Úplne nová generácia obľúbeného SUV, Honda CR-V, dorazila na náš trh. Je pokroková, väčšia, krajšia, ale hlavne lacnejšia než väčšina z jej konkurentov. Zároveň si zachováva spaľovací motor pre všetky verzie v ponuke a pohon oboch náprav.
Vo svetle nového Kodiaqu sa na šiestu generáciu Hondy CR-V takmer zabudlo. Napriek tomu ju rozhodne netreba podceňovať, práve naopak. Z hľadiska dizajnu možno hovoriť o sebavedomejších tvaroch pripomínajúcich načrtnutý jazyk nového Civicu. Auto pôsobí masívnejšie a vďaka ostrým hranám aj o čosi športovejšie. Zmeny v rozmeroch je vidieť už na prvý pohľad, nová Honda CR-V je v skutočnosti až o 10 centimetrov dlhšia ako predchodca. Podstatne sa tak priblížila predchádzajúcej generácii Kodiaqu. Na druhú stranu je nutné dodať, že druhá generácia obľúbenej Škodovky zase o niečo odskočila.
Citeľne väčší
Nárast vonkajších rozmerov sa pozitívne prejavil aj na priestore pre pasažierov vo vnútri. Interiér je v porovnaní s predchodcom o poznanie vzdušnejší. Prvé, čo vám udrie do očí, je zlepšený výhľad vodiča smerom von z vozidla. Neuveriteľne tenké A-stĺpiky umožňujú azda najlepší výhľad v danom segmente. Svoju rolu však zohralo aj umiestnenie spätných zrkadiel, ktoré sú ukotvené bližšie k vodičovi, čím zároveň vytvorili priestor na pohľad šikmo vpred.
Polepšili si ale aj pasažieri v druhom rade, dvere sú podstatne väčšie, vďaka čomu sa vám bude ľahšie nastupovať alebo umiestňovať detskú sedačku. Miesta na nohy je dostatok, pričom zadná lavica je posuvná v rozpätí 19 centimetrov. Nechýbajú ani polohovateľné operadlá delené v pomere 60:40. Pri verzii so strešným oknom treba rátať so zníženým stropom v úvode, neskôr sa strop opäť dvíha.

Paradoxne, najväčší objem batožinového priestoru má plug-in hybridná verzia, ktorú sme testovali. Vrátane dvojitého dna je k dispozícii 635 litrov. Ostatné verzie majú objem menší o 39, respektíve 47 litrov, v závislosti od hnanej nápravy.

Šikovný krok
Paleta motorizácií je jednoduchá, základom je vždy dvojlitrový benzínový štvorvalec, doplnený buď hybridným systémom alebo plug-in hybridnou sústavou. Nemení sa ani výkon a krútiaci moment, rozdielna je len hmotnosť. Honda tak dokonalým spôsobom vykľučkovala z okov emisných noriem a vyhovela úplne každému.
Nami testovaný plug-in hybrid disponuje akumulátorom s kapacitou 17,7 kWh, čo mu počas testu vystačilo na 75 kilometrov elektrickej jazdy. Hybridný systém sa pritom vždy snaží zohriať najprv spaľovací agregát, až potom prepne na čisto elektrickú jazdu. Takýto spôsob fungovania sme doposiaľ pri žiadnej inej automobilke nevideli, za čo Hondu chválime.

Tuhý, nie tvrdý
Akumulátor pridal autu zhruba 166 kilogramov navyše, vďaka jeho praktickému umiestneniu si však neukrojil z jazdných vlastností. Honda CR-V má už v základe adaptívne tlmiče, pričom práca podvozku je skvelá. Najmä v zákrutách je cítiť výraznú tuhosť karosérie a dobrú spätnú väzbu na volante.
Prekvapila nás však miestami búchajúca zadná náprava pri výrazných priečnych nerovnostiach. Podvozok je predsa len naladený pomerne dosť tuho, čo nemusí vyhovovať každému. Ja osobne som si však tieto vlastnosti vychutnával, ak by bol podvozok mäkší, jazda by bola až príliš plavná a šofér by dostal takú spätnú väzbu.
Ďalšou zaujímavosťou je jeden jediný rozmer pneumatík, a to 235/60 R18. Konštruktéri si tak výrazným spôsobom uľahčili prácu pri nastavovaní podvozku. V súvislosti s voľbou jazdných režimov som preto očakával výraznejšie rozdiely medzi jednotlivými režimami jazdy, tie sa však nedostavili. Citeľne stuhlo len riadenie. Dômyselný systém pohonu, prepracovaný vzhľad, ale najmä interiér či množstvo asistenčných systémov, tak urobili z Hondy CR-V naozaj zaujímavého konkurenta.
Prekvapivo lacný?
Kľúčovým faktorom pri výbere nového auta je však jeho cena. Zložitý hybridný či plug-in hybridný systém sa napokon niekde museli odzrkadliť. Iba žeby nie? CR-V si prekvapivo udržalo atraktívnu cenu, ktorá prekonáva aktuálne predávaný Kodiaq prakticky vo všetkých aspektoch. V ponuke ostali len dve najvyššie výbavy, ktoré ponúkajú prakticky všetko.
Pričom cena za verziu Elegance s hybridným systémom nepresiahla 46 000 €. Podrobnejšie sme sa testu novej Hondy CR-V venovali v našom videu na YouTube.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Honda CR-V PHEV |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 993 cm3 + elektromotor |
Max. systémový výkon | 135 kW / 183 k |
Max. krútiaci moment | 335 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | bezstupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 706 mm |
Šírka (so sklopenými zrkadlami) | 1 942 mm |
Výška | 1 673 mm |
Rázvor náprav | 2 701 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 916 kg |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,4 s |
Objem bat. priestoru | 635 l |
SPOTREBA (počas testu) | |
Elektromotor | |
Kombinovaná: | 21,9 kWh / 100 km |
Benzínový motor | |
Mesto | 6,1 l/100 km |
Diaľnica | 7,8 l/100 km |
Okresky | 5,7 l/100 km |
Kapacita akumulátora brutto | 17,7 kWh |
Dojazd na elektrickú energiu TEST | 75 km |
Maximálny nabíjací výkon | 6,8 kW |
Doba nabíjania 0 – 100% | 2+ hod. |
Doba nabíjania 20 – 80% | 1+ hod. |
CENA | |
Základná cena modelu | 45 490 € |
Cena testovanej verzie | 56 990 € |