Domov SPRÁVY News Subaru Outback: Jedno z top áut do života sa radikálne zmenilo

Subaru Outback: Jedno z top áut do života sa radikálne zmenilo

Subaru Outback
Foto: Subaru

Na autosalóne v New Yorku bola predstavená v poradí už siedma generácia Subaru Outback. Na trh v USA sa vozidlo dostane koncom roka 2025.

Subaru Outback tento rok oslavuje už svoje 30. výročie a narodeninový darček je to vskutku parádny. Nová generácia sa bude snažiť nadviazať za fantastické renomé, s ktorým sa viaže pojem Outback. Rodinné kombi mimoriadne talentované v náročnom teréne sa zmenilo skôr na klasické SUV, ale jeho schopnosti prechádzať nehostinnými podmienkami by mali zostať zachované.

Subaru Outback
Foto: Subaru

USA sú pre Subaru Outback najdôležitejším trhom. Za 30 rokov sa v tejto krajine predalo viac ako 3 milióny kusov. Outback je už tradične štandardne vybavený symetrickým pohonom všetkých kolies a balíkom asistenčných systémov vodiča EyeSight.

Extravagantnejší dizajn podriadený funkčnosti v teréne

Subaru Outback teraz vyzerá sebavedomejšie, pričom dizajn bol podriadený praktickým záležitostiam. Nový, odvážnejší dizajn exteriéru sprostredkúva výraznejšiu prítomnosť na ceste. Predné svetlomety sú vertikálne a umiestnené vyššie, aby boli viac chránené pri jazde v teréne. Predná maska je vzpriamenejšia a obohatená o prvky vo farbe karosérie, ktoré lemujú svetlomety a mriežku chladiča. Spodná časť je štruktúrovaná pre lepšiu odolnosť voči poškriabaniu a lepšiu aerodynamiku.

Foto: Subaru

Pri pohľade z profilu si môžeme všimnúť hranatejšie línie, ktoré majú zdôrazňovať výšku karosérie a odolnosť. Vďaka plochejšej línií strechy teraz viac pripomína model Forester, čo sľubuje veľkorysý batožinový priestor aj dostatok miesta v kabíne pre všetkých cestujúcich. C-stĺpik je mohutnejší, strešné lyžiny sú štandardom.

Foto: Subaru

Priestrannejšia kabína s tlačidlami na ovládanie klímy

Subaru Outback prichádza s novým displejom infotainmentu a digitálnym prístrojovým panelom. Ovládacie prvky klimatizácie majú vlastné tlačidlá a gombíky. Dotyková obrazovka infotainmentu je teraz poháňaná novým, bližšie nešpecifikovaným procesorom, ktorý by mal ponúknuť rýchlejšiu odozvu a lepšiu prispôsobiteľnosť. Funkcie ovládania klimatizácie boli presunuté z dotykovej obrazovky na ovládanie pomocou klasických analógových tlačidiel tak, aby sa tieto dali používať aj v chladnom počasí v rukaviciach. Subaru tvrdí, že nový Outback je v kabíne tichší a kultivovanejší vďaka materiálom pohlcujúcim zvuk použitým v streche a strope. Hluk vetra bol znížený o 10 % vďaka aerodynamickým prvkom na bokoch karosérie a strešných lyžinách.

Foto: Subaru

Vôbec po prvýkrát používa Subaru asistent núdzového zastavenia s bezpečným výberom jazdného pruhu, ak vodič prestane reagovať na varovania pri používaní pokročilého adaptívneho tempomatu. Ak vodič prestane reagovať, systém v prípade potreby zmení jazdný pruh, aby bezpečne usmernil vozidlo na krajnicu, aktivoval výstražné svetlá, upozornil pohotovostné služby a odomkol dvere pre záchranárov.

Foto: Subaru

Na určených diaľniciach budú môcť vodiči využívať asistovanú jazdu bez použitia rúk, avšak stále pod dohľadom vodiča a to až do rýchlosti 135 km/h. Vylepšený adaptívny tempomat teraz bude lepšie rozpoznávať zákruty, vďaka čomu by mala byť aj jazda na okresných cestách plynulejšia a bezpečnejšia. Nová monokamera systému EyeSight teraz sníma dianie pred vozidlom pod širším uhlom, čím dokáže skôr rozpoznať chodcov a cyklistov. Varovania pred kritickými situáciami prichádza k vodičovi prostredníctvom haptickej odozvy na volante.

Subaru Outback boxer motor
Foto: Subaru

Motorizácie

Nové Subaru Outback bude poháňať tradičný 2,5-litrový motor typu boxer s výkonom 180 koní, ktorý je spárovaný s CVT prevodovkou Lineartronic s 8-stupňovým manuálnym režimom radenia a pohonom všetkých kolies. Pre výbavy Outback XT a Outback Wilderness bude k dispozícii aj preplňovaný 2,4-litrový štvorvalec typu boxer s najvyšším výkonom 260 koní a prevodovkou Lineartronic. Všetky verzie budú obsahovať systém X-MODE pre lepší výkon v teréne v rôznych podmienkach. Režimy X-MODE bude možné teraz prepínať aj pomocou spínača na volante. Revidovaný systém pohonu všetkých kolies Subaru Symmetrical All-Wheel Drive ponúka prepracovanejšiu uzávierku stredového diferenciálu pre zníženie pretáčania kolies a vyhodnocuje aj údaje o uhle natočenia volantu pre lepšiu stabilitu v zákrutách prechádzaných vyššou rýchlosťou.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 16

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Subaru
Predchádzajúci článokRolls-Royce W. Gretzkeho z rekordnej sezóny je v aukcii
Nasledujúci článokCeed končí? Takto vyzerá Kia, ktorá si Golf a Astru natrie na chleba
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.