Je už druhá polovica letných prázdnin, čo znamená, že väčšina automobiliek prechádza na nový modelový rok. Zmeny, ktoré so sebou tento prechod prináša sú zväčša minimálne a týkajú sa prevažne výbav a niekedy aj ponuky motorov. Dôkazom je 1,4 TSI od Volkswagenu.

Presne tak je to teraz pri značke Volkswagen. Automobilka z Wolfsburgu totiž už čoskoro nahradí svoj obľúbený motor 1,4 TSI vo väčšine svojich modelov jeho novším ekvivalentom.

Nový agregát bol pritom predstavený už pred nejakým časom, no až teraz sa dostane takmer do každého modelu VW. Ide o benzínový prepĺňaný motor 1,5 TSI, ktorý sa okrem objemu odlišuje od svojho predchodcu hneď v niekoľkých ohľadoch. Motor bude dostupný vo viacerých modeloch značky hneď v dvoch výkonových verziách, a to konkrétne 96 kW (130 k), respektíve 110 kW (150 k). Slabšia z pohonných jednotiek dostane technológiu variabilnej geometrie lopatiek turba (VGA), ktorá nie je pri benzínových motoroch príliš častá. Okrem toho v kombinácii s automatickou prevodovkou dokáže motor prepnúť do režimu plachtenia, čo znamená, že prevodovka sa preradí do neutrálu. To môže byť výhodou hlavne z hľadiska úspory paliva.

1,5 TSI

Aj v ostatných značkách

Okrem toho obe výkonové verzie disponujú technológiou vypínania polovice valcov. Vo väčšine modelov budú agregáty dostupné v kombinácii s oboma druhmi konvenčných prevodoviek, tj. 6-stupňový manuál, alebo 7-stupňové DSG. Okrem Volkswagenu bude podobná evolučná obmena pokračovať aj pri ostatných značkách, ktoré do koncernu VW spadajú. Preto by sme sa nových motorov 1,5 TSI mohli už čoskoro dočkať vo väčšine modelov SEATu či Škody. Momentálne je na slovenských stránkach VW k dispozícii ešte stará verzia motorov 1,4 TSI, no už čoskoro by mali pribudnúť aj vyššie uvedené zmeny. Agregát bude teda dostupný vo všetkých modeloch okrem Up!, Touareg a Sharan. Evolúcie sa dočká aj plynová verzia klasickej prepĺňanej jedna-štyrky. Motor s označením 1,5 TGI bude vychádzať zo slabšej verzie s točivým momentom 200 Nm a výkonom 96 kW (130 k). Ten by mal byť dostupný aj v obľúbených modeloch Golf či Octavia.

Zdroj: Auto.cz | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAgregát V8 pre nové BMW radu 8 Coupé
Nasledujúci článokRolls-Royce Phantom 8 na dve hodiny náš!
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.

1 COMMENT

  1. […] toho tu nájdeme motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW či ekvivalent k 1,4 TSI v podobe „jedna-päťky“. Tá má výkon 110 kW, pričom vo verzii liftback sú oba agregáty dostupné s manuálnou a aj […]

Comments are closed.