Domov SPRÁVY Elektromobilita Orange má najrýchlejšiu nabíjačku – 100 km dojazdu za 1 minútu

Orange má najrýchlejšiu nabíjačku – 100 km dojazdu za 1 minútu

Foto: Didi

Čínska spoločnosť špecializujúca sa na zdieľanú prepravu Didi je ďalšia, ktorá sa zapája do pretekov v rýchlosti nabíjania elektromobilov. Jej špecializovaná divízia Orange predstavila pravdepodobne najvýkonnejšiu nabíjačku na trhu.

Rok 2025 je rokom, kedy v Číne naplno prepukli preteky v zlepšovaní rýchlosti nabíjania elektrických vozidiel. Len za posledných niekoľko mesiacov sme priniesli hneď niekoľko správ o nabíjačkách, ktoré dokážu nabíjať batérie elektromobilov rovnako rýchlo ako trvá tankovanie spaľovacích áut.

Po BYD, Huawei a Geely je tu spoločnosť Didi, ktorej dcérska spoločnosť špecializujúca sa na nabíjanie elektromobilov Orange Charging v súčasnosti ponúka v Číne viac ako 46 000 nabíjacích staníc. Nová nabíjačka od tejto divízie má výkon až 1600 kW, teda 1,6 MW. Spoločnosť však výkon svojej najnovšej nabíjačky komunikuje pre spotrebiteľov o niečo zrozumiteľnejším spôsobom. Hovorí, že na nabitie dojazdu 100 km postačí len 1 minúta nabíjania. To je výrazne rýchlejšie ako rýchlosť 1 km/s, ktorú pred niekoľkými mesiacmi spomínal Huawei.

Foto: BYD

Inovatívna nabíjacia stanica je vybavená vylepšeným inteligentným systémom Orange Charging unicorn OS, ktorý umožňuje flexibilnú distribúciu energie. Hoci megawattové nabíjanie ponúka pôsobivé teoretické rýchlosti, praktická implementácia čelí niekoľkým výzvam. Patria sem potenciálne vplyvy na stabilitu elektrickej siete, vysoké náklady a obavy týkajúce sa životnosti batérie. Vysoké náklady na kvapalinou chladenú nabíjaciu infraštruktúru spolu s vysokými nákladmi na výmenu chladiacej kvapaliny tiež obmedzujú jej širšiu dostupnosť. Na zmiernenie týchto problémov je potrebné vykonať ďalší pokrok v riešeniach skladovania energie, zdokonaliť materiály používané v batériách a efektívnejšie využívať algoritmy umelej inteligencie na optimalizáciu nabíjacích kriviek. Spoločnosti ako BYD integrujú systémy skladovania energie a inteligentnú distribúciu energie s cieľom zmierniť zaťaženie elektrickej siete. Odvetvie zaoberajúce sa nabíjaním elektromobilov tiež skúma možnosti spolupráce s cieľom urýchliť výstavbu infraštruktúry a prekonať výzvy súvisiace s kapacitou siete, modernizáciou infraštruktúry, nákladmi na zavádzanie a udržateľnými obchodnými modelmi.

Nezanedbateľnou súčasťou tohto kolotoča je aj svetovo najväčší producent batérií na svete. Spoločnosť CATL aktívne vyvíja batériové technológie na podporu všetkých týchto vysokých rýchlostí nabíjania.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarNewsChina
Predchádzajúci článokWörthersee 2025 – je stále také dobré ako ho poznáme?
Nasledujúci článokĽudia si v servisoch budú podávať kľučku. Zvolávajú 636 000 áut
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.