startstop

Autosalón Ženeva 2020: Alfa Romeo Giulia GTA je majstrovským dielom

Alfa opäť rozšírila schopnosti svojho sedanu na ešte vyššiu úroveň, takže Giulia QV už nie je vrcholom. Na svet znova príde ostrejšia varianta GTA.

Jednoducho WOW. Opísať dizajn jednoduchými slovami je veľmi ťažké, pretože by bolo treba niekoľko samostatných článkov o tom, ako fenomenálne vyzerá. Ak vám pri pohľade na novú verziu GTA netečú slinky, asi nie ste tým správnym fanatikom. Ale nevadí, tých má Giulia ako maku.

Exteriér GTA je sebavedomý a prudko agresívny. Rozšírenie rázvoru kolies prinieslo širšie blatníky ako vpredu, tak aj vzadu. Masívny difúzor a vylepšený nárazník s väčšími prístupmi vzduchu je proste smrteľnou kombináciou. Alfa vždy vedela robiť krásne autá, no toto je majstrovské dielo.

Automobilka sa pohráva s myšlienkou, že by vyrobili dokopy iba 500 kusov tejto nádhery, ktorá by niesla nálepku GTA a GTAm. S kúpou tohto vozidla by zákazník dostal aj závodnú prilbu, kombinézu, rukavice aj topánky Alpinestars. Cenovka ale zatiaľ zostáva záhadou.

Čo znamená GTA v podaní Alfy? Gran Turismo Alleggerita naznačuje, že auto má o 100 kilogramov menej oproti aktuálnej najvyššej verzii QV. A šetrilo sa na správnych miestach: predný nárazník, kapota, všetky blatníky a aj sedačky sú vyrobené z karbónu. Veľký počet motorových dielov a dvere sú zase z hliníku.

Ak by sa našiel ozajstný fanatik, ktorému by ani tieto všetky inovácie nepripadali natoľko príťažlivé, aby si ich kúpil, presne pre takého má Giulia nálepku GTAm. K tej dostanete navyše veľký zadný spojler, šesťbodové pásy, rám namiesto zadných sedačiek, zadné okná z Lexanu a kopu ďalších maličkostí. Žiadne rodinné auto, čistý závodník!

Pod karbónovou kapotou sa nachádza 2,9-litrová dvakrát preplňovaná V6, ktorá vyrobí stádo 540 konských síl. Agregát dá o svojej sile vedieť aj pomocou nového titánového výfukového systému od Akrapoviča. Z 0 na 100 km/hod vyštartuje behom 3,6 sekundy, pričom v GTAm nechýba launch control. Môžeme zatiaľ iba snívať o tom, ako táto červená beštia bude jazdiť na okruhu.

TEST Honda Civic Sedan 1,5 VTEC – rodinná limuzína s obrovským priestorom

Exit mobile version