Toto spojenie prinesie na trh štvrtú najväčšiu automobilku na svete, ktorá ale nebude žiadnym zelenáčom. Ročný odbyt pre FCA a PSA by mohol byť až 8,7 milióna vozidiel. Bude nové partnerstvo fungovať?

O vzniku automobilového megakoncernu sníval už Sergio Marchionne, ktorý sa ho nedočkal. Jeho idea však zjavne nezapadla prachom. Cieľom spolupráce medzi FCA a PSA je predovšetkým ušetrenie nákladov pri vývoji nových technológií.

Peugeot 508 SW PSA FCA
štartstop.sk

FCA má aktuálne najziskovejšie podniky v Severnej Amerike, kde predáva nákladné vozidlá RAM a automobily Jeep. Problémovejší je európsky trh, kde väčšina závodov beží pod 50 % kapacitou. A to všetko kvôli boju s novými emisiami.

Prečo sa ale spoločnosti začínajú spájať? Hlavným tŕňom v oku pre ostatné automobilky sú napríklad elektromobily Tesla alebo budúce autonómne vozidlá spoločnosti Uber a Google, ktoré si kradnú pozornosť zákazníkov na svoju stranu. To prinútilo spolupracovať napríklad Volkswagen s Fordom.

Inak to nie je ani v tomto prípade, ale ako sa vraví, čím viac hláv, tým viac rozumu. Novovzniknuté partnerstvo by malo začať riešiť hlavne otázky elektromobility, konektivity a autonómnej mobility. Tak isto budú tieto dve spoločnosti odkúkať jeden od druhého funkčné a efektívne know-how.

FCA PSA
štartstop.sk

A z tejto spolupráce budú ťažiť obe automobilky rovnako. 50 % bude totižto vlastnených akcionármi Groupe PSA a 50 % akcionármi FCA. Rovnomerné sily by mohli ročne ušetriť až 3,7 miliardy eur bez toho, aby museli zatvoriť jednu z fabrík na výrobu.

Ako si ale podelia funkcie? Na čele správnej rady novej skupiny bude predseda správnej rady FCA John Elkann. Výkonný riaditeľ PSA Carlos Tavares by mal túto funkciu zastávať aj naďalej. Skupina PSA-FCA bude registrovaná v Holandsku a pôsobiť bude na burzách v Paríži, Miláne a New Yorku, pričom jej centrály budú vo Francúzsku, Taliansku a USA.

A kto všetko do novej skupiny spadá? Ide o Peugeot, Citroen, DS, Opel, Fiat, Dodge, Alfa Romeo, Chrysler, Maserati, Jeep a Lanciu. Všetko spomenuté mená by mali z nového koncernu iba profitovať, takže je už len otázkou času, ako bude vyzerať nový model.

TEST Ssangyong Tivoli 1.5 GDI Turbo 4×4 – Ako keď Kolumbus objavil Ameriku

Zdroj: FCA PSA Topgear

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Ssangyong Tivoli 1.5 GDI Turbo 4×4 – Ako keď Kolumbus objavil Ameriku
Nasledujúci článokTEST Nový Peugeot 208: Tentokrát sme to zobrali skutočne od základu