Na autosalóne v Chicagu odhalilo Subaru model Forester Hybrid. Obľúbené SUV je vybavené paralelným hybridným systémom novej generácie a symetrickým pohonom všetkých kolies.
Pohon Subaru Forester Hybrid pozostáva z jedného elektromotora vnoreného medzi známy 2,5-litrový štvorvalcový motor typu boxer a jeho plynule meniteľnú prevodovku (CVT). Nový Forester Hybrid neprináša žiadne výrazné prekvapenia. Elektromotor má výkon 118 koní, krútiaci moment 270 Nm a čerpá energiu z malej 1,1 kWh batérie. Benzínový motor má výkon 162 koní a 209 Nm. Systémový výkon celej pohonnej sústavy je 194 koní. Paralelný hybridný systém umožňuje obmedzenú elektrickú prevádzku, aj keď s takou malou batériou sa toho na čisto elektrický pohon veľa najazdiť nedá.

Koľko to “žerie”?
Subaru má odhady spotreby paliva EPA pre Forester 6,7 l/100 km v meste, 6,9 l/100 km na diaľnici a 6,7 l/100 km v priemere. To je podľa Subaru o 40 % priaznivejšia spotreba v meste oproti štandardnému motoru a o 25 % lepšia na diaľnici. V ideálnych podmienkach dokáže Forester prejsť 935 kilometrov na jednu nádrž. Počet najazdených kilometrov je určite lepší ako pri modeloch so spaľovacím motorom, ale podľa Motor1 stále zaostáva za hybridnými konkurentmi, ako sú Toyota RAV4 alebo Honda CR-V.

Resumé
Hybridné hnacie ústrojenstvo je dostatočne kompaktné na to, aby si nevyžadovalo žiadne zmeny v systéme symetrického pohonu všetkých kolies. K Foresteru pridáva približne 136 kg, no toto SUV stále váži niečo pod 1 815 kilogramov. Svetlá výška je viac ako slušných 22 centimetrov. Vo vnútri čakajte dnes už slušne vybavené Subaru s moderným prevedením. A teda je tu 12,3-palcový displej pred vodičom a 11,6-palcovoá stredová obrazovka v tvare tabletu. Technológia EyeSight Driver Assist od Subaru je štandardná. Nová je farba laku s názvom Daybreak Blue Pearl, ktorá je exkluzívna len pre Hybrid. Základná cena je 36 415 dolárov (35 000 eur).