Renault podpísal dohodu s charitatívnou organizáciou na ochranu zvierat PETA, že do konca roka prestane používať pravú zvieraciu kožu v interiéroch svojich automobilov.
Organizácia People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) vo vyhlásení uviedla, že rozhodnutie spoločnosti Renault úplne zbaviť sa kože dokazuje, že súcit a inovácia môžu ísť ruka v ruke a že výberom materiálov, ktoré nie sú kruté na zvieratách, značka Renault pomáha budovať budúcnosť, v ktorej nebudú zvieratám ubližované kvôli luxusu a planéta bude chránená po celé generácie. V posledných rokoch je francúzsky výrobca priekopníkom v používaní organických a recyklovateľných materiálov ako udržateľnejšej alternatívy k tradičnému čalúneniu. Na niektorých európskych trhoch, ako napríklad v Spojenom kráľovstve, Renault kožené čalúnenie už neponúka, no teraz sa toto pravidlo bude týkať aj ostatných trhov.

Žiadne auto zatiaľ nie je úplne bez živočíšnych produktov. Ako informuje portál Auto Express, napríklad značka MINI používa pštrosie perie, aby zabezpečila správnu povrchovú úpravu laku každého auta. V luxusnejších modeloch sa stretávame aj s vlnou – najčastejšie ovčou, no niekedy aj s kašmírom. Málo nápadné sú živočíšne lepidlá, tradične vyrobené z kolagénu z kostí a kože. Hoci dnes už väčšina značiek používa syntetické lepidlá, nie je vždy úplne jasné, čo sa nachádza v každom komponente interiéru.
V technických procesoch vstrekovania plastov sa môžu používať tzv. stearáty, čo sú deriváty tukov, ktoré znižujú trenie a uľahčujú výrobu. Niektoré z nich môžu byť živočíšneho pôvodu, obzvlášť v lacnejších modeloch. Tieto látky sú síce v minimálnych množstvách, no pre vegánskych zákazníkov môže byť ich prítomnosť problémom.

Vegánskych interiérov je čoraz viac
Dobrou správou pre ochrancov zvierat je, že aj viaceré luxusné automobilky ponúkajú buď výhradne čalúnenie zo syntetickej kože alebo aspoň náhrady za čalúnenie z pravej kože. Tesla už od roku 2020 predáva svoje vozidlá s interiérmi výhradne bez živočíšnych produktov. Vegánsky interiér majú aj vozidlá značky Polestar, Volvo, BMW, Mercedes-Benz alebo Kia.
Nové modely prichádzajúce na trh obsahujú čoraz viac udržateľných, recyklovaných a vegánskych materiálov, ktoré nielenže nahrádzajú zvieracie produkty, ale zároveň znižujú uhlíkovú stopu pri ich výrobe. Do popredia sa dostávajú aj experimenty s textíliami z ananásových vlákien, kaktusovej kože, kukurice, recyklovanej džínsoviny alebo recyklovaných PET fliaš.