S trojvalcami sa tento rok akoby vrece roztrhlo. Máme ich takmer v každom menšom hatchbacku či liftbackoch nižšej strednej triedy. Mnohí túto motorizáciu, a celkovo downsizing zatracujú, no nelámte palicu nad týmito motormi, pokiaľ ste ich všetky neskúsili. Poďme ale pekne od začiatku.

Nami testovaná Kia Ceed nepatrí medzi úplne tradičné autá. Totižto, väčšina novinárskych kúskov má síce obyčajne základnú motorizáciu, no inak ide o výbavovo ukážkové varianty. Tentoraz sme však do ruky dostali takzvanú ľudovú verziu. Litrový motor, povedzme, že stredná výbava a cenovka (+/- 18 tisíc eur), ktorá nevystraší potenciálneho zákazníka. Takúto Kiu budeme zrejme stretávať na slovenských cestách najčastejšie.

Holé, bosé? Ale kdeže…

Ak ste si predstavovali, že hatchback s relatívne príjemnou cenovkou bude vo vnútri automaticky vyzerať ako auto, ktoré narýchlo postavali vo fabrike a zabudli dovybaviť, ste na omyle. Vo výbave Gold nájdete takmer všetko, čo budete potrebovať na každý deň. Zadné LED svetlá, vyhrievaný volant a vyhrievané predne sedadlá, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, dažďový senzor, tempomat s obmedzovačom rýchlosti či zadnú parkovaciu kameru, Bluetooth či infotainment s 8” displejom. Jedinou výtkou si azda len projektorové svetlá, za ne skutočne odporúčame priplatiť.

Vo výbave snáď chýbajú iba tradičné asistenčné systémy, ktoré chránia pred kolíziou, chodcov či pomáhajú udržať vozidlo v jazdnom pruhu. Mimo toho ponúka Ceed vo výbave Gold všetko, čo si môžete želať.

100 koní stačí čí nestačí?

Oturbený litrový trojvalec je naladený na 100 koní (73 kW) čo postačí na bežnú jazdu v meste či na okreskách. S malou kubatúrou sa dá, samozrejme, jazdiť aj po diaľniciach, no dynamikou príliš neohúri. Ak budete jazdiť prevažne prázdny, malý motor postačí na každodenné využitie. S plným autom sa však jazdí o trocha horšie, predbiehanie si treba dobre vypočítať.

Výhodou tohto agregátu je bezpochyby jeho spotreba, ktorá lietala medzi piatimi až šiestimi litrami na sto kilometrov v závislosti od zvolenej trasy a rýchlosti. V meste si, prirodzene, vypýtal tesne nad šesť litrov, na pokojnejších okreskách si vystačil aj s piatimi litrami. Okrem toho je nesporným benefitom malých motorov ich hmotnosť, ktorú tak necítiť na prednej náprave. S litrovou Ceedkou sa preto jazdí ľahko a veľmi príjemne sa posiela do zákrut. Pretekár to však nie je, na to pozor.

Celkovo Kia Ceed s litrovou motorizáciou a výbavou Gold pôsobí veľmi príjemne. Ak vezmeme do úvahy, že auto odvezie pohodlne štyroch dospelých ľudí k tomu 395 litrov batožiny a pritom “nezožerie” veľa benzínu, dovolíme si tvrdiť, že ide o slušného kandidáta na ľudový hatchback roka 2020. Škoda len, že sa nedá nakonfigurovať s automatickou prevodovkou. Tú totiž volí čoraz viac šoférov, ktorí sa pohybujú primárne v meste. A práve pre tých Kia Ceed 1.0 T-GDi vo výbave Gold je.

Ceed 1,0 T-GDi
Usporiadanie a počet valcov R3
Zdvihový objem 998 cm3
Max. výkon 74 kW/100 k
Max. krútiaci moment 172 Nm
Palivo benzín
Pohon predná náprava
Prevodovka manuálna 5 stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 310 mm
Šírka 1 800 mm
Výška 1 447 mm
Rázvor náprav 2 650 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 352 kg
Objem batožinového priestoru 395 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,8 s
Max. rýchlosť 183 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná 6,5 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 13 990 eur
Základná cena testovanej verzie 16 780 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!