Seat to s modelom Leon myslí vážne a prináša svojim zákazníkom zaujímavú variantu rodinného kombi so skvelým vnútorným priestorom za rozumné peniaze.

 

Benzín je ideál kvôli spotrebe

Seat Leon v testovanej verzii Style dostal pod kapotu benzínový preplňovaný motor s objemom 1.5 TSi so 6.stupňovou manuálnou prevodovkou. Výkon sa nedá označiť za úplne športový, ale to od rodinného kombíku ani čakať nemôžete. Zhrnuté podčiarknuté, Leon s 1.5kou v tomto prevedení ponúka výkon na úrovni 96 kW, teda 130 konských síl. Kde pocítite limity tohto vozidla budú najmä tiahle stúpania na diaľnici alebo na horských prechodoch, kde pri plnšom naložení vozidlo trochu “strácalo dych”.

Seat Leon ST

Testovaný motor jednoducho potrebuje otáčky. Na prvých 3 prevodových stupňoch dokáže byť ale aj v celku dynamický, takže v meste svojich majiteľov nenechá v štichu pri častom pohýnaní z križovatiek a zaručí im slušný štart.

Poďme si povedať niečo viac o spotrebe. Trend približovania sa benzínových motorov v spotrebe k dieslovým je stále aktuálny a aj Seat Leon je toho dôkazom. Pri testovaní na diaľnici s viacerými stúpaniami a klesaniami sa spotreba Leonu ustálila na hodnote 5,8 litra na 100 km. Veľmi slušný údaj na benzínový preplňovaný motor. Ešte lepší údaj bol dosiahnutý na okresných cestách, tam sa spotreba Leonu držala pod 5 litrami, my sme dosiahli spotrebu 4,9 litra na 100 km.

Seat Leon ST

Samozrejme, spotreba bude závisieť od štýlu jazdy, no Leon sa týmito číslami jednoznačne približuje k dieslovým spotrebám a potvrdzuje vyššie spomenutý trend. Mestská spotreba v “koronou ovplyvnenom meste” sa hýbala na úrovni 6,1 litra na 100 km. Z čoho kombinovaná spotreba vychádza 5,6 litra, čo je veľmi slušný údaj, ktorý nebude trápiť majiteľovu peňaženku.

Dizajn je kľúčový

Seat Leon na prvý pohľad zaujme svojim exteriérom a poteší ľudské oko. Leon mi neprišiel ako jedno z koncernových súrodencov a zaujal viacerými dizajnovými prvkami. Asi najviac zaujímavé príde spracovanie zadného svetelného podpisu, na ktorý sa ma pri parkovaní v meste opýtalo viacero ľudí. Svetelná linka, ktorá prepája pozdĺž zadného veka kufra pravé svetlo s ľavým je naozaj dobre dizajnovo zvládnutá. Keď sme pri svetlometoch, tie predné sú Full LED ECO a svietia naozaj dobre.

Celkový tvar vozidla s viacerými ostrými hranami je už akýmsi charakteristickým znakom nových Seatov. Ostré hrany dominujú aj prednej časti vozidla, ktorá je zakončená vkusnou prednou maskou. Model dostal aj ďalšie dizajnové prvky ako napríklad čierne bočné lišty okien, zadný strešný spojler, čierne strešné lišty, nárazníky v dizajne Style a lakované kryty vonkajších spätných zrkadiel a kľučiek.

Interiér svojim prevedením určite nezaostáva za exteriérom a poskytne mnoho estetických a zároveň praktických riešení. Horizontálne členená prístrojová doska je esteticky doplnená o 8,25” dotykový displej infotainmentu s mnohými funkciami. To, čo vodiča bude v interiéri zaujímať najviac je kvalitné spracovanie koženého multifunkčného volantu, ktorý dostal aj funkciu vyhrievania. Takže v zime nám ľadový volant viac nehrozí. Posed za volantom je veľmi komfortný a interiér celkovo pôsobí veľmi vzdušne a priestranne. Priestor pre posádku je bohatý a miesta na zadných sedadlách je nazoaj dosť.

