startstop

TEST Ford Ranger XLT – pracant do terénu s pocitom pohodlia

Do redakcie sa nám na test dostal veľmi dobre známy pickup – Ford Ranger vo výbave XLT. Robustné vozidlo už na prvý pohľad evokuje svoju neohrozenosť v teréne a schopnosť pomáhať pri zdolávaní prekážok. No Ranger je známy aj tým, že sa nebojí vyhrnúť rukávy a pustiť sa do práce. Poďme sa mu bližšie pozrieť na zúbky.

Ford Ranger je veľmi vyhľadávaným modelom v Európe a patrí medzi tie najjagavejšie hviezdy vo svojom segmente. Pri porovnaní amerických verzií plnotučných pick-upov a tých európskych pôsobia tie naše ako chudobní príbuzní. No na naše, európske pomery, je Ranger stále poriadny kus auta. Verte mi, každý vás uvidí na ňom prichádzať.

Ford Ranger XLT
Práca šľachtí

Exteriér modelu Ford Ranger budí prirodzený rešpekt. Ide o vozidlo s poriadnymi rozmermi. Veď na dĺžku meria 5,36 metra a široký je 1,86 metra. Parkovanie teda s takýmto vozidlom si vyžiada istú mieru zručnosti. Nami testovaný model nemal k dispozícii cúvaciu kameru, no mal našťastie aspoň senzory. Preto aj manévre na parkovisku boli v miere zvládnuteľnosti. Dôležité je však vnímať výšku vozidla. Tá atakuje hranicu 1,84 metra a preto ak by vám zišlo na um ísť s Rangerom skúsiť šťastie v podzemnej garáži, skontrolujte si najskôr maximálnu výšku. Aby ste z pickupu neurobili pickup-kabriolet. Keď už sme pri rozmeroch, rázvor kolies dosahuje dĺžku 3,22 metra.

Predná maska vozidla je siginifikantne Fordovská. Dominuje jej logo Ford uprostred prednej masky, ktorá má chrómový nádych. Ak by náhodou niekto nevedel, aký model od Fordu vlastníte, nápis na chrómovej mriežke mu prezradí, že ide o Ranger.

Celkovo Ford s dizajnom prednej masky stavil na jednoduchosť, čo vozidlu veľmi svedčí. Nami testovaný model mal iba štandardné halogénové svetlá, no ich umiestnenie opticky rozširuje prednú masku. Na úplnom kraji spodného nárazníka sa nachádzajú hmlové svetlá pre osvetlenie za zlej viditeľnosti.
Chróm nie je len hudbou prednej časti. Môže za to chróm paket, ktorý okrem iného v sebe zahŕňa aj chrómové kryty spätných zrkadiel, kľučiek dverí ale aj zadného nárazníka.

Ford Ranger XLT

Baviť sa o siluete Pickupu je asi zbytočné, keďže tieto vozidla sú plne charakteristické svojim názvom. Čo však uvítate na bočnej strane vozidla sú nástupné prahy. Tie vám uľahčia nastupovanie a vystupovanie z vozidla, verte mi, viem o čom hovorím.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Zadná časť vozidla taktiež prináša na sklopných dverách nakladacieho priestoru veľký nápis Ranger. Nad ťažným zariadením sa nachádza taktiež nástupná plocha. Tá bude užitočná v prípade, že by ste sa rozhodli vstúpiť na obrovskú korbu Rangera. Nami testovaný model bol vybavený ochranným rámom za kabínou. Zadné svetla sú umiestnené vertikálne a sú vsadené viac do zadného blatníka. Testované vozidlo bolo vybavené pneumatikami s poriadnou porciou gumy. Práve preto dokáže spolu s ostatnými systémami Ranger skvele zvládať rôzne typy terénu.

Ranger je kráľom v priestrannosti

Ranger jednoducho disponuje skvelým vnútorným priestorom. Posádka sa nemá dôvod sťažovať na nedostatok miesta vo vnútri. A to môžeme povedať o ktoromkoľvek sedadle. V prípade vodiča síce v tejto výbave nebudete obklopený prémiovými materiálmi, ale to od takéhoto auta ani nemôžete čakať. Volant je veľmi dobre uchopiteľný a má ideálnu hrúbku. Celkovo interiér z pohľadu vodiča pôsobí veľmi ergonomicky. Jeho priestorové rozloženie je ideálne a budete v ňom mať pocit, že viete presne kde sa čo nachádza. Inak je prístrojová doska členená vertikálne s veľkými výduchmi príplatkovej automaticky ovládanej klimatizácie.

Keďže Ranger nemá športové ambície, sedačky nedisponujú nejakým extrémnym vykrojením. Čo však pri nasadnutí do vozidla oceníte je ich komfort, vysoký posed a dobrá dĺžka sedáku. Tá by mala postačovať aj ľuďom vyššieho vzrastu. Sedadlo vodiča je možné nastaviť v 8 smeroch, sedadlo spolujazdca v 4 smeroch. Predné sedadlá si v rámci príplatkovej výbavy môžete objednať aj s vyhrievaním.

Do príplatkovej výbavy patrí aj systéme SYNC 3 s hlasovým ovládaním. S tým je spojený 8 palcový multimediálny displej s funkciou Android Auto aj Apple CarPlay. Klasici ocenia v tomto prípade aj CD prehrávač. Ak plánujete využívať prepravný priestor vozidla plnohodnotne, určite stojí za zváženie celé zakrytovanie nákladného priestoru.

 

Ford Ranger XLT
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Čo skrýva Ranger pod kapotou ?

Pod kapotou nášho testovaného modelu sa skrýval naftový motor s objemom 2 litre a s presným označením 2.0 TDCI EcoBlue. Výkon 170 koní (125kW) bol postačujúci na Rangera. Motor bol spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a maximálna rýchlosť je na úrovni 180 km/h. K prevodovke je treba dodať, že je priamo šitá aj do zlého terénu. Krátky prvý prevod vás nenechá v štichu a pomôže vyviaznuť aj z viac problematických situácii. V základnej výbave budete mať k dispozícii asistent pre zjazd z kopca ale aj pre rozjazd do kopca. Za príplatok si môžete dopriať aj uzávierku zadného diferenciálu.

Keď sa pustíte Rangerom cez ťažší terén, oceníte príplatkovú uzávierku. No aj bez nej dokáže Ranger prekonávať rôzne prekážky. Výhodou je, že aj na bežných cestách ide o veľmi pohodlné vozidlo. V štandarde dostáva 16 palcové hliníkové disky s rozmermi pneumatiky 255/70. Ide o poriadnu porciu gumy. Samozrejme k dispozícii je aj plnohodnotné rezervné koleso na oceľovom disku.

Nastal čas pozrieť sa na jednotlivé spotreby. Začnime spotrebou na diaľnici, počas nášho testovania za dosť zhoršeného počasia sa spotreba vyšplhala na úroveň 9,2 litra. Hneď ako sme sa presunuli na okresky, spotreba klesla na hodnotu 6,8 litra. Mestská spotreba dosiahla úroveň 9,4 litra. Napísané a podčiarknuté, priemerná spotreba počas nášho testu sa pohybovala na úrovni zhruba 8,3 – 8,5 litra. To znamená, že ak budete jazdiť Rangerom, tak s jeho 80 litrovou nádržou nemusíte navštevovať čerpacie stanice až tak často.

Ford Ranger XLT
Auto s jasnou cieľovou skupinou

Cieľová skupina používateľov Fordu Ranger vo výbave XLT bude pravdepodobne dosť dobre zadefinovaná. Takéto vozidlo bude skôr slúžiť na pracovné účely. Je praktické, relatívne ekonomické a dokáže odviezť kus poriadnej práce. Tí, čo budú túžiť po imageovom kúsku, siahnu buď po Wildtraku alebo po Raptorovi. Akokoľvek sa rozhodnete, ak siahnete po tomto vozidle, budete spokojní. Minimálne ak si ho kúpite z praktických dôvodov. A ešte jedna zaujímavá informácia. Tou je cena vozidla. Nami testovaný model aj z prvkami doplnkovej výbavy môže byť Váš za niečo viac ako 37 tisíc €.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor 2.0 TDCI EcoBlue
Typ a kapacita akumulátora 1995 cm3
Max. výkon 125 kW / 170 k
Max. krútiaci moment 420 Nm
Dojazd Nafta
Pohon AWD
Prevodovka 6-stupňový manuál
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 5 363 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 867 mm
Výška 1 848 mm
Rázvor náprav 3 220 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 193 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,3 s
Rozmer pneumatík 255/70 R16T
SPOTREBA (počas testu)
Benzínový motor
Mesto 9,4 l/100 km
Diaľnica 9,2 l/100 km
Okresky 6,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 34 548 €
Základná cena testovanej verzie 37 410 €

 

Exit mobile version