Spaľovacie motory majú stále budúcnosť. Zhoduje sa na tom už drvivá väčšina európskych výrobcov a svoje elektrické plány odkladajú. Jednotný je v tom už aj veľký nemecký trojlístok.
Len pred pár dňami Audi oznámilo pokračovanie vo vývoji a výrobe spaľovacích motorov, a to na minimálne ďalších desať rokov. Svoje ambiciózne elektrické plány tak odložili. Jeho veľký domáci rival teraz oznámil prakticky to isté. Je to tak, už aj Mercedes potvrdil, že spaľovacie motory bude vyrábať dlhšie. Automobilka zo Stuttgartu priznáva „korekciu kurzu“. Spaľovacie agregáty si ponechá dlhšie ako plánovala. Pre nemecký magazín Auto Motor und Sport to prezradil samotný šéf značky Ola Källenius. A to Mercedes len pred pár rokmi oznámil, že jeho cieľom je prejsť na plne elektrický pohon „tam, kde to podmienky na trhu umožňujú“ už v roku 2030. To už je však zabudnuté a automobilka má nové plány.

Mercedes už nechce zanedbávať spaľováky
Källenius priznal, že „elektrifikované high-tech spaľovacie motory budú fungovať dlhšie, ako sme pôvodne očakávali.“ Hoci neuviedol presný časový plán, označil dvojitú spaľovaciu a elektrickú stratégiu za optimálne riešenie vzhľadom na pomalšie než očakávané rozšírenie elektrických vozidiel: „V súčasnej situácii si myslím, že najracionálnejším prístupom je, aby etablovaný výrobca robil oboje a nezanedbával ani jednu z technológií.”
Mercedes sa tak rozhodol aj pre pokles predajov svojich elektromobilov, ktorý v minulom roku dosiahol 23 %. Celkovo však trh s elektrickými vozidlami rastie, aj keď prognózy spred pár rokov boli priaznivejšie. Všeobecne však od minulého roka pozorujeme jasne badateľný trend ústupu značiek od svojich elektrických plánov a priznanie, že spaľovacie motory hrajú na trhu stále kľúčovú rolu.

Nemecký trojlístok (Audi, BMW, Mercedes) je tak v tejto otázke jednotný a po Audi sťahuje nateraz svoje ambiciózne elektrické plány aj Mercedes. BMW bolo pritom jediné zo spomínaných značiek, ktoré sa nikdy nezaviazalo k ukončeniu výroby spaľovacích modelov k určitému dátumu. Automobilka neustále zdôrazňovala dôležitosť možnosti voľby pre zákazníkov a naďalej poukazuje na stále zaostávajúcu infraštruktúru nabíjania. Ústup výrobcov od elektrických cieľov navyše naznačuje, akoby tušili, že plánový zákaz predaja nových áut so spaľovacím motorom v Európe, by mohol byť z roku 2035 taktiež odložený na neskôr.