Peugeot predstavil nové plug-in hybridné ústrojenstvo. Pohon s názvom Hybrid a Hybrid4 pozostávajúci z benzínového štvorvalca a elektrického motora sa dostane do modelov 3008, 508 a 508 SW.

Po niekoľkých rokoch sľubov koncern PSA konečne predstavil plug-in hybridný pohon s názvom Hybrid (Hybrid4 v prípade pohonu všetkých kolies), ktorý kombinuje štvorvalcový turbom prepĺňaný zážihový motor PureTech s objemom 1,6 litra a elektrický motor poháňajúci zadné kolesá. Kvôli možnosti pohonu všetkých kolies je systém vyhradený len pre modely, ktoré sú postavené na modulárnej platforme EMP2.

Elektrická príchuť modelov 508, 508 SW a 3008 sa v Európe dostane do predaja v druhom štvrťroku 2019 a koncern PSA sľubuje, že onedlho na to budú nasledovať ďalšie elektrifikované modely. Menovite by sa elektrifikácie mali dočkať aj modely Peugeot 5008, Opel Grandland X, Citroen C5 Aircross a DS 7 Crossback. Rozoberme si ale, čo sa skrýva pod názvom Hybrid a Hybrid4.

V podstate ide v oboch prípadoch o spaľovací zážihový motor PureTech s objemom 1,6 litra. Rozdiel je najmä vo výkone. Vo verzii Hybrid je naladený na 132 kW (180 k), vo verzii s pohonom všetkých kolies Hybrid4 dosahuje výkon 165 kW (225 k).

300-voltová batéria v oboch verziách hnacieho ústrojenstva je umiestnená pod zadnými sedadlami a má kapacitu 11,8 kWh, respektíve 13,2 kWh. Peugeot tvrdí, že na čisto elektrický pohon dokážu vozidlá prejsť až 50 kilometrov podľa nového merania spotreby WLTP.

V režime nulových emisií (rozumej výhradne elektrický pohon) dokážu obe verzie uháňať rýchlosťou až 135 km/h. Ak sa však ponáhľate a nachádzate sa (samozrejme) na úseku nemeckej diaľnice, kde nie je obmedzená rýchlosť, automaticky sa nad rýchlosťou 135 km/h aktivuje spaľovací motor.

Čas nabitia na maximálnu kapacity batérií by nemal presiahnuť 7 hodín v prípade štandardnej zástrčky (3,3 kW a 8 A). S použitím výkonnejšej zástrčky s výkonom 6,6 kW, 32 A je možné nabiť batérie na 100 % za menej ako 1 hodinu a 45 minút, tvrdí koncern PSA.

Okrem dobíjania z elektrickej zásuvky sa bude plug-in hybridný systém dobíjať pomocou rekuperácie energie pri brzdení. Pomôcť má systém i-Booster, ktorý bude rekuperovať energiu vždy, keď dá vodič dole nohu z plynu.

Zdroje: Autoevolution | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAudi chce oživiť historickú značku Horch. Bude konkurenciou pre Maybach?
Nasledujúci článokHyundai i30 Fastback N oficiálne predstavený!