Na autosalóne v New Yorku bola predstavená v poradí už siedma generácia Subaru Outback. Na trh v USA sa vozidlo dostane koncom roka 2025.
Subaru Outback tento rok oslavuje už svoje 30. výročie a narodeninový darček je to vskutku parádny. Nová generácia sa bude snažiť nadviazať za fantastické renomé, s ktorým sa viaže pojem Outback. Rodinné kombi mimoriadne talentované v náročnom teréne sa zmenilo skôr na klasické SUV, ale jeho schopnosti prechádzať nehostinnými podmienkami by mali zostať zachované.
USA sú pre Subaru Outback najdôležitejším trhom. Za 30 rokov sa v tejto krajine predalo viac ako 3 milióny kusov. Outback je už tradične štandardne vybavený symetrickým pohonom všetkých kolies a balíkom asistenčných systémov vodiča EyeSight.
Extravagantnejší dizajn podriadený funkčnosti v teréne
Subaru Outback teraz vyzerá sebavedomejšie, pričom dizajn bol podriadený praktickým záležitostiam. Nový, odvážnejší dizajn exteriéru sprostredkúva výraznejšiu prítomnosť na ceste. Predné svetlomety sú vertikálne a umiestnené vyššie, aby boli viac chránené pri jazde v teréne. Predná maska je vzpriamenejšia a obohatená o prvky vo farbe karosérie, ktoré lemujú svetlomety a mriežku chladiča. Spodná časť je štruktúrovaná pre lepšiu odolnosť voči poškriabaniu a lepšiu aerodynamiku.
Pri pohľade z profilu si môžeme všimnúť hranatejšie línie, ktoré majú zdôrazňovať výšku karosérie a odolnosť. Vďaka plochejšej línií strechy teraz viac pripomína model Forester, čo sľubuje veľkorysý batožinový priestor aj dostatok miesta v kabíne pre všetkých cestujúcich. C-stĺpik je mohutnejší, strešné lyžiny sú štandardom.
Priestrannejšia kabína s tlačidlami na ovládanie klímy
Subaru Outback prichádza s novým displejom infotainmentu a digitálnym prístrojovým panelom. Ovládacie prvky klimatizácie majú vlastné tlačidlá a gombíky. Dotyková obrazovka infotainmentu je teraz poháňaná novým, bližšie nešpecifikovaným procesorom, ktorý by mal ponúknuť rýchlejšiu odozvu a lepšiu prispôsobiteľnosť. Funkcie ovládania klimatizácie boli presunuté z dotykovej obrazovky na ovládanie pomocou klasických analógových tlačidiel tak, aby sa tieto dali používať aj v chladnom počasí v rukaviciach. Subaru tvrdí, že nový Outback je v kabíne tichší a kultivovanejší vďaka materiálom pohlcujúcim zvuk použitým v streche a strope. Hluk vetra bol znížený o 10 % vďaka aerodynamickým prvkom na bokoch karosérie a strešných lyžinách.
Vôbec po prvýkrát používa Subaru asistent núdzového zastavenia s bezpečným výberom jazdného pruhu, ak vodič prestane reagovať na varovania pri používaní pokročilého adaptívneho tempomatu. Ak vodič prestane reagovať, systém v prípade potreby zmení jazdný pruh, aby bezpečne usmernil vozidlo na krajnicu, aktivoval výstražné svetlá, upozornil pohotovostné služby a odomkol dvere pre záchranárov.
Na určených diaľniciach budú môcť vodiči využívať asistovanú jazdu bez použitia rúk, avšak stále pod dohľadom vodiča a to až do rýchlosti 135 km/h. Vylepšený adaptívny tempomat teraz bude lepšie rozpoznávať zákruty, vďaka čomu by mala byť aj jazda na okresných cestách plynulejšia a bezpečnejšia. Nová monokamera systému EyeSight teraz sníma dianie pred vozidlom pod širším uhlom, čím dokáže skôr rozpoznať chodcov a cyklistov. Varovania pred kritickými situáciami prichádza k vodičovi prostredníctvom haptickej odozvy na volante.
Motorizácie
Nové Subaru Outback bude poháňať tradičný 2,5-litrový motor typu boxer s výkonom 180 koní, ktorý je spárovaný s CVT prevodovkou Lineartronic s 8-stupňovým manuálnym režimom radenia a pohonom všetkých kolies. Pre výbavy Outback XT a Outback Wilderness bude k dispozícii aj preplňovaný 2,4-litrový štvorvalec typu boxer s najvyšším výkonom 260 koní a prevodovkou Lineartronic. Všetky verzie budú obsahovať systém X-MODE pre lepší výkon v teréne v rôznych podmienkach. Režimy X-MODE bude možné teraz prepínať aj pomocou spínača na volante. Revidovaný systém pohonu všetkých kolies Subaru Symmetrical All-Wheel Drive ponúka prepracovanejšiu uzávierku stredového diferenciálu pre zníženie pretáčania kolies a vyhodnocuje aj údaje o uhle natočenia volantu pre lepšiu stabilitu v zákrutách prechádzaných vyššou rýchlosťou.