Najpredávanejšia verzia = bohatá výbava

Seat Leon v najpredávanejšej verzii Style disponuje bohatou výbavou a mnohými bezpečnostnými asistentmi. Pohodlie a bezpečnosť posádky sú preto garantované. O bezpečnosť sa budú starať airbag vodiča a spolujazdca, druhý menovaný má aj možnosť deaktivácie, predné a bočné hlavové airbagy, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, asistent sledovania únavy vodiča. Ďalšim anjelom strážnym je systém núdzového volania eCall, ktorý je nezávislý od mobilného telefónu. O pohodlie a bezpečnosť najmenších pasažierov sa postarajú špeciálne úchyty detských sedačiek i-Size + Top tether.

Do komfortných prvkov výbavy patrí napríklad Tempomat, výškovo nastaviteľné predné sedadlá, 1-zónová automatická klimatizácia Climatronic, elektrická parkovacia brzda, Media System PLUS s dotykovým displejom, USB-C konektory vpredu a mnohé ďalšie.

Kombík musí mať veľký kufor

Seat Leon ST (Sportstourer) je už svojimi rozmermi predurčený k priestrannosti. Celkovou dĺžkou 4, 64 metra a šírkou spolu so spätnými zrkadlami 1,99 metra disponuje veľkým množstvom priestoru. So zväčšeným rázvorom kolies oproti predchodcom Seat investoval 6 cm do priestoru pre posádku a tak s koncernových súrodencov má najväčší priestor na zadných sedadlách.

Batožinový priestor má základný objem 620 litrov a dvojitú podlahu batožinového priestoru. Pod vekom sa nachádza aj dojazdové rezervné koleso. Objem batožinového priestoru je vďaka svojej veľkosti ideálny pre rodinné využitie, ale aj v prípade, že potrebujete previezť niečo väčšie a objemnejšie, Leon bude skvelým partnerom a nesklame.

Seat Leon ST
Pohodlná jazda

Jazda v Leone je pohodlná. No takáto strohá definícia by bola nepostačujúca a preto je potrebné ju viac rozvinúť. Leon dokáže dobre filtrovať nerovnosti na cestách a keďže na našich cestách nie je núdza o nerovnosti, Leon bol pri teste hodený priamo do vody. Pozitívne hodnotím to, ako podvozok filtruje jednotlivé nerovnosti a zároveň ako kvalitne je spracované odhlučnenie kabíny, do ktorej sa zvuky prenášajú iba minimálne. K zvukovému pohodliu vo vnútri vozidla napomáhajú aj dvojité sklá, ktorých úlohou je práve odfiltrovať nežiaduce zvuky a nepreniesť ich až k posádke.

Seat Leon ST

Pri naozaj hrubších nerovnostiach je cítiť akúsi potrebu dopruženia, čo však môže byť spôsobené aj tým, že testovaný model mal obuté 18” disky s nízkym profilom pneumatiky. No aj napriek nutnosti dopruženia nedochádzalo k nejak nebezpečným odskokom od vozovky.

Poďme si to zhrnúť

Seat Leon ST je pre mňa jedno z tých áut, pri ktorých je medzigeneračne cítiť veľký progres. Leon v testovanej výbave je ideálnym partnerom do rodiny. Prináša relatívne kvalitný komfort pre posádku, čo poteší je naozaj bohatý priestor v interéri, ale aj v batožinovom priestore. Motor 1.5 TSi s výkonom 96 kW nie je pretekárske náčinie, ale to od neho ani nikto nečaká. A ešte aby sme nezabudli, veľmi podstatný údaj na záver. Cena vozidla vo výbave Style začína na hodnote 20 240 € s DPH. Testované vozidlo môže byť Vaše za 21 417 € s DPH.

Seat Leon ST

Za veľmi slušné peniaze máte k dispozícii kvalitný kus auta so zaujímavým dizajnom, za ktorým sa nejedna hlava otočí a tento dizajn Vás neomrzí ešte veľmi dlho. Tak čo, idete do toho ?

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 11

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!