550 eur
Cena testovanej verzie 23 650 eur

 

 

Exit mobile version