Automobilka Dongfeng na autosalóne IAA v Mníchove oznámila príchod dvoch modelov, ktoré majú za cieľ posilniť jej pozíciu na európskom, ale aj slovenskom trhu.
Dongfeng S7, ktorý sa doteraz predával len ako plne elektrické vozidlo, prichádza v novej verzii s predĺženým dojazdom REEV. K elektrickému pohonu pridáva generátor v podobe klasického spaľovacieho motora dobíjajúceho batérie a predlžujúceho celkový dojazd. Ten vďaka tomu s plne nabitými batériami a natankovanou nádržou presiahne hranicu 1 100 km. Druhým predstaveným modelom je faceliftovaný Dongfeng U-Tour v plug-in hybridnej verzii PHEV, ktorá sa tak pridáva k už predávanej spaľovacej a hybridnej verzii. Veľké 7-miestne MPV ale zároveň prichádza so zásadnými zmenami v interiéri, šitými na mieru európskym zákazníkom.

Dongfeng S7 REV
O roztáčanie kolies modelu Dongfeng S7 REEV sa naďalej stará elektromotor s výkonom 154 kW a krútiacim momentom 310 Nm. Energiu čerpá z batérií s kapacitou 28,4 kWh, ktoré však teraz počas jazdy podľa potreby dobíja klasický štvorvalec s objemom 1,5 litra, výkonom 74 kW a krútiacim momentom 132 Nm. Spaľovací agregát teda slúži výhradne ako generátor elektrickej energie.

Čisto elektrický dojazd 235 km tak vďaka naplno natankovanej benzínovej nádrži možno rozšíriť až za hranicu 1 100 km: „Ide o hodnotu podľa metodiky WLTP. Dongfeng S7 REEV zákazníkom ponúka všetky kvality elektromobilu ako sú akustický komfort alebo okamžité zrýchlenie, je ho ale možné natankovať za pár minút namiesto dlhšieho státia na nabíjačke. Range Extender už na Slovensku ponúkame pri prémiovom modeli Voyah Free REV 318 a môžem povedať, že u našich zákazníkov je tento typ pohonu žiadanejší než plug-in hybridy,“ hovorí Branislav Kocper, CEO spoločnosti Plastonic, ktorá je oficiálnym importérom vozidiel Dongfeng na Slovensko.

Dongfeng S7 REEV však prináša aj ďalšie zmeny ušité na mieru európskym zákazníkom. K vyše 4,9-metrovej karosérii s rázvorom 2 915 mm, ktorú tvorí z až 75 % vysokopevnostná oceľ, sa pridáva kompletne prepracovaný podvozok. Vďaka novému nastaveniu prednej McPherson a zadnej 5-prvkovej multi-link nápravy prišlo k zásadnému vylepšeniu komfortu a jazdných vlastností.

K vysokému dojazdu, ktorý model predurčuje na dlhé cestovanie, sa pridáva vysoká kvalita materiálov v interiéri. Ten je na výber v čiernej aj bielej farbe a naďalej ponúka obrovský 14,6-palcový stredový displej infotainmentu a LCD displej s informáciami o jazde pred vodičom s uhlopriečkou 8,8 palca.
Nové materiály v rodinnom MPV Dongfeng U-Tour
Druhým prírastkom do rodiny automobilky z mníchovského autosalónu je rodinné 7-miestne MPV Dongfeng U-Tour PHEV v plug-in hybridnej verzii, ktorá zároveň prichádza so zásadným faceliftom.
Hybridné ústrojenstvo ponúkne batérie s kapacitou 20,16 kWh, ktoré je možné nabíjať striedavým prúdom s výkonom 6,6 kW. Zaručuje 90 km čisto elektrického dojazdu a v spolupráci s klasickým spaľovacím motorom a benzínovou nádržou dokáže predĺžiť celkový kombinovaný dojazd na úroveň cez 1 000 km (WLTP). Ešte viac po chuti bude Európanom vylepšený a honosnejší tmavší interiér s vyššou kvalitou spracovania, zmeny však zasiahli aj prístrojovú dosku. Združený displej pred vodičom, ktorý plynule prechádzal až k stredovému displeju infotainmentu, teraz nahrádzajú dve klasické samostatné obrazovky.

U-Tour je rodinne orientované vozidlo, ktoré redefinuje pôdorys a sedenie v kabíne. Stredný rad sedadiel totiž ponúka prakticky identickú dvojicu samostatných kresiel, aká hýčka vodiča a spolujazdca, vrátane plného elektrického nastavovania vo viacerých smeroch, vyhrievania či ventilácie. Zvyšný traja cestujúci dostanú priestor v treťom rade, ktorý je delený v pomere 60:40 a dá sa tiež plne sklopiť. V tom prípade je možné využiť celú kapacitu batožinového priestoru. Ku komfortu posádky prispieva elektrické ovládanie piatych dverí, Full LED svetlomety vpredu aj vzadu, automatická klimatizácia, 360-stupňová kamera či bezkľúčové odomykanie a štartovanie.