Porsche na radosť fanúšikov vytvorilo cestnú verziu svojho úspešného vytrvalostného pretekárskeho vozidla 963. Je spôsobilé jazdiť po verejných cestách, pričom je inšpirované tak, aby zodpovedalo cestnej verzii modelu 917, ktorý Porsche postavilo pre talianskeho grófa Gregoria Rossiho di Monteleru v roku 1975.

Projekt 963 podrobnejšie
Myšlienka postaviť cestnú verziu súťažného špeciálu špecifikácie Le Mans vznikla počas medzi Timom Reschom, prezidentom a generálnym riaditeľom spoločnosti Porsche Cars North America, Thomasom Laudenbachom, viceprezidentom Porsche Motorsport, a Ursom Kuratlom, riaditeľom továrenských pretekov LMDh na Road Atlanta. Inšpirovaní modelom 917 si predstavili, že tento úspech zopakujú s modelom 963. Táto malá skupina predstavila projekt Rogerovi Penskemu a Jonathanovi Diuguidovi, výkonnému riaditeľovi spoločnosti Porsche Penske Motorsport. Obaja túto myšlienku podporili a ďalej rozvíjali. Roger Penske bol nominovaný ako zákazník pre toto auto a Porsche 963 preto nesie jeho iniciály.

Asi najväčší odklon od pretekárskeho auta 963 nastáva vo vnútri. V súlade s ručne a na mieru vyrobeným interiérom modelu 917 (ktorý dodnes nebol zrenovovaný) sa interiér modelu 963 RSP vyznačuje kombináciou mäkkej hnedej kože a Alcantary. Zatiaľ čo pretekárske auto ponúka len veľmi málo komfortných prvkov, 963 RSP je útulnejšie – s jednodielnym karbónovým sedadlom čalúneným kožou s mäkkým polstrovaním umiestneným v strede a pevnou opierkou hlavy umiestnenou na priečke z uhlíkových vlákien. Sedadlá sú – rovnako ako v pretekárskej verzii – klimatizované. Vankúše na nohy v priestore pre nohy, ako aj stropné čalúnenie a stĺpiky boli prelakované svetlou Alcantarou, zatiaľ čo volant – kde sa nachádza väčšina funkcií vozidla – je potiahnutý kožou. Ľahkým doplnkom je odnímateľný držiak na poháre vytlačený 3D tlačou, do ktorého sa dá bezpečne umiestniť cestovný hrnček Porsche.
Interiér
Vedľa vodiča sa nachádza nový panel s miestom pre uloženie slúchadiel Peltor a volant, keď sa nepoužívajú, ako aj platforma pre notebook, ktorý sa spúšťa a pomáha pri ovládaní vozidla, a napokon aj miesto pre zákazkovú karbónovú prilbu Rogera Penskeho. Zatiaľ čo farebné zladenie interiéru je zjavným odkazom na model 917, možno tu nájsť aj jemnejšie dizajnové prvky – medzi nimi aj koncové kryty vetracieho systému vyrobené na mieru, ktoré napodobňujú štýl ventilátora na vrchu dvanásťvalcového plochého motora modelu 917. Dvere sú čalúnené kožou a Alcantarou, pričom je do nich vsadená malá zliatinová plaketa označujúca číslo podvozku a dátum a miesto výroby.

Svetlá výška vozidla bola zvýšená na maximálne možné nastavenie, aby sa prispôsobila používaniu na ceste. Nastaviteľné tlmiče Multimatic DSSV určené pre pretekárske prototypy sú v tom najjemnejšom nastavení, aby bola samotná jazda čo možno pohodlnejšia. Riadiaca jednotka bola upravená tak, aby umožňovala vozidlu ovládať smerovky a nastavovať svetlomety. Hybridný pohonný systém s V8 a lítium-iónovou batériou zostal v štandardnom pretekárskom nastavení.
Pohon
Porsche 963 RSP poháňa 4,6-litrový motor V8 s dvoma turbami a výkonom približne 680 koní, ktorý má svoj pôvod v pretekárskom programe RS Spyder. S ním získal tím Penske v rokoch 2006 až 2008 všetky tituly v triede LMP2 americkej série Le Mans. Objem motora bol zväčšený z 3,4 na 4,6 litra a následne bol použitý v limitovanej edícii cestného vozidla 918 Spyder, ktoré debutovalo v roku 2013. Zatiaľ čo model 918 Spyder používal motor s atmosférickým nasávaním, 963 ho páruje s dvoma turbodúchadlami od holandského výrobcu Van der Lee. Celkovo je približne 80 percent komponentov motora v modeli 963 rovnakých ako v modeli 918 Spyder, ktorý bol už navrhnutý pre spoluprácu s hybridným systémom.

Porsche 963 RSP vzniklo len v jedinom exemplári. Pre verejnosť bude verejne vystavené na okruhu Circuit de la Sarthe počas 24-hodinových pretekov Le Mans a potom sa vráti do Stuttgartu, kde bude vystavené v múzeu Porsche. V júli sa auto objaví aj po boku modelu 917 na Festivale rýchlosti v Goodwoode